Hoesten, hoesten, hoesten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Hoesten, hoesten, hoesten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 18:13

Tjah, en dan zit ik hier dan. Heel zielig om mijn kamertje in Tilburg.

Ik hoest mijn longen uit mijn lijf en heb nog geen HA hier waardoor ik een beetje radeloos word.

Ik loop nu al 4 weken te kuchen, maar de laatste 5 dagen zijn het ergste. Het is een droge hoest. Kriebelig en zit achter in mijn keel waardoor ik wel kan blijven hoesten, maar er komt niets los. Soms hoest ik zo hard dat ik moet overgeven. Alles wat er uit komt is doorzichtig en bij het hoesten voel ik het tussen mijn schouderbladen. Volgensmij is er ook koorts aanwezig, maar zonder thermometer kan ik het niet bevestigen. Ik voel me zo banketstaaf voor de buurtjes naast me, want ik hoest elke 5 seconde :o

Maar het probleem nu: naast het niet hebben van een HA hier, ik kan gewoon niet mijn rust vinden. Laat staan slapen!! Ik heb zostraks para's gehaald, ik heb 2 codeinefosfor oid tabletten gehad (gekregen van mijn klasgenoot, die zij heeft gekregen van haar HA), een halve strip isla achter mijn kiezen, neusspray in mijn neus, vitamine C tabletjes op + 3 appelazijn pillen maar NIETS helpt.

Eten lukt niet, want dan heb ik een hap in mijn mond en moet ik hoesten, waardoor alles in mijn ademhalingsluchtwegpijp vliegt en ik stik :+ Heb wel een beker look-a-like melk naast me staan, want van melk ga je slijmen (zegt men) maar nog steeds heb ik de kriebels.

Wie kan mij van mijn longen afhelpen? Wie heeft een extra paar longen voor mij? Nee, zonder gein. Ga ik nu dood? En hoe kom ik van de kriebels af? :+ (Hoe groot zou de kans op een longontsteking zijn?)

Anoniem

Re: Hoesten, hoesten, hoesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:17

Klinkt een beetje simpel maar zou toch huisarts in de buurt opzoeken en opbellen en gewoon zeggen ik woon hier sinds kort en heb nog geen huisarts maar dit en dit is er aan de hand, dan gelijk inschrijven en dan kan je gelijk terecht hoor :) Wij kunnen van achter een beeldscherm niet in je keel kijken, maar zal wel actie gaan ondernemen want t klinkt niet echt goed..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:18

Ehhh, gewoon het telefoonboek openen en de lijst met huisartsen afbellen of ze nog patienten aannemen?
Zul je vroeger of later toch moeten doen.
Bij accute gevallen neemt iedere huisarts je wel even onder de loep.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:25

hoesten tussen je schouders voelen doe je al snel als je veel hoest, dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Maar dat je continu moet hoesten, zou ik wel even naar laten kijken. Als het een spoedgeval is wil vast ook een andere huisarts je wel even checken. Ik kan me niet meer herinneren hoe het daar werkt, maar hier is er gewoon een open spreekuur van de plaatselijke huisarts, van 9 tot 12 kun je binnenlopen zonder afspraak en je hoeft ook geen patient daar te zijn. Wel kans op dikke wachttijd natuurlijk, maar ik vind 't wel ideaal

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:31

Heel herkenbaar, ik heb het eigenlijk net een beetje onder controle.
Noscapect onderdrukt de hoestprikkel en mag je 3 tot 4 keer per dag pakken. Heeft mij goed geholpen!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:35

als je slim bent ga je toch even op zoek naar een huisarts, 4 weken is al best lang. Straks loop je kans op een verwaarloosde longontsteking, is ook niet fijn. Maar na laten kijken kan geen kwaad. Ik zou iig je matras wat hoger leggen door er bv kussen onder te doen. Het hoesten word vaak iets minder als je iets omhoog ligt dan dat je plat gaat liggen

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:43

Daro tabletten daar zweer ik echt bij! Het komt me zooo bekend voor! Daro tabletten zijn te halen bij de apotheek zonder recept! Ook bij sommige drogisterijen te verkrijgen.. Beterschap!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 18:51

Dankjewel voor jullie reacties!

Heb zojuist een medicijn ingenomen die ik heb gekregen ergens bij en die schijnt ook te worden gebruikt bij keelontsteking. Ik ga nu duimen dat het daadwerkelijk effect heeft. Heb nu vitamine C tabletten in mijn mond. Als ik daarop sabbel is mijn kriebel weg en hoef ik niet te hoesten/kotsen. Morgenochtend meteen maar een HA zoeken.

Apothekers/drogsterijen zitten helaas nu al dicht. Dus nog meer medicatie halen kan nu helaas niet meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:54

Elke stad heeft een nachtapotheek, maar ik zou nu liever niet zelf gaan dokteren en gewoon morgen naar een HA gaan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:55

Is het geen kinkhoest?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:25

Niet teveel zelf gaan dokteren met medicatie die anderen via hun huisarts hebben gekregen. Je weet niet wat je hebt, dan moet je dus ook niet gaan proberen 'dat wat je niet weet' te gaan behandelen. Morgen toch gewoon even een huisarts zoeken :)

Beterschap!

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 21:30

Je kan ook gewoon langs de huisartsenpost toch? Misschien is dat het makkelijkst :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:40

en heb je al een afspraak gemaakt voor vandaag?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:13

Ik heb het ook gehad. Heb 2 weken non stop gehoest. Bloedneuzen gehad en niet geslapen.
Ik heb t wel eens vaker gehad. Hopelijk komt dat supervaccin binnenkort op de markt, dan heb ik er hopelijk nooit meer last van.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:51

Goh, je hebt dezelfde klachten als mijn hond die kennelkuch heeft :+ Alleen ben ik met hem dus naar de DA gegaan toen het hoesten/kokhalzen na 18 uur niet ophield.

Hij heeft slijmverdunners gekregen omdat hij dus last heeft van vastzittend slijm in de keel. Daarnaast ook antibiotica (preventief) voor een longontsteking.

Dus hup! naar de dichtsbijzijnde DA aanmelden voor het straks wel een longontsteking is (als het dat nog niet is).