moedervlekken wegknippen bij HA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

moedervlekken wegknippen bij HA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 14:02

Hallo,

Ik hoop dat het hier goed staat, kon wel een topic vinden maar die was uit 2006, vandaar dat ik een nieuwe open.

Het zit zo; Ik heb 6 moedervlekken die bovenop de huid liggen. 1 daarvan jeukt ook. Nu ben ik vorige week bij de huisarts geweest en die zei dat hij ze wel kon wegknippen. Daar moest dan wel een nieuwe afspraak voor worden gemaakt.
Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben en hoe dat in zijn werk gaat. Hij kon ze wel verdoven maar dat doet zeer zei hij.. ?
Maar in mijn huid knippen zonder verdoving nog meer lijkt me?
En houd je ook littekens over, of kan het fout gaan ?

alvast heel erg bedankt.

Groetjes.

Mars

Re: moedervlekken wegknippen bij HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:03

Wegknippen vind ik ook een aparte term. Ik hebe een grote op mn rug laten weghalen. Deze is weggesneden, een oogvormig stuk wordt uitgesneden en daarna wordt het plekje gehecht. Het werd wel plaatselijk verdoofd, was in 5 minuutjes gebeurd.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 14:06

Bij mij zijn ze niet groot, een paar die enkele milimeters aan de huid zitten en een paar die een halve cm aan de huid zitten. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik er tegen op zie..

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:10

Ik heb er 2 laten verwijderen. Deze zijn weggesneden en daarna gehecht. Heb bij de ene een streepje van 1, 5 cm en de andere is een rondje, die ging losstaan toen de hechtingen eruit waren.

Verdoving vond ik niet echt zeer doen. Het bijt wel wat maar piin vond ik het niet. Ook na het verwijderen ook geen echte pijn gehad. Het trekt wel een beetje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:10

Ik zou je HA even terugbellen dan. Wij weten niet exact wat hij gezegd heefte n als je vragen hebt kan hij die het beste beantwoorden. Overigens heb ik wel een litteken, maar valt wel redelijk mee hoor.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:11

Het verdoven doet niet zeer hoor! Je voelt een pikje, meer niet. Pijnlijk is het echt niet. En daarna ben je van je moedervlekken af! Je krijgt wel een klein littekentje waarschijnlijk.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 14:12

Nou hij zei dat hij ze kon verdoven maar dat dat meer pijn doet dan zonder...

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:19

...mijn zoon van 11 heeft een maand geleden door de HA een moedervlek(1,5cm bij 1cm) weg laten knippen/ snijden. Prikje was maar even.....daarna nauwelijks last en het ziet er goed uit....piepklein streepje. Hij was wel zenuwachtig, maar het viel hem erg mee.....

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 14:22

Ik heb afgelopen zomer ook 3 moedervlekken weg laten halen. Ik heb ze laten wegbranden. Geen litteken en het viel reuze mee hoe pijnlijk. Achteraf was ik wel wat licht in mn hoofd.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:56

heb voor enkele jaren terug 2 moedervlekken weg laten halen. 1 moedervlek heeft de HA gedaan. Het prikje is even vervelend maar daarna ben je pijnvrij en merk je niks. Ze kunnen hem wegsnijden maar bij mijn moeder hebben ze ook weleens een moedervlek weg geschaafd. Hangt volledig af van de grote van de moedervlek.
Als je er last van hebt kun je het beter gewoon laten doen. Je hebt een klein littekentje, maar verder nergens meer last van. Die van mij zat bij de rand van mijn broek, wat heel irritant was omdat je het telkens aanraakt en voor je gevoel kapot maakt.
Maak je geen zorgen!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:58

Bij mij ook weggebrand na een verdoving en ik vond t niet veel voorstellen. Maak je maar niet te druk.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 18:59

Okee, thanks. Diegene in mijn nek jeukt, 2 in elke oksel en een stukje huid (geen moedervlek) aan de binnenkant van mijn bovenbeen, inderdaad ook net bij de naad van mijn broek.. heel vervelend.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:01

Ik heb er een laten wegsnijden. Verdoving voelde ik weinig van. Hechten is niet helemaal mooi gebeurd daardoor dik litteken :(.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:07

