Flauwvallen, hondsberoerd maar alle testen goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Flauwvallen, hondsberoerd maar alle testen goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:10

Mijn vader heeft al een aantal jaar last van dat hij zomaar flauwvalt en dan daarna echt een paar dagen honds beroerd is. Dit begon een keer in een restaurant waar hij zomaar flauw viel en met de ambu naar huis is gebracht. Alle tests waren goed van de fitale fucties. Hij heeft ook allemaal andere tests laten doen, en die waren allemaal goed. Hij slikt nu wel elke dag pillen voor zijn maag omdat hij aldoor zo beroerd werd na het flauw vallen. Hij heeft dit een paar keer in korte tijd gehad en ging nu al 2.5 jaar goed. Tot gister avond.
Gister avond op de verjaardag van mijn oom is hij weer niet goed geworden. Hij is flauw gevallen terwijl hij liep en is met zijn hoofd heel hard op de grond gevallen. Hij heeft dus nu een hersenschudding. Artsen weer geweest. Alles was goed. Me vader kon niet overeind komen of hij moest overgeven of hij ging weer van zijn graatje. Nu heeft hij vanacht dus bij mijn oom geslapen en vanmorgen is hij met 5 man in een auto getilt en naar huis gebracht. Nu is het dus weer een kwestie van uitzieken.

Ik heb sinds ik ben geopereerd (in 2007) ook last van flauwvallen uit het niets. Dit had ik toevallig donderdag ochtend op mijn stage. Gelukkig voelde ik dat aankomen en kon ik optijd handelen waardoor ik bij kennis bleef. Ik wordt ook niet ziek na een flauwval incident, maar ik denk wel dat het ook met mijn vader te maken heeft. Dat ik het van hem heb ''geerft''.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Heeft er iemand ervaring mee met familie of bij zich zelf? Artsen kunnen niks, want alles is goed!:(

Anoniem

Re: Flauwvallen, hondsberoerd maar alle testen goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:12

Lage bloeddruk?

Willen dokters jullie niet nader onderzoeken dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:14

Keer 24 uur een bloeddrukmeter om zou ik voorstellen. Mijn collega had het ook, maar de testen bleken goed. Totdat ze 24 uur met een bloeddruk meter moest lopen en bleek er wel een probleem met haar bloeddruk te zijn.

Heeft hij geen spanning, stress oid? Eet hij wel voldoende en regelmatig? Ademt hij goed?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-11-13 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:15

Kan ook in je oren (evenwichtsorgaan) zitten.
Sommige mensen kunnen heel heftig reageren bij bv een beginnende oorontsteking.
Of dat er binnenin iets niet helemaal goed zit.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:22

[***] schreef:
Lage bloeddruk?

Willen dokters jullie niet nader onderzoeken dan?

Mijn vader heeft wel een lage bloeddruk, maar wat ik op school heb geleerd, is dat als een persoon altijd een (aceptabele) lage bloeddruk heeft dit ook vaak bij die peroon hoort. Dit zie ik ook terug op mijn stage. Mijn vader heeft een keer zn bloeddruk aparaatje bij zich gehad en bleek dus dat hij een (aceptabele) lage bloeddruk had.
Mijn vader heeft na de eerste en 2e keer dat dit gebeurde zich laten onderzoeken in het ziekenhuis. Alles was goed.
vuurneon schreef:
Keer 24 uur een bloeddrukmeter om zou ik voorstellen. Mijn collega had het ook, maar de testen bleken goed. Totdat ze 24 uur met een bloeddruk meter moest lopen en bleek er wel een probleem met haar bloeddruk te zijn.

Heeft hij geen spanning, stress oid? Eet hij wel voldoende en regelmatig? Ademt hij goed?

Mijn vader eet zeker voldoende en goed! Stress heeft hij niet denk ik. Is iig niet aan hem te zien.

Mijn vader sport wel veel. Daar krijg je namate ook een lage bloeddruk van en dat is normaal.

Brainless schreef:
Kan ook in je oren (evenwichtsorgaan) zitten.
Sommige mensen kunnen heel heftig reageren bij bv een beginnende oorontsteking.
Of dat er binnenin iets niet helemaal goed zit.

Mijn vader heeft een pireode gehad dat hij idd last had van dat evenwichtsorgaan. Daar is hij toen ook voor onderzocht, maar daar kan je niks aan doen volgens de dokter. Dat is nu al een heel tijd wel. Hij heeft daar geen last meer van.

Ik heb dat een tijdje terug ook een paar nachten achter elkaar gehad dat als ik me omdraaide in bed ik echt enorm ging rond draaien in me bed, gevoel alsof ik ging zweven en daar werd ik dan ook misselijk van. Maar totaal geen last meer van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:29

Maar juist de fluctuatie in bloeddruk kan voor ellende zorgen (vaak krijgen mensen migraine niet als ze continu hoge bloeddruk hebben, maar als ze ineens overgaan naar lage bloeddruk. Dus je ziet vaak dat er Migraine ontstaat op de vrij dag of 's avonds bij ontspanning).

Heeft hij al 24 uur met een bloeddrukmeter rond gelopen?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:32

Ik heb dit ook een periode gehad, flauwvallen en daarna migraine + misselijk. Ik heb er al een tijdje geen last meer van gehad, maar ook bij mij konden ze geen oorzaak vinden voor het flauwvallen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:39

vuurneon schreef:
Maar juist de fluctuatie in bloeddruk kan voor ellende zorgen (vaak krijgen mensen migraine niet als ze continu hoge bloeddruk hebben, maar als ze ineens overgaan naar lage bloeddruk. Dus je ziet vaak dat er Migraine ontstaat op de vrij dag of 's avonds bij ontspanning).

Heeft hij al 24 uur met een bloeddrukmeter rond gelopen?

Hij heeft altijd een lage (aceptabele) bloeddruk gehad. Hij heeft met zn aparaatje rond gelopen ja,

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:46

Is er naar epilepsie gekeken?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:50

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:52

phormicola schreef:

Is geen epilepsie. Zijn geen aanvallen wat hij krijgt. Hij valt gewoon flauw en daarna als hij wakker wordt is hij doodziek.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:55

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:01

korbakimmy8 schreef:
phormicola schreef:

Is geen epilepsie. Zijn geen aanvallen wat hij krijgt. Hij valt gewoon flauw en daarna als hij wakker wordt is hij doodziek.

Er zijn verschillende soorten epilepsie. Vooral het feit dat hij na de aanval doodziek wordt is voor mij een aanwijzing richting epilepsie.
Cayenne hier op bokt heeft een topic lopen over haar vriend waarvan men ook dacht dat hij geen epilepsie had. Uiteindelijk, na veel onderzoek, is toch de diagnose epilepsie gesteld.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:53

korbakimmy8 schreef:
phormicola schreef:

Epileptie hoeft niet altijd een aanval met bijv. stuiptrekkingen te zijn. Het kan ook zgn. 'absence' aanvallen betekenen, waarbij de persoon in kwestie even helemaal 'weg' lijkt te zakken. Ik kan me voorstellen dat dat er een beetje uitziet alsof iemand flauwvalt. Of je het ook voelt aankomen is een beetje de vraag. Die aanvallen kunnen heel veel van het lichaam vragen dus dat je vader zich daarna hondsberoerd zou voelen is niet verbazend.

Het zou natuurlijk naar zijn als het toch een vorm van epilepsie blijkt te zijn, maar er is wel medicatie voor. Zou het niet een idee zijn om er toch een keer naar te laten kijken?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:29

Ohja, de zus van mijn vader heeft het een jaar terug ook voor het eerst gehad. Ook alle tests goed.