Tintelende tong na verwijderen verstandskies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Tintelende tong na verwijderen verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 23:47

Vanmiddag rond half 5 stapte ik weer naar buiten bij de kaakchirurg na het verwijderen van de puinhoop die de tandarts had achter gelaten.

Maandagochtend zou deze er door de tandarts uitgehaald worden, helaas ging dit niet goed en brak het af en bleven de wortels achter. Door de drukte bij de kaakchirurg kon ik vanmiddag pas terecht.

In eerste instantie hebben ze 2 verdovingsprikken gezet. Maar omdat er nog goed gevoel zat in de blootliggende zenuw is er nog een verdoving in de wortel/kies bijgezet.
Na wat boren kon ze wortelresten er eenvoudig uithalen.
Is verder allemaal voorspoedig verlopen.

Rond 19.00 uur vanavond had ik op een tintelende tong en wang weer redelijk goed het gevoel weer terug en heb ik wat kunnen eten.
Het tintelende gevoel uit m'n wang is weg, maar m'n tong tintelt nog steeds.
Ik heb dit eigenlijk nooit eerder gehad (de andere die zijn er 1 voor 1 eerder al uitgehaald) maar hoelang kan dit duren?
Want is een behoorlijk rot gevoel.

dondeyne

Re: Tintelende tong na verwijderen verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:49

Ik heb dit ook gehad bij het verwijderen van mijn verstandskies. Heeft een paar uur geduurd.. Inderdaad geen prettig gevoel! Sterkte!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 23:53

Duurde adt bij jouw ook zo lang dan? Want rond 19.00 was het ver genoeg eruit dat ik kon eten, maar ondertussen zijn we 5 uur verder en het is nog niet weg hihi

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:56

Ik ben toen in de vroege ochtend geweest en ben er de hele middag zoet mee geweest dus ja ;) Ik kon trouwens twee uur later echt nog niet eten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 23:58

De verdoving is bij mij rond 16.00 uur gezet en ik kon om 19.00 uur dus bij mij 3 uurtjes later kon ik eten.
Oke ging lastig, je wond wil niet zo ver open haha

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:01

Ik geloof dat ik de hele dag niet verder dan vanillevla ben gekomen.. Maar achteraf bleek ook dat ze mijn wang per ongeluk mee hadden genomen met de hechting, dat zal er wellicht iets mee te maken hebben ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 00:09

Ik begreep dat ze dat in sommige gevallen doen, waarom geen idee :)

Ik ga kijken of slapen lukt en we zien het morgen wel weer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:36

Ik werd 's ochtends 10.00 uur geholpen en kon 's avonds rond een uur of 8 pas zeggen dat de ergste tintelingen van de verdoving weg waren. Kan dus even nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:02

Bij mij heeft het ook lang aangehouden de laatste keer. Is erg normaal :j ik heb wel na een paar uur alweer patatjes naar binnen zitten schuiven voor zover mijn mond open kon :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 09:16

Helaas nog geen verschil met gisteren, tintelt nog net zo.
Vannacht verder wel prima geslapen.
Nu een broodje eten wil wat minder lukken, maar die gaat hoe dan ook naar binnen haha. Want dan kan ik een pijnstiller nemen.
Wang is goed dik geworden, hahah ben net een halve hamster

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 23:30

Helaas nog steeds hetzelfde -O-
Het tintelt/brandend gevoel.

Had voor de zekerheid even op google zitten zoeken maar daar word je niet blij van. In de meeste gevallen is de oorzaak dat er een zenuw is geraakt/gekneusd en herstel kan variëren van een paar weken tot een wel een jaar......
Pfffff dat hoop ik toch niet zeg |(

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:28

Niet jezelf gek gaan zitten maken door te googlen op de meest vreselijke dingen :=
Bij mijn zijn mijn 2 onderste verstandskiezen verwijderd, na de eerste heb ik een week alleen maar kunnen drinken en vloeibaar eten, zo vreselijke last had ik er van en mijn mond kon nauwelijks open. Zelfs niesen/hoesten deed pijn in mijn mond, zelfs al hield ik alles stijf op elkaar :') Het deed zo vreselijk veel pijn allemaal. Toen ben ik teruggegaan en hebben ze (een deel van) de hechtingen eruit gehaald, dat hielp al een aardig stuk, pijn/branden was gelijk minder en na een dag of 2 kon ik weer brood (zonder korsten nog wel haha) eten en dat soort zachte dingen. Heeft echt heel lang geduurd en ook heel veel last van gehad.
Andere kant heb ik echt totáál geen last van gehad.. Echt een wereld van verschil..

De eerste hebben ze bij mij ook moeten wrikken en graaien, die was horizontaal gegroeid en was dus lastig te verwijderen. Dat zal ongetwijfeld ook gevolg hebben gehad op de pijn en het herstel..

Gewoon nog eventjes aankijken. Goed koelen, zo min mogelijk belasten(kauwen), spoelen met zoutwater..
En anders morgen of als het maandag nog is eventjes teruggaan naar de kaakchirurg zodat hij eventjes kan kijken?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 07:55

Moet eerlijk zeggen dat het eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkwam, verder geen horror verhalen.
Eten, tja idd alleen maar zachte dingen en dat gaat redelijk, harde dingen is lastiger hahaha

Vorige keer aan de andere kant onder was toen ook niet goed gegaan. 'savonds een flinke nabloeding, week later zat ik weer bij de kaakchirurg met een flinke ontsteking.

Haah dik is het zeker, ben net een halve hamster

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:46

Mijn vriend heeft laatst een verstandskies laten trekken en pas na een paar dagen werd het minder.
Toch nog even geduld dus en als je het niet vertrouwd even de TA bellen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 09:36

Ik had eigenlijk voor mezelf zoiets van, als het na het weekend nog zo is bel ik even.
Maar de tandarts belde zonet zelf even om te vragen hoe het gegaan was, omdat ze zich toch een beetje schuldig voelde over hoe het gegaan was (omdat hun de kies hadden afgebroken).
Maar ze vertelde me eigenlijk precies hetzelfde wat ik al op internet gelezen had. Het kan een paar dagen tot een paar maanden duren.
Gebeurt vaker, blijkbaar. Maar meestal gebeurt het met de verdoving zetten dat ze per ongeluk een zenuw raken.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:45

Balen zeg... Bij m'n zus duurde het 3 weken :j had naast tintelingen ook de ndikke wang en blauwe plekken
Eigenlijk ook barbaars he :7

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 10:10

Hahah dat is het eigenlijk ook Splinter.
Het is mij eigenlijk een raadsel dat het maandag al niet dik en blauw geworden was. Want naar mijn idee hebben ze toen veel meer zitten wroeten en klooien.
Blauw is het nu nog niet, maar dat kan nog komen.
Vorige onder had het alle kleuren van de regenboog :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:49

Ik had een doof gevoel in mijn lip en tong.. Dat heeft wel een maand of 8-9 geduurd :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 17:18

Is het bij jouw ontstaan bij de verdoving of tijdens het trekken?

De tandarts vroeg of ik een schokje/prikje gevoeld had in mijn tong, wat ik ook had (want dacht dat ze mis prikte haahah) tijdens het verdoven.
Hier geen doof gevoel maar echt alleen tintelen (hetzelfde gevoel als je hebt als de verdoving gaat uitwerken)

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:30

Ai, wel vervelend zeg! Ik hoop dat je er niet lang last van hebt. Ik heb n jaar of 10 geleden mijn laatste twee verstandskiezen laten trekken, dat was echt niet voor herhaling vatbaar. Bij mij dus zenuw geraakt, heb circa 5 jaar een doof/tintelend gevoel in mijn lip en kin gehad. Nu heb ik er nog "last" van, in die zin dat een stukje van mij kin anders aanvoelt.

Ik wens je nog veel beterschap met het herstel!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 18:04

Het gebeurde bij mij tijdens de verdoving, dat deed al zo afschuwelijk veel pijn.... en daarna is het dus heel lang doof gebleven ...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 20:58

Ik zie dat jij vlak bij mij woont, is het bij jouw ook gedaan in het WFG?
Moet zeggen dat het voelde als een heel klein prikje in mijn tong meer niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:59

Ja klopt ook in WFG ! Bij dokter wijers...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 21:32

Ik bij mevr de Wijs.
Maar goed ik reken het haar niet aan dat de per ongeluk in de zenuw heeft geprikt met verdoven. Is gewoon relatief klein gebied waar ze moeten prikken en een zenuw kan je nu eenmaal niet zien lopen. En bij iedereen lopen ze anders....

Wel vind ik het kwalijk dat dit nog nooit maar door een tandarts of kaakchirurg is verteld. Want het gebeurt het meest met verdoven.