Verdoving is voor iedereen verschillend. Daarmee bedoel ik de mate waarin je het voelt. Jij kan den hogere of lagere pijngrens hebben dan ik bijvoorbeeld. Ik vond het geen fijn prikje, maar ik moest er uit mijn hoofd ook meerdere per moedervlek. Maar dat is zo voorbij en daarna voel je alleen een beetje trekken van de hechtdraad en klaar. De ingreep is vrij simpel en voel je niks van. Ik weet niet of je wel eens een inenting hebt gehad? (Ga even uit van wel) Zo voelt t ongeveer. Even vervelend en daarna voel je het niet meer. Je houdt er wel een klein littekentje aan over. Ik heb er nu twee op mijn rug maar ik vind dat minder storend dan de moedervlekken die er eerst zaten. Na een week moest ik. terugkomen om de hechtingen er uit te laten halen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:40

c_esther schreef:
Okee, thanks. Diegene in mijn nek jeukt, 2 in elke oksel en een stukje huid (geen moedervlek) aan de binnenkant van mijn bovenbeen, inderdaad ook net bij de naad van mijn broek.. heel vervelend.

zal ik je vertellen dat ik er zelf ook 2 heb weggeknipt :Y) bang voor de ha heb ik er een stiekje om gedaan en met een gesteriliseerd nagelschaartje de moedervlek eraf geknipt :o

Achteraf mega onverantwoord maar ik heb er nooit meer last van gehad en is super genezen na een pleister. Zo lekker onschuldig he...

Op mn hoofd heb ik er ook een weg laten halen. Maar dat moest de dermatoloog doen. Had toen echt een gat in mn hoofd. Ding was echt mega

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:51

ik heb toen ik klein was een keer een hele hoop wratjes weg laten halen (ik had er heel veel op mijn arm/borst). Die zijn toen weggelepeld.
Ik had een zalf als verdoving (en ook een paar zonder omdat we die vergeten waren). Ik voelde er toen helemaal niets van en die zonder verdoving deden ook niet echt veel pijn.

Een paar jaar ater heb ik 3 moedervlekken weg laten halen Deze werden weggesneden (en van tevoren plaatselijk verdoofd) door de plastisch chirurg. Ik heb er door de verdoving toen helemaal geen last van gehad.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:01

ik heb er inmiddels 4 weg laten halen. ëén keer was de verdoving wat vervelend omdat het op mijn voorhoofd/haargrens was en dat dus direct op bot zit. Maar zelfs die prik deed niet heel zeer. Dat verdoven heb ik niet als heel vervelend ervaren ( en ik ben zon miep die vlauwvalt bij het inenten, ieieieieie een naald) en het hechten stelde ook weinig voor. Ik heb bij alle 4 een heel klein littekentje overgehouden dat je eigenlijk helemaal niet ziet als je niet weet dat het er zit. en met make up op moet ik zelf zoeken waar het ook alweer was. ( moedervlekken waren tussen 4 mm en 12 mm doorsnee )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:10

Ik heb een grote gehad op mijn rug, die is ook weggehaald met verdoving, maar daar was hij toch wel even aan het knippen dus dan is een verdoving ook wel nodig lijkt me. Het is even een vervelend prikje, maar verder voel je niets, wel dat ze eraan zitten te pulken :P
Ik heb er wel een litteken aan overgehouden, maar vind het niet zo erg, zit toch op een plek die ik nooit zie :P
Als het maar een heel klein moedervlekje is wat met één knipje weg is, is het natuurlijk de moeite van het verdoven niet waard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:11

ik heb er vorig jaar ook weg laten halen , onverwachts ik was bij hem en we hadden het erover en hij zei kom maar ik doe het gelijk ff
ook zonder verdoving, hij zei de prik doet net zoveel pijn als dat ik ze eraf haal
1 bij mijn oog bloedde erg en die voelde ik ook best wel....
maar op mijn borst ,nek ,schouder voelde ik amper

later een andere HA in de praktijk heeft er 1 op mijn rug eruit gelepeld ook zonder verdoving en die heb ik echt goed gevoeld -O-

doe bij mijn oog kan terug komen en dan wil hij dieper snijden, maar voorlopig groeit hij niet....