Heb daarbij nek, linkerheup en rechter schouder in de kreukels gehad. Ik was bont en blauw meteen en had een dikke knie. dat leek de enige schade te zijn maar later bleek er dus flinke schade te zijn. Oa bloeding in de schouder, gescheurde spierkapsels in mijn heup en 2 peesaanhechtingen in mijn nek ingescheurd met geklemde zenuwen als gevolg. Dit werd na een jaar vastgesteld. Schouder/arm twee jaar geleden en heup in de zomer van dit jaar.
De verkalking van de pezen in mijn schouder zijn rechtstreeks gevolg van de bloeding. 2 jaar geleden zijn een deel van de monnikskapsspier gescheurd daardoor, zit een fraaie deuk in mijn bovenarm. Toen was er al, wat verkalking te zien en ik was gewaarschuwd voor pijn en mogelijke peesscheuring als gevolg. Toen geen pijn of last van schouder maar 4 weken geleden opeens dus wel.
Na 3 weken rustig aan doen vorige week naar de huisarts geweest en meteen doorgestuurd naar de orthopeed. Maandag is een echo gemaakt om vast te stellen of de bicepspees is afgescheurd, ingescheurd of alleen verkalkt is waarvan ik morgen de uitslag krijg.
Zeker is dat er op 5 of 6 plekken peesverkalking zit en een aantal ontstekingsplekken. Die veroorzaken flinke pijn en bewegingsbeperking nu. In het gunstigste geval houd ik een bewegingsbeperkte schouder over die pijnloos is. Over het ergste geval wil ik niet eens nadenken.
Wie heeft er ook langer of blijvend last van een schouder of heeft er een operatie aan gehad?