Shisha-Pen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij een Shisha-Pen?

Ja
6 (21%)
Nee
19 (67%)
Ooit wel eens gedaan maar doe het nu niet meer
2 (7%)
Iemand bood me het aan maar ik zei nee
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 28

PaardjesFan1

Shisha-Pen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 16:01

hallo,
sorry mods als het hier fout staat, verplaats het gerust
een vriendin van mij op school van 13 rookt een Shisha-pen maar is dat ook schadelijk?
doen jullie dat ook en wie weet hier iets van?!
ik ben gewoon nieuwsgierig

alvast bedankt!

Appelflapje

Re: Shisha-Pen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:27

HK > MW

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:30

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:32

Citaat:
De nepsigaret is verkrijgbaar in allerlei kleuren en smaken. In de pen zitten twee stoffen: glycerol en propyleenglycol. Die laatste stof zit bijvoorbeeld ook in nep-rook in de discotheek. De stoffen irriteren de luchtwegen - van het nemen van één trekje van de shisha-pen krijg je een droge keel en moet je hoesten - maar zijn niet schadelijk. Staatssecretaris Martin van Rijn heeft op basis van het RIVM-onderzoek besloten de pen niet te verbieden.

Overigens is uit onderzoek bij ratten gebleken dat langdurige blootstelling aan propyleenglycol leidt tot verdikking van het luchtwegepitheel, de 'voering' van de longen, en voor extra slijmproductie zorgt. Het is niet bekend of mensen op langere termijn hetzelfde reageren. Daarvoor is meer onderzoek nodig.

Of de pen kinderen aanzet tot het roken van échte sigaretten, is niet onderzocht. Veel ouders zijn daar wel bang voor.

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek ... t-verboden

Niet schadelijk dus, maar ik vind het toch on-dingen. Het voegt niks toe, waarom zou je dan zoiets 'roken'?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:33

Er is over het langer termijn nog niets bekend of het schadelijk kan zijn, wel kan het de overstap naar de echte sigaret makkelijker maken.

Maar vooralsnog is het niet schadelijk. T ziet er wel stom uit, vooral met een led lampje erin zodat het net 'echt' lijkt :')

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:36

maar het smaakt wel ! :=

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:37

ik heb ze ooit een keer zelf geprobeerd (leuk, maar niet spannend om vaker te doen). Kinderen uit m'n klas zitten er mee in de les puur om stoer te doen... daar kan ik dus echt niet met m'n verstand bij (heel vervelend is het niet want ze geven meestal n lekker geurtje :o )

laatst zag ik toevallig bij een onderling springwedstrijdje twee ouders met z'n ''pen'' in de stallen staan, waar niet gerookt mag worden, leuk alternatief in die situatie!

verder lijkt het me chemische troep. van de andere kant krijg je geen/(minder ?) teer in je longen en is het gezonder dan normaal roken, hmm.. geen speelgoed voor meisjes van 13 aangezien daar t begin van een ergere (rook)verslaving zou kunnen beginnen

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:37

als je een echte hebt, ja. maar de meest voorkomende zijn nep en zit alleen wat waterstof in en misschien een klein beetje nicotine.
voor zover ik hoorde zit er in de echte iets van drugs (net als waterpijp) maar dan moet je flink betalen voor zo'n ding. op festivals enz. worden ze als 'echt' verkocht voor bijv. 6 euro. die zijn natuurlijk zeer nep en totaal niet schadelijk.

en als antwoord op je vraag: ja ik rook af en toe wel eens een shisha pen. vrienden hebben dan zo'n 1 en die smaakjes zijn nog best lekker! ik weet dat ze niet schadelijk zijn, anders had ik het niet gedaan
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 31-10-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:39

Het is niet schadelijk, bij mij op school word erook shisha (pen) gerookt (ook wel meer, erwird gewoon op het schoolplein geblowt enz, doe ik overigens niet.) shisha is wel schadelijk ik moet er bijv. Van overgeven, ik kan er niet echt tegen...
Shisha pen is niet schadelijk, maar dat vind ik ook zinloos zo'n on-prulletje.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:43

moet zeggen dat je hier niet aan verslaafd raakt hoor, maar puur de smaak is lekker haha! ik heb btw red bull :P

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:47

JenW schreef:
moet zeggen dat je hier niet aan verslaafd raakt hoor, maar puur de smaak is lekker haha! ik heb btw red bull :P

Die had iemand uit mijn klas ook, ik vind hem echt te ranzig! Haha :o

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:51

Nee niet schadelijk en ja welleens geprobeerd. Het rook zo lekker :+ Het was ook lekker maar daarna nooit meer gedaan. Ik ga geen 10 euro voor een beetje saakjes rook betalen _O-

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:53

Pff hieruit blijkt maar weer dat het alleen maar om het stoer doen gaat.. Jammer toch weer.
Of het nou schadelijk is of niet, ik vind het geldverspilling :Y)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:19

geldverspilling is het inderdaad, maar had hem gekregen dus die rook ik wel even op :) maar denk niet dat ik in het vervolg weer een zal halen. de smaak proef je naar een paar hijsen niet meer..

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:39

Ik ben na 11 jaar gestopt met roken en heb nu als vervanging (als ik het echt nodig heb) een shisha pen.
Er zit geen nicotine in. Het is waterdamp met een smaakje. Ik moet zeggen dat ik ze persoonlijk erg vies vind (en dat komt van een ex roker!), maar dat helpt wel bij het stoppen.

Voor kinderen die beginnen met roken om stoer te doen vind ik dit wel een erg goede oplossing, omdat het niet schadelijk of verslavend is.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:49

ze rookt nu niet meer zo veeel