Trillen door moeheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trillen door moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:17

Goede (hele vroege) morgen!

Zonet kwam ik erachter dat ik met mn hand best tril als ik mn mobieltje met 1 hand vast heb. Vooral de vingers (niet mn duim)

Kan dit komen door ietwat vermoeidheid? Vandaag de hele dag de staf ingeweest :) dus veel gelopen etc.

Optie 2 is te weinig drinken, maar ga je hiervan trillen? Ik drink niet erg veel, . maar niet (veel) trillen :) en vandaag ook een slushpuppy en milkshake gehad, best veel vocht..

Enig idee of het kan door vermoeidheid/weinig drinken?

Xx
(en de snelle reageerders, slaap lekker :p)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:20

Ehm hoeveel heb je gegeten is je suiker waarde in orde dat kan ook door voeding weer goedkomen. Als het blijft ga ff langs de dokter. tanx slaap lekker.

hwn

Re: Trillen door moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:24

Ik tril ook nogal gemakkelijk (altijd geweest), mijn spieren zijn ook te strak gespannen (vaak geblokkeerd), maar trillingen kan ik idd ook hebben van me op te jagen, van vermoeidheid, honger,... Suiker helpt bij mij idd ook wel, of lekker vettig eten (bijv. een lekkere portie Belgische frieten mmm). Maar ik drink ook wel (te) weinig (probeer ik nu wel op te letten), is sowieso niet gezond voor de spieren en zo, dus mss best es proberen dat bij te sturen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:25

Ik denk dat ook dat geen kwaad kan maar rondje dokter voor een check kan ook geen kwaad, doen ze met een vingerprik je bloedsuiker meten.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:28

Ik heb hier ook al snel last van en eet absoluut meer dan.genoeg, maar drinken is bij mij ook wel extreem weinig (2 glazen water per dag..?) vermoeidheid kan idd ook wel iets veroorzaken maar hoe dan ook: Ik volg even want ik ben wel nieuwsgierig.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:30

lucaa2 schreef:
Ik heb hier ook al snel last van en eet absoluut meer dan.genoeg, maar drinken is bij mij ook wel extreem weinig (2 glazen water per dag..?) vermoeidheid kan idd ook wel iets veroorzaken maar hoe dan ook: Ik volg even want ik ben wel nieuwsgierig.

Dat is echt veel te weinig hoor dat zou ik proberen te meerderen maakt niet uit hoe limonade of thee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:33

Het is niet heel extreem, maar je weet t nooit!

Suiker zal het probleem niet zijn XD Hele dag hyper van :p okee, andere suikers :p maar hier verwacht ik geen problemen mee, ook niet t ijzer..
Meer drinken? Zal het bijhouden! Ben benieuwd! Trn eerste, of t lukt ten tweede of ik t volhoud XD

XX

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:35

maare hyper van suiker ?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:36

Ik heb er ook last van. Al zo lang als ik me kan herinneren. Mijn trilhanden maken mensen soms ook nerveus. Heeft bij mij vaak met moeheid of stress of te weinig suiker te maken.

Met drinken heeft het bij mij in ieder geval niks te maken. Meestal gaat het wel over met wat suiker of vet. Dat verjaagt namelijk vaak tijdelijk de vermoeidheid en kick me suiker een beetje. Dus dan gaat het beter. Tenzij ik stress heb. Dan helpt niks. Dan moet ik iemand anders vragen om me hoofdstel leertjes netjes weg te steken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:36

lucaa2 schreef:

Me to :p
1 tip, 's ochtends thee naast je bord ín een beker :p wordt al 2 bekers meer XD

Ik drink ook weinig hoor :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:38

franka75 schreef:
maare hyper van suiker ?

Geef mij 2 eetlepels suiker, en je hebt een uur of langer pret! *\o/*

Edit: dus hyper van 'zulke' suiker :p.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:39

Joaltijd schreef:
lucaa2 schreef:

Me to :p
1 tip, 's ochtends thee naast je bord ín een beker :p wordt al 2 bekers meer XD

Ik drink ook weinig hoor :s

Haha, ik ga het proberen :P

Anoniem

Re: Trillen door moeheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:40

Het helpt wel bij mij XD

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:42

Kan best zijn dat je suiker dan te laag is. Als ik heel veel doe en moe word ga ik ook trillen. Heb het ook wel eens snachts als ik wakker word. Ik neem dan 3 dextro's zodat mijn suiker waarde weer om hoog gaat en dan gaat het weer goed. Ik heb geen diabetes trouwens maar heb wel regelmatig dat ik te laag ben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:23

Een klontje suiker of dextro is de korte termijn oplossing, op lange termijn is het juist minder verstandig.
Een van de manieren om het trillen te doen stoppen is nuchter bewegen. Dan train je je lichaam om uit je voorraden bloedsuiker vrij te maken.
Een andere optie zou zijn om meer nadruk op eiwitten in je eten te leggen ( noten, zaden,falaffel noem maar op. )