Orthomoleculaire therapie / geneeskunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenvdB

Orthomoleculaire therapie / geneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:19

Hoi allemaal,

Omdat ik al een tijdje last heb van weinig energie, licht in mijn hoofd, duizelig, bijna niet kunnen sporten etc. ben ik naar Orthomoleculaire therapie geweest.

We hebben het een en ander doorgenomen en vanavond krijg ik alles nog een op de mail zodat ik het allemaal rustig na kan lezen.

Graag wilde ik vragen of er meer mensen zijn die met deze therapie ervaring hebben.

Zo wil ik er graag mee door gaan en zou het fijn zijn als we er met zn allen over kunnen praten en ervaringen delen!
En voor mij belangrijk: RECEPTEN!

Groetjes,
Marleen

belle_boef

Re: Orthomoleculaire therapie / geneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:20

Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat is het?

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 17:33

Anders moet je het even googelen haha. Beetje moeilijk om uit te leggen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:57

Ik ben een aantal keren bij een orthomoleculaire arts over de vloer geweest en mij is het uitstekend bevallen.
Ten eerste kon ik destijds met mijn klachten niet terecht bij de huisarts. (Ik kon het onderwerp aansnijden en dan kreeg ik een paar dooddoeners. )
Bij deze arts hoefde ik niet te zeuren, hij deed zelf uitgebreid onderzoek. Ik kreeg een nuttige uitleg, een boel informatie en uiteindelijk een advies mbt. voedingssupplementen. (En het leukste: het werkt tot op de huidige dag.)

Ik ging er heen ivm. gewrichtsklachten, waarvoor ga jiij....?

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 22:06

Janneke, ik had jou inderdaad al voorbij zien komen op andere fora.
Zoals in mijn beginpost staat ben ik erheen gegaan vanwege het lichte gevoel in mn hoofd, duizeligheid, weinig energie etc.
Nou zou ik hier zelf nooit opgekomen zijn, maar ik werk bij een sportschool en de eigenaresse daarvan geeft orthomoleculaire therapie. Doordat mijn klachten bekend waren op het werk ben ik bij haar terecht gekomen.

Waar ik nu heel erg over zit te denken is hoe ik dit ga verwerken in mijn recepten.
Zeker in mijn ontbijt..
Heb je toevallig tips of een goede site waar ik recepten kan vinden?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 07:41

Nu zijn er heel veel sites met volwaardig eten. Maar waar orthomoleculaire therapie ook over gaat, is dat er bijna geen zink meer in de bodem zit, dus zelfs als je volwaardig eet ("met basisch overschot" dus veel verse groenten en fruit) krijg je die zink niet binnen.

En uiteraard is er een verhaal nodig met kop en staart: duizelig en licht in je hoofd zou met 'bloedarmoede' te maken kunnen hebben, en dat verhelp je met vitamine C en dingen zoals witlof, appel en brandnetel.

Maar het zou ook over een te lage bloeddruk kunnen gaan, etc.