Blaasontsteking symptomen, maar urine is schoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Blaasontsteking symptomen, maar urine is schoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:14

Ik heb al 2 weken last van symptomen die wmb richting een blaasontsteking wijzen, maar nèt niet helemaal.

- Vaak naar de wc
- pijn in de onderbuik
- licht branderig gevoel
- flinke dosis Vitamine C helpt eventjes

maar

- geen stinkende urine
- geen overmatig branderig gevoel aan het einde
- geen hele kleine beetjes urine per keer

Vanmorgen heb ik mijn urine laten testen en de test was negatief. Geen spoortje ontsteking/bloed/whatever. Ik kreeg het advies om het nog even een weekje aan te kijken.
Na wat rond googlen kom ik uit op een chronisch gevoelige blaas (interstitial cystitis), maar Vitamine C zou dat erger moeten maken en bij mij wordt het dan juist beter.

Kun je een blaasontsteking hebben én schone urine? Ik ben op zoek naar ervaringen en ideëen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:17

Jup dat kan :j heb ik zelf ook gehad. Kreeg toen ook geen antibiotica mee. Week later had ik er nog steeds last van, toen was het wel duidelijk zichtbaar in de Urine.

Urine was toen na de kuur weer schoon, maar klaarblijkelijk was de ontsteking niet weg, want die was een week later weer zichtbaar (en nog steeds voelbaar).

Ze hadden je urine eigenlijk op kweek moeten zetten, daaruit blijkt het waarschijnlijk wel. Stripjes testen gewoon niet altijd positief.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:17

je kunt wel een beginnende blaasontsteking hebben en de waarden die erbij horen nog niet helemaal aantoonbaar hebben, veel drinken en cranberrysap(pillen), maar goed water drinken is erg belangrijk.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:18

Zaten er ook geen leuko's in Phor?

Misschien kan je met je huisarts overleggen om je urine op kweek te laten zetten?

joketje

Re: Blaasontsteking symptomen, maar urine is schoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:21

Die symptomen kunnen ook wijzen op endometritis.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:22

Nope, ook geen leukocyten :n

Dit lucht wel enorm op, bedankt dames :D Ik had al 24u voor de test geen vitamine C geslikt, omdat ik bang was dat er niets te zien zou zijn. Nou, dan maar 'hopen' dat het volgende week erg genoeg is!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:23

Ik heb idd lichte endometriose :j

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:31

D-mannose als een geprobeerd? Of cranberry bruis tabletten? Werkt bij mij prima had normaal altijd wel 5/6 blaasontstekingen per jaar maar nu ik preventief d-mannose slik heb ik nergens meer last van :) Is toch beter voor je dan al die antibiotica elke keer.