Borrelende maag (?), hoe snel vanaf te komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

Borrelende maag (?), hoe snel vanaf te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:36

Even een spoedje, ik heb morgen m'n eerste tentamen en ik erger me dood aan een vreemd borrelend gevoel in, ik denk, m'n maag. Het zit vlak onder m'n ribben, beetje aan de linkerkant. Voelt alsof er water aan het koken is, als ik m'n hand erop leg voel ik het ook borrelen. Had het van de week ook al (sinds ik hardgelopen had), dacht in eerste instantie dat ik m'n buikspieren bovenin wat teveel had gebruikt.
Heb niet vreemd gegeten afgelopen dagen (geloof ik), slik wel sinds deze week ijzertabletten tegen vermoeidheid (halve dosis van wat voorgeschreven staat) maar volgens internet geeft dat niet de klachten die ik nu heb.

Ik heb dus geen pijn en het zit niet echt in m'n buik of darmen, maar het irriteert vreselijk dus ik hoop dat iemand dit herkent en een snelle oplossing heeft! Alvast bedankt :)

Storm

Re: Borrelende maag (?), hoe snel vanaf te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:08

Drink je veel koolzuurhoudende dranken (prik)?
Eet je voldoende vezels? En eet je genoeg groenten en fruit?

De oplossing voor morgenochtend is misschien een deflatine van Rennie slikken, maar daarna zul je misschien je eetpatroon eens onder de loep moeten nemen?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:10

Nee eigenlijk alleen koffie, thee en water. 's Morgens nog wel eens een glas optimel (liefst puur).
Vezels voldoende, ontbijt ook altijd goed. Fruit mag wel wat meer, groente ook voldoende. Ben overigens wel vegetarisch, eet wel vis en vleesvervangers. Bloedwaarden waren onlangs ook allemaal prima.

Vreemde is dat ik het echt sinds deze week heb, vandaag is het wel echt extreem (misschien omdat ik nu veel achter bureau zit dat ik het meer merk dan wanneer ik bezig ben). Aargh het leidt zo af!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:11

Je kunt van 1001 zaken een borrelende buik krijgen.
Van zenuwen tot lichte buikgriep tot een normale reactie op 'vreemd, ongewoon maar gezond' eten.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:14

Het is dus echt specifiek die ene plek, niet m'n buik. Het is niet het gevoel dat je honger hebt, komt ook niet in de buurt van pijn.. Heb het niet eerder gehad, maak me ook geen zorgen dat het iets ernstigs is (alhoewel, m'n moeder had het over borrelen bij zwangerschappen :=) maar ik wil er nu graag snel vanaf.

Ik zal eens kijken of we die Rennies in huis hebben!

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:51

Ik heb dit vorige week ook de hele week gehad. Niet heel pijnlijk maar meer gewoon een vervelend gevoel.
Zat te googelen op wat het nou precies kon zijn maar kwam ook niet veel verder. Heb precies hetzelfde eetgewoontes als jou (vegetarisch, groente en vezels voldoende mag wel iets meer fruit).
Ik denk dat het bij mij uiteindelijk aan stress heeft gelegen. Had namelijk ook tentamenweek en maakte me er wel een beetje druk om. O:)
Dus misschien stress dan, is het enige wat overblijft?!

Fijn hè, moeders die je zenuwachtig maken over zwangerschappen enzo :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:20

Meestal heb ik bij stress andere klachten, maar wie weet speelt het mee.
Ben in ieder geval gestopt met de ijzertabletten. Werd er vanochtend mee wakker, lijkt na eten minder te zijn. Juist tegenovergestelde van wat ik dacht, ik dacht meer aan gasvorming oid.. Maf!