Ik ben de laatste tijd redelijk fanatiek aan het sporten Maandagavond les bodyshake en les bkick Dinsdag ochtend of bodyshake of fitness Woensdagavond bodyshake Donderdagochtend fitness
Nu laat ik me regelmatig wegen in de sportschool. Nu heb ik bijna 10% meer spiermassa gekregen Ongeveer 1 kilo erbij dat is natuurlijk ivm de spieren
Maar ik heb bijna 2% meer vet gekregen en die is nu behoorlijk hoog. Boven wat mag voor een vrouw.
Nu ben ik totaal niet dik met 170 en 63, 5 kilo
Maar hoe kan dit?
Ik ga nu ook bijhouden wat ik eet en regelmatig bijhouden.
Er loopt hier een goed topic over, zal zo de link even zoeken.
Wat is je vet% en nog belangrijker, hoe wordt het gemeten?
23% is normaal, 20% is tussenin als je onder de 20 duikt, ben je fanatiek bezig. Als je het over sport hebt he..
Als je stijgt in gewicht, maar daalt in vet, krijg je spiermassa. Maar de combi is moeilijk en na een tijde zelfs onmogelijk.
Daar is het principe, cutten en bulken voor.
Maar alles hangt van je doelen af.
Grapjasjes12
Geplaatst: 31-10-13 11:58
Dan eet je teveel voor je activiteitsniveau. Dan kom je aan in spier én in vet. Alleen aankomen in spier is ontzettend moeilijk Oplossing: iets minder eten.
Wil je alles goed doen, dan moet je met een voedingssxhema werken, Op gevoel een beetje minder eten werkt niet.
Niet alleen aantal kcal is belangrijk, ook wat je eet maakt zoveel verschil. Reageer je goed op lowcarb of functioneer je daar niet op.
Ik zou je sportschema ook anders doen.. 4 dagen sporten en dan niks.. Beter aantal rustdagen ertussen. Dan kunnen je spieren herstellen. Op deze manier heb je snel stressfracturen
Ik denk weet bijna zeker dat ik niet teveel eet. Ik vrees alleen dat ik van sommige dingen te weinig binnen krijg en van andere dingen weer te veel. Dus ben benieuwd wat eruit komt als ik week bijhoudt wat ik eet.
Ik kan helaas geen andere dagen sporten. Leef in de weekenden ergens anders.
Ik had vanmorgen schrikbarend 27, 7% vet. Nu kan dit natuurlijk ook vocht zijn geloof ik?
Ze meten dit door een weegschaal waar je op moet gaan staan en dan iets in je handen houden dit eerst laag daarna voor je
Niet op voort gaan. Enkel een 3 punts meting zegt iets over je vet%.
Eliine
Geplaatst: 01-11-13 08:59
Of je teveel/te weinig eet weet je pas zeker als je het een tijdje echt heel secuur bijhoudt. Weeg je eten, vul het in op een goede site en dan weet je ook meteen in welke verhoudingen je alles binnen krijgt. Misschien eet je niet perse teveel maar in verhouding te weinig eiwitten en teveel vet en/of koolhydraten.
Zo'n weegschaal is geloof ik niet super betrouwbaar. Heb je veel of juist heel weinig gedronken dan kan dat de uitslag al enorm beïnvloeden.
Dus misschien via een andere test je vetpercentage nog eens laten meten en ga eens bijhouden wat je eet per dag. Dat kan een hoop inzicht geven