Ik ga binnenkort weer beginnen met paardrijden na 4 jaar, en ik heb mezelf daarnet verblijd met mijn o zo geliefde bezigheid: Het zoeken naar minichaps in mijn maat.
Het zit zo, ik heb altijd al stevige kuiten gehad. Het zit in de familie. Mijn vader heeft ze, zijn broers en mijn oma had ze. Daarnaast heb ik vroeger 20 km per dag gefietst, waar ze niet van afvielen maar alleen maar breder van werden. Nu ben ik bezig met afvallen want ik ben iets te zwaar. Ik wil 10 kilo afvallen waarmee ik midden in het 'gezond gewicht' beland. Nou heb ik nieuwe chaps nodig. Degene die ik heb zijn redelijk versleten. Na letterlijk uren zoeken heb ik eindelijk een merk gevonden dat mijn poezelige kuitjes kan omarmen, maar wel voor een prijs waar dit studentje U tegen zegt.
Maar ik ben een beetje bang dat mijn geliefde kuiten me een hak zetten en opeens een normaal formaat aannemen. Dus voordat ik een rib uit mijn lijf betaal voor chaps die over 3 maanden niet meer passen...
Hoe groot is de kans dat er straks minder kuit is om van te houden? Wat kan ik het beste doen? Wachten, of de hoop opgeven ooit menselijke kuiten te hebben en ze gewoon bestellen?
Hanmar
Geplaatst: 31-10-13 22:11
Wat voor minichaps kijk je dan typisch naar? Straksluitende met een rits, leer, of een wat flexibeler soort? Ik had vroeger een paar die met klittenband dichtgingen. Dat lijkt me voor jou ook ideaal, dan passen ze gewoon nu en ook als je eventueel door afvallen smallere kuiten krijgt ook nog?
Ik kijk naar alles wat past eigenlijk. Tot nu toe is het merk Tredstep Ireland de enige die ik heb kunnen vinden die mijn maat heeft. Petrie heeft bijvoorbeeld ook chaps voor korte dikke pootjes maar die gaan niet verder dan 43/41, terwijl ik dus 39/41 heb. Met klitteband heb ik inderdaad gezien en die leken me ook ideaal! Tot nu toe heb ik daarvan alleen nog geen maat gevonden die ik aan zou durven. bij een lengte van 39 heb je al snel een breedte van 36 en 5 cm vind ik een beetje link...
Janneke2
Geplaatst: 31-10-13 23:15
Hoi Savasan, Ik ben een tijd terug anders gaan eten - en daardoor nu zo'n 8 kilo afgevallen. En tja, de chaps zitten nu wel iets ruimer. Dus als je een dezer dagen begint met afvallen, is het idd een risico.
Ik heb ook vrij stevige kuiten, met korte pootjes. Ik heb de minichaps van Harry's Horse. Volgens mij maat XL, maar die zitten prima hoor. En kosten ook niet zoveel
ambre
Geplaatst: 31-10-13 23:50
Ik heb helemaal geen overgewicht maar als ik maar 3 kg zwaarder word dan heb ik direct dikkere kuiten. Val ik weer ietsje af dan pas ik weer in mijn laarzen.
De kans dat ze te groot worden is er dus wel. Ik neem ze sowieso altijd heel strak want ze rekken altijd wel wat en als ze te los zitten dan gaan ze draaien of zakken.
joyce_eddy
Geplaatst: 01-11-13 15:10
AdnerB schreef:
ik heb ook hele brede kuiten. bij mij zaten de XXL chaps van Harry's horse goed. prijs zal rond 30 euro zijn denk ik
misschien heb je hier iets aan
Idd dit wilde ik je ook zeggen! ze zijn van stof en de inzet is elastisch.. ideaal!