Haar knippen of niet..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Haar knippen of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:10

Hoop dat het hier goed staat..

Net in de douche mijn haar weer eens vreselijk verwenst..
Ik weet echt NIET wat ik er mee aan moet..
Ik kan er níks mee. Ik ben heel erg gesteld op mijn lange haar, altijd al geweest, maar ik word er gék van.
Ik was mijn haar 2 tot maximaal 3 keer per week en ben dan gemiddeld 20 minuten bezig de klitten eruit te pluizen, wat zeker niet zonder pijn gebeurt..

Heb altijd lang haar gehad, zelfs zo lang tot op mijn kont. Op mijn 12e de schaar erin gezet tot net boven mijn schouders en toen BOEM waren er krullen.. En die gaan niet meer weg.. Het pluist, krult en springt alle kanten op. Ik kan er geen model in knippen want dat ziet niet uit met die krullen. Laagjes geeft poedeleffect.
Nu heb ik de laatste twee maanden vreselijke haaruitval. Echt, álles ligt onder. Ik ben serieus aan het denken om het te knippen, maar ik durf niet..

Altijd als er een stukje afgaat omdat het dood is of gespleten oid dan heb ik er de dag erna al spijt van.
Ik draag het 9/10 keer in een hoge, strakke knot of in een staart, omdat er niks mee aan te vangen is..

Bokkers, graag advies..
Moet ik toch de schaar erin zetten? Ik twijfel zo erg.. Weet niet eens of het bij me past(niet heel kort, maar tot boven mijn schouders zegmaar), heb altijd lang(tot halverwege mijn rug ong) haar gehad en ben daar zo aan gewend/op gesteld..

Misschien bokkers die hetzelfde gedaan hebben en ervaring er mee hebben?

Sem_

Re: Haar knippen of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:13

Heb je wel eens een tangle teezer geprobeert? Helpt súper met klitten uitkammen!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:15

Nee, heb niks van 'speciale' borstels oid, gewoon een doodnormale borstel met vrije grote/grove tandjes.
Vind die dingen altijd maar duur en als student met een eigen paard heb ik niet zoveel om aan mezelf te besteden :B

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:18

waarschijnlijk heb je zoveel haaruitval, omdat je je haar in een strakke knot draagt...
je haar breekt dan namelijk.
Verder heb ik ook veel last van pluishaar, daarvoor gebruik ik zo'n voedingsconditioner van Andrelon voor stijl haar. Werkt goed tegen klitten vind ik zelf

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:18

Tangle teezer is rond de 10/15 euro maar heb je echt lang plezier van, ik gebruik altijd eerst de tangle teezer en dan
borstel ik mijn haar nog door met een gewone borstel. Ik heb hem toch al zeker 2 of 3 jaar, voor mij echt een uitkomst!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:19

Ik zou eerst eens echt alle dode punten weg laten knippen bij een goede kapster en dan maar eens een weekje aan kijken hoe je haar zich dan houd. :)
Vaak is het model er echt helemaal uit wanneer je het zolang niet hebt geknipt en dan is er ook geen land meer mee te bezeilen.
Haar uitval is in deze tijd heel erg normaal, de helft van onze klanten hebben ook gigantische haaruitval.

Bij de kapper zijn ook hele goede producten te krijgen voor jouw haartype, dus misschien kan je bij jouw kapper ook alles even uitleggen en je advies laten geven. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 02-11-13 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:21

tip 1 goede kapper zoeken.
tip 2 proffesionele shampoo
tip 3 borstel voor hairextensions kopen.

Daarna ben je weer helemaal blij :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:22

Ik draag het al jaren in een knot, echt al minstens een jaar of 5, en nooit veel haaruitval gehad.
Ik gebruik shampoo en conditioner van nivea voor gekleurd haar(heb t een tijd geleden rood geverfd, daarvoor meestal bruin) en daarna een haarmasker van andrelon voor gekruld haar.

Kir_Ples, ik ben al een aantal jaar niet bij de kapper geweest :o
Mijn moeder knipt mijn punten altijd bij(met goede kappersscharen, zij is hondenkapster), en verder doe ik er niks mee, omdat er toch geen model in de knippen valt vind ik het doodzonde 40/50 euro te betalen voor wat puntjes bijknippen terwijl mijn moeder dat prima kan.

Ulyse; zoals ik zei, als student met een eigen paard heb ik niet het geld voor al die dure/professionele spullen :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:25

Knippen is echt een vak apart al lijkt dat voor een leek misschien niet zo.
Puntjes knippen (wat bij jou vast een heleboel centimeters is) hoeft écht geen 50 euro te kosten.
Ook in jouw haar kan je een heleboel leuke kapsels knippen en in combinatie met een goed professioneel kappers product beloof ik jou dat het helemaal goed komt. :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:28

Sem_ schreef:
Tangle teezer is rond de 10/15 euro maar heb je echt lang plezier van, ik gebruik altijd eerst de tangle teezer en dan
borstel ik mijn haar nog door met een gewone borstel. Ik heb hem toch al zeker 2 of 3 jaar, voor mij echt een uitkomst!

Idd, ik zweer ook bij een Tangle teezer! :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:28

Ik heb ook lang stijl haar wat snel in de klit gaat.
Wat voor mij super werkt is de tangle teezer nadat je er olie in hebt gedaan.
Heb per kambeurt (1x per dag) nog maar 2 klitten. Voor de rest kom ik er zo doorheen.
Oja en vanaf de punten beginnen met borstelen anders kam je zelf de klitten er in.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:30

ik gooi er een hoop crèmespoeling op mijn borsel, beetje shampoo en kammen maar :D
lukt zelfs met de halfe bus haarlak hele tube gel ;) ( wat ik heb gedaan is 1 kant van mijn haar helemaal kort laten knippen. heb een scheiding naast het midden laten maken, en vanaf daar alles eraf ;) ( en dan laten snijden, werd het best dun van. http://tinypic.com/r/or46t1/5 ) als ik het dan gewoon draag in middenscheiding is het echt dun :D rest van het haar in laagjes. maar dat is wel heel extreem, maar wil nu echt niet meer anders :D stuk minder stijl werk, kam werk :D
( maar ben je al eens bij een goede kapper geweeest? :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:30

xAnthea schreef:
Sem_ schreef:

Idd, ik zweer ook bij een Tangle teezer! :D
Bij mij werkt hij juist helemaal niet. :o

Ik volg!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:32

Haaruitval heeft iedereen, bij sommigen valt het gewoon veel meer op (lang blond haar bv. is een ramp!). Soms is het een periode meer, dan weer minder, no problem.
Gebruik altijd conditioner / cremespoeling na het wassen. In mijn ervaring kan dat zo goedkoop als je wilt, maar zonder en lang haar is vragen om veel klitten.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:32

puntjes bij knippen en dan cremespoeling gebruiken :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:38

Een goede vochtinbrengende shampoo gebruiken. Ik verf mijn haar ook en gebruikte een shampoo voor geverfd haar, maar daar bleef het pluizig en droog van. Nu gebruik ik een vochtinbrengende en heb ik er geen last meer van.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:42

Ik zou echt gewoon op zoek gaan naar een goede kapper. Ook in krullend haar kan een model geknipt worden hoor. Waarom vind je het zo erg om er een stuk af te doen als je het toch altijd in een knot of staart draagt? Dan ziet toch niemand jouw mooie lange haar?
Het feit dat je zo veel klitten hebt wil alleen maar zeggen dat je echt nodig naar de kapper moet... Ik vind kappers ook ontzettend duur, maar het is gewoon af en toe noodzakelijk. Je kan prima zelf af en toe de puntjes bijhouden maar eens in de zoveel tijd moet je toch echt naar de kapper hoor. Producten zoals conditioner, olie etc. werken wel om te voorkomen dat je haar verder split en klit, maar dit helpt niet om je haar te herstellen. Je moet echt eerst naar de kapper. En dan idd onderhouden met conditioner.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:44

Och wat een ellende hebben jullie toch :')

Wat ben ik blij met mijn lange haren (tot aan de kont) die met één slag met de borstel ontklit zijn :D Ik heb geen tips. Maar mijn zusje gebruikt altijd een bepaalde olie.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:45

Ik meld me, ik heb het laatst geknipt!
Werd ook helemaal gestoord van mijn haar, altijd klitten e.d., moet wel zeggen dat ik dun, blond, stijl haar had.
Had het ongeveer tot op m'n borsten en nu is de achterkant tot in m'n nek, en de voorkant tot iets boven m'n schouders, en ik moet zeggen, het bevalt me prima!

Ik zal zo wel even kijken of ik foto kan vinden :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:53

Ik hoor mensen hier vertellen over lang stijl haar.. Maar dat heb ik dus absoluut NIET.
Hier een voor en na foto van het stijlen, dit was voor ik er zo'n 5cm af heb laten knippen, want het onderste stuk was dood/kapot.

http://i39.tinypic.com/1zg4g9.jpg

Overigens stijl ik het echt amper, 1 a 2x per jaar of zo..

Ik denk dat ik voor kerst even naar een kapper ga, maar heb echt geen idee waar hier, want die waar ik de laatste keer geweest ben heeft toen totaal niet naar me geluisterd wat ik wilde waardoor het er nog erger uitzag dan het al was en ik was 65 euro kwijt..
Ik wil die dan vragen hoe en wat ik er mee kan doen, maar ik heb zo de neiging de schaar erin te zetten maar durf niet :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:58

SuperAssie schreef:
Ik hoor mensen hier vertellen over lang stijl haar.. Maar dat heb ik dus absoluut NIET.
Hier een voor en na foto van het stijlen, dit was voor ik er zo'n 5cm af heb laten knippen, want het onderste stuk was dood/kapot.

Ik denk dat ik voor kerst even naar een kapper ga, maar heb echt geen idee waar hier, want die waar ik de laatste keer geweest ben heeft toen totaal niet naar me geluisterd wat ik wilde waardoor het er nog erger uitzag dan het al was en ik was 65 euro kwijt..
Ik wil die dan vragen hoe en wat ik er mee kan doen, maar ik heb zo de neiging de schaar erin te zetten maar durf niet :')

Heb je het geverfd? Ik denk dat verven het klitproces ook versterken..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:59

eenitraM schreef:
SuperAssie schreef:

Heb je het geverfd? Ik denk dat verven het klitproces ook versterken..

Ik verf al enkele jaren ja.
Maar omdat ik het moe ben iedere keer te moeten verven heb ik besloten het uit te laten groeien. Helemaal. Ja dat gaat wel even duren omdat mijn haar heel langzaam groeit, maar ik heb geen zin meer om te verven :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:02

Haaruitval komt wsl doodat het herfst is. Bijna iedereen (die lang haar heeft iig) heeft er nu last van :) Dus daar niet te veel zorgen over maken.

Wanneer is de laatste keer dat je naar de kapper bent geweest?
edit; een jaar dus.
Ga dan maar eerst eens naar de kapper, mijn haar lijkt heel erg op jouwe en ik heb hier ook verschrikkelijke last van als ik al een tijd niet meer naar de kapper ben geweest. Die klitten, pfff verschrikkelijk. Ben je idd minimaal een half uur mee bezig. Ik had ook echt letterlijk klitten zo groot als m'n handpalm. Ik kreeg ook heel erg last van haaruitval.
Gewoon naar de kapper en het dode er af knippen (wat waarschijnlijk heel veel is ;) )
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 02-11-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:02

Jou haar op die foto ziet er niet echt gezond uit.

Ik zou als ik jou was naar een goede kapper gaan. Het laten verven in je eigen haarkleur (voorkomt lelijke overgangsperiode) en er een heel stuk af laten knippen. Een goede kapper kan er een prima model in knippen en je advies geven over hoe je het het beste kan onderhouden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:04

Eileen_ schreef:
Haaruitval komt wsl doodat het herfst is. Bijna iedereen (die lang haar heeft iig) heeft er nu last van :) Dus daar niet te veel zorgen over maken.

Wanneer is de laatste keer dat je naar de kapper bent geweest?

Euhhhmmmmmm :o?
Zegt dat al genoeg? :')

Anyway, de laatste keer dacht ik een leuke pony te laten knippen, niet nadenkend bij mijn krullen.. Die heb ik dus meteen laten uitgroeien en hier zie je helemaal niks meer van nu, dus dat is echt een aantal jaar geleden..