Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

loveidefix schreef:Ik doe opleiding tot fysiotherapeut dus mischien kan ik je wat duidelijkheid geven
De tintelingenen en het koude gevoel duiden op een doorbloedings probleem.
Ook kan het zijn dat er een zenuw wat klem zit en dat geeft ook tintelingen.
Zijn er nadat het gips weg is gehaald nog rontgen fotos gemaakt van je pols?
Weet je toevallig wat er gebroken is geweest in je pols?
Johanna59 schreef:Heb twee jaar geleden mijn pols gebroken, door een paard dat zich los rukte. In het ziekenhuis hebben ze de breuk een beetje willen corrigeren door Chinese vingers toe te passen. Heeft niet geholpen. De chirurg vond toen, dat de breuk acceptabel boven elkaar stond. Zes weken in het gips gezeten. Altijd erg veel pijn gehad en tintelende vingers. Na verwijderen gips werd me verteld, dat er enkele maanden overheen zouden gaan, voordat alles weer goed was. Pijn is nooit weggegaan. Bleef tintelende vingers houden. Een jaar later, naar de orthopeed gegaan. Vaak heen geweest. Ingespoten gehad met cortison. Hielp niet. Er zit nu een bobbel bovenop mijn hand. Verder zit mijn hand scheef aan mijn pols. De klachten zijn steeds erger geworden. Kan mijn hand/pols nu helemaal niet meer gebruiken, zoals eerst. Kan er ook niet meer mee rijden, tekenen, pianospelen, schillen, etc etc. Echt drama. Altijd pijn. Ben nu dus twee jaar verder en het heeft mijn hele leven veranderd. Heb fysio en ergo therapie gehad. Werd er alleen maar erger door. Dus jou klachten komen me erg bekend voor.
Ik heb vooral altijd last van een zeurende stekend pijn , koude arm handen , tintelingen in de vingers, en klopingen in de handpalm Esmefleur schreef:Johanna59 schreef:Heb twee jaar geleden mijn pols gebroken, door een paard dat zich los rukte. In het ziekenhuis hebben ze de breuk een beetje willen corrigeren door Chinese vingers toe te passen. Heeft niet geholpen. De chirurg vond toen, dat de breuk acceptabel boven elkaar stond. Zes weken in het gips gezeten. Altijd erg veel pijn gehad en tintelende vingers. Na verwijderen gips werd me verteld, dat er enkele maanden overheen zouden gaan, voordat alles weer goed was. Pijn is nooit weggegaan. Bleef tintelende vingers houden. Een jaar later, naar de orthopeed gegaan. Vaak heen geweest. Ingespoten gehad met cortison. Hielp niet. Er zit nu een bobbel bovenop mijn hand. Verder zit mijn hand scheef aan mijn pols. De klachten zijn steeds erger geworden. Kan mijn hand/pols nu helemaal niet meer gebruiken, zoals eerst. Kan er ook niet meer mee rijden, tekenen, pianospelen, schillen, etc etc. Echt drama. Altijd pijn. Ben nu dus twee jaar verder en het heeft mijn hele leven veranderd. Heb fysio en ergo therapie gehad. Werd er alleen maar erger door. Dus jou klachten komen me erg bekend voor.
Ooooh wat erg! gelukkig kan ik nog wel rijden en tekenen enzoooIk heb vooral altijd last van een zeurende stekend pijn , koude arm handen , tintelingen in de vingers, en klopingen in de handpalm
Na het paardrijden heb ik er echt veel 5 dagen meer last van dus ik probeer nu ook zo min mogelijk paard te rijden alleen me les op zaterdag en afentoe ff uitstappen op paard van me beste vriendin
verootjoo schreef:Wat het is is vanaf een pc niet te beoordelen, maar het is iig miet normaal, dus het is goed dat je naar de chirurg gaat. Laat je niet afschepen daar en vraag om een foto om te zien of je pols uberhaupt goed is gezet en genezen en hoe de breuk er nu bijstaat.
Afhankelijk van wat er uitkomt vragen of hij je doorverwijst naar een fysiotherapeut, en dan je aanmelden bij een handencentrum of een goede (!) handenfysiotherapeut.
verootjoo schreef:Wat het is is vanaf een pc niet te beoordelen, maar het is iig miet normaal, dus het is goed dat je naar de chirurg gaat. Laat je niet afschepen daar en vraag om een foto om te zien of je pols uberhaupt goed is gezet en genezen en hoe de breuk er nu bijstaat.
Afhankelijk van wat er uitkomt vragen of hij je doorverwijst naar een fysiotherapeut, en dan je aanmelden bij een handencentrum of een goede (!) handenfysiotherapeut.