Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Gloa schreef:Wat je zou kunnen proberen is karnemelk (als je dat lust). Heb je het probleem dan ook dan weet je dat het aan de melkzuurbacteriën ligt. Gebruik je naast de yoghurt nog andere zuivelproducten zoals roomboter of melk?
Liselot schreef:Gloa schreef:Wat je zou kunnen proberen is karnemelk (als je dat lust). Heb je het probleem dan ook dan weet je dat het aan de melkzuurbacteriën ligt. Gebruik je naast de yoghurt nog andere zuivelproducten zoals roomboter of melk?
hoeft niet perse aan de melkzuren te liggen dan, kan ook zijn dat TS gevoelig is voor lactose
pleiada schreef:Misschien kun je niet tegen lactose en moet je proberen alle zuivelproducten een poosje te schrappen..Qua huidverzorging worden hier ook goed tips gegeven
Jikkeee schreef:Lactose zou heel goed kunnen inderdaad! Mijn huid was ook heel slecht, maar sinds ik een lactose (en nikkel maar dat zal overbodig zijn) vrij dieet heb, heb ik praktisch nergens meer last van. Je hebt tegenwoordig veel lactose-vrije producten, vooral verkrijgbaar bij de Jumbo. Die yoghurt is jummie. De
'Minus-L' collectie
FCSA schreef:Heb een tijd helemaal tarwe-vrij gegeten en dat maakte het probleem maar deels minder. Na het stoppen met biogarde was het vrijwel direct zo goed als weg (en nu na 2 dagen biogarde weer helemaal terug). Dus ik denk eigenlijk wel dat het hem daarin zit..
Vind het geen probleem om geen yoghurt/biogarde/kwark te eten, maar het is zo jammer dat mijn huid daardoor zo slecht wordt. Dus vandaar de zoektocht naar iets wat de yoghurt kan vervangen, zodat ik én geen buikpijn én geen slecht huid heb.
Fijn dat je meedenkt!
Jikkeee schreef:FCSA schreef:Heb een tijd helemaal tarwe-vrij gegeten en dat maakte het probleem maar deels minder. Na het stoppen met biogarde was het vrijwel direct zo goed als weg (en nu na 2 dagen biogarde weer helemaal terug). Dus ik denk eigenlijk wel dat het hem daarin zit..
Vind het geen probleem om geen yoghurt/biogarde/kwark te eten, maar het is zo jammer dat mijn huid daardoor zo slecht wordt. Dus vandaar de zoektocht naar iets wat de yoghurt kan vervangen, zodat ik én geen buikpijn én geen slecht huid heb.
Fijn dat je meedenkt!
Je zou altijd een pot minus-L kunnen proberen, mist paar bacteriën die eventueel kunnen schelen. Ze zijn verkrijgbaar bij de Jumbo, enige nadeel; ze zijn minder lang houdbaar.
FCSA schreef:Jikkeee schreef:Je zou altijd een pot minus-L kunnen proberen, mist paar bacteriën die eventueel kunnen schelen. Ze zijn verkrijgbaar bij de Jumbo, enige nadeel; ze zijn minder lang houdbaar.
Dat zou ik inderdaad wel als eerste kunnen doen. Hebben ze dat ook bij de AH? (Er zit hier geen Jumbo in de buurt.)