Blaasontsteking 3e ab-kuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Blaasontsteking 3e ab-kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 09:29

Hallo,

Ik ben sinds gisteren begonnen met de 3e kuur.

Eerst van 14 okt tot 19 okt 4maal daags nitrofuratoïne gehad. In de daarop vogende week kwamen de klachten terug wederom urine gebracht op woe. Woe middag toch op spreekuur komen bij vervangende dokter (eigen met vakantie) urine was niet schoon ontstekingswaarden en bloed in urine.Bloedprikken zh daarna aankijken tot maandag.

maandag28 okt weer urine ingeleverd weer niet schoon klachten nemen langzaam toe. Urine zou in stoof gaan (uricult) echter door fout per ongeluk niet gebeurt. Dinsdag toen ik belde voor uitslag kreeg ik dat te horen.
Woe wederom urine ingeleverd do gebeld lag weet ab kuur klaar was nog niet goed. Ditmaal amoxicilline/clavulaanziur gekregen 500/125mg.
Gisteren werd de pijn zo erg en kreeg ik toch een beetje verhoging dus hasp gebelf. Moest komen en urine meenemen. Nog steeds niet goed andere ab moest ik stoppen en nu ciprofloxacine
500mg gekregen

Heb nog steeds pijn....vooral bij plassen...
ook rechterkant flank is toch gevoeliger als links gisteren ook al.

Wie herkent dit en hoe is uiteindelijk
jouw blaasontsteking weg gegaan?
Ik heb dit nog nooit zo heftig gehad.
Ook menstruatie blijft weg???? laatste had ik van 28 sept rot 3 okt...
Zwangerschap is absoluut niet mogelijk geen parters gehad.
Kan dit door de medicijnen komen? verder altijd regelmatige menstruatie.....

x_Rebecca

Re: Blaasontsteking 3e ab-kuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:39

Flankpijn kan duiden op een (beginnende) nierbekkenontsteking. Ik heb het afgelopen jaar twee keer in het ziekenhuis gelegen met een ernstige nierbekkenontsteking en tussendoor nog ongeveer 15 keer ernstige blaasontsteking gehad.

Het is belangrijk dat ze je urine op kweek zetten zodat ze weten welke bacterie het veroorzaakt. Let ook even goed op je temperatuur en zodra je echt koorts gaat krijgen en die flankpijn door gaat zetten gelijk weer naar de ha.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:53

Hoi

Ik heb er lange tijd last van gehad, nu niet meer gelukkig. Maar wat ik deed als ik voelde aankomen beginnen met 2 paracetamolletjes en bij diverse winkels hen cranberry bruistablet,goed goed voor je blaas. Als dat niet hielp vroeg ik om trimethoprim 300 mg stoot kuur van 3 dgn. Als je pijn meer naar boven achter rug trekt, koorts zou ik zkr even naar hap gaan. Dan zou het idd een nierbekkenonsteking kunnen zitten

Beterschap

sandorra

Re: Blaasontsteking 3e ab-kuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 10:32

Gister ook i.v.m toenemende klachten bij hap geweest ik kijk het aan tot maandag als het niet gaat dan ga ik weer heen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:00

....en als je vaak blaasontsteking hebt, kan het zin hebben om ook oorzakelijk aan te pakken.
Ontstekingen ontstaan nogal eens, omdat de weerstand van het slijmvlies onvoldoende is. Dit kun je (laten) meten in je ontlasting, het gaat er om, hoeveel van de beschermende stof sIgA (met de I van immuniteit) wordt aangemaakt. Is dat te laag, kun je dat gericht met specifieke probiotica aanpakken (naast of na, en bij mogelijke nierbekkenontsteking never nooit in plaats van! antibiotica).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:30

Ik heb ook erg vaak blaas ontsteking gehad en ben toen beginnen met het gebruiken van cranberry pillen en het drinken van cranberry sap.
dit heel consequent gedaan en toen kreeg ik het steeds minder vaak, nu heb ik het zelfs al bijna een half jaar niet meer gehad :)

Ik weet niet of het voor jou helpt, jou situatie klinkt wel ernstiger, maar wie weet!