Vingers knakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Vingers knakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 22:59

Hoe kom ik er vanaf?
Ik knak mijn vingers, polsen, tenen, enkels, nek, kaak, keel, rug, schouder ALLES.
En ik ben er klaar mee! Andere mensen vinden het eng, ik krijg last van mijn vingers en toch kan ik er niet mee stoppen. Andere mensen (mijn vriendinnen :p) hebben ook wel eens gevraagd of ik het voor ze wilde doen, een keer een paar vingers van mijn vriendin geknakt en toen durfde ik toch echt niet meer. Maar hoe stop ik dit? Ookal is het misschien wel bewezen dat je er niks aan overhoudt, ik voel het wel degelijk in mijn vingers. Dus alstjeblieft, help me.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:05

Ik doe het zelf ook.. Vind het heerlijk om af en toe mijn nek te kraken, mijn rug te kraken (of te laten kraken..) en mijn vingers als ze 'vast zitten' te kraken. Het lijkt dan alsof