Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karenwrmdm schreef:ik herken dit bij iemand uit mijn omgeving. Wees alsjeblieft niet bang dat je ze tot last bent met je ei kwijtraken! Probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven, en te blijven ondernemen. Wat die bekende van mij aan haar eetlust heeft gedaan, is cakejes en taarten bakken! mocht je je verhaal kwijt willen aan iemand buitenaf, staat mijn PB box altijd open!
of: "geen aandacht aan besteden, dan gaat de lol er wel af" en van mijn moeer mocht ik zeer nadrukkelijk niet terugslaan en van juf x moest ik dat op gegeven moment wel.
. Jouw ouders lijken er ook niet veel van te begrijpen - en als je zo je redenen hebt, heeft het wellicht zin, om het idd maar stil te houden.)karenwrmdm schreef:Anders misschien een idee om dit samen met die vriendin te doen? is een hele goede therapie! alleen niet zo goed voor de mee-eters haha
Schaduw92 schreef:Dank jullie voor alle reacties!
Janneke2:
Mijn ouders hebben op de basisschool en op de middelbare erg veel voor me gedaan. Ik heb thuis nog een broer zitten die vroeger altijd het zorgekindje was zeg maar. Wegens medische kant en andere kanten natuurlijk. Ik was nooit het zorgekindje. Alleen qua het pesten wat dan ophield tijdens het 3de middelbareschooljaar. Ik heb zelf ook het idee dat ik groots verlatingsangst heb. Weet niet of ik er goed aan deed maar heb dit opgezocht op internet. Over 2 weken hoef ik pas weer naar me psycholoog omdat hij ziek was en volgende week al vol staat. Veel emoties en gevoelens kan ik ook niet meer uiten, vaak genoeg wil ik huilen maar ik heb me dit zo degelijk aan geleerd af te slikken zeg maar.. heb in de 2 maanden dat het nu is zeg maar 2 a 3x echt flink gehuild.. 1x met een fikse paniekaanval waarbij ik gelukkig bij vriendinnen was.. ik raakte compleet in paniek omdat ik mezelf niet meer herkende..
Janneke2 schreef:Schaduw92 schreef:Dank jullie voor alle reacties!
Janneke2:
Mijn ouders hebben op de basisschool en op de middelbare erg veel voor me gedaan. Ik heb thuis nog een broer zitten die vroeger altijd het zorgekindje was zeg maar. Wegens medische kant en andere kanten natuurlijk. Ik was nooit het zorgekindje. Alleen qua het pesten wat dan ophield tijdens het 3de middelbareschooljaar. Ik heb zelf ook het idee dat ik groots verlatingsangst heb. Weet niet of ik er goed aan deed maar heb dit opgezocht op internet. Over 2 weken hoef ik pas weer naar me psycholoog omdat hij ziek was en volgende week al vol staat. Veel emoties en gevoelens kan ik ook niet meer uiten, vaak genoeg wil ik huilen maar ik heb me dit zo degelijk aan geleerd af te slikken zeg maar.. heb in de 2 maanden dat het nu is zeg maar 2 a 3x echt flink gehuild.. 1x met een fikse paniekaanval waarbij ik gelukkig bij vriendinnen was.. ik raakte compleet in paniek omdat ik mezelf niet meer herkende..
Oh meis, begrijp ik nou, dat je je ouders wilt sparen, want ze hebben al zoveel zorgen om je broer...?
Verlatingsangst zou ik goed kunnen begrijpen: je hebt nu eindelijk lieve vriendinnen ipv pestkoppen om je heen - als je nu denkt "dit wil ik voor geen goud kwijt" heb je alleen maar groot gelijk.
Je vriendinnen zijn goud waard - punt.
Maar op den duur, terwijl je je pestverleden verwerkt, "hoort er", eigenlijk vanzelf, stevigheid en zelfstandigheid voor in de plaats te komen.
(En tja - op het internet staan "rijp en groen" door elkaar. Er staan erg verstandige dingen ("van verlatingsangst hoef je echt niet je hele leven last te hebben" las ik op de 2e site die google mij gaf - en zo is dat!!) en uiteraard ok heftige verhalen.)
En balen, dat je pas over 2 weken weer terecht kan bij je psycholoog...!
En idd: huilen lucht op - maar wie gepest wordt, doet er goed aan, om idd alles grondig in te slikken Gaan huilen, waar nare mensen bij zijn is echt af te raden. Naarmate je er meer aan went, dat huilen goed is en veilig kan zijn, gaat het hopelijk gemakkelijker.
Schaduw92 schreef:Gisteren weer een grote dip gehad.. Bah alles zat gisteren gewoon weg weer tegen
Janneke2 schreef:Dat klinkt alsof je dat ene ding waar je naar grijpt niet goed vindt.
En op zich zijn er veel verschillende mogelijkheden om "na een dreun" weer geleidelijk aan beter in je vel te komen.
Soms helpt wandelen of juist keihard sporten. Yoga en/of karate. Of tekenen of schrijven of dansen. Kruidenthee brouwen. Een lekker luchtje op doen. Harpmuziek of Bach of juist hiphop - en zo voort.
En naarmate je makkelijker je eigen humeur kunt opkrikken, groeit er ook weer een nieuw stukje zelfvertrouwen - dat is ook weer winst.
Oreo schreef:Ik herken me niet in hetgeen je schrijft, maar wil wel graag kwijt dat je niet te bang moet zijn om mensen toe te laten. De meesten merken echt wel dat er iets is, al denk jij zelf van niet en als vriendin voel je je echt zo onmachtig als je wél wilt helpen of luisteren maar niet "toegelaten" word. Ik heb wel mensen in mijn vriendenkring die met grote problemen zitten, zij praten gelukkig wél. Als je je verhaal gewoon eens helemaal en anoniem kwijt wilt mag je me altijd een PB sturen, misschien helpt het als je alles er eens uitgooit voor iemand die je niet kent. Sterkte!
Oreo schreef:Is het misschien een idee om alles wat je kwijt wilt eens op te schrijven voor een goede vriendin?
Oreo schreef:Ik denk dat dat van je af schrijven al een hele goede manier is om jezelf wat lucht te geven.... Maar ik bedoel meer of het opschrijven en het aan je vriendin geven je zou kunnen helpen? Dan hoef je het niet zelf echt te vertellen, maar heeft ze toch een (beter) idee van wat er in je omgaat misschien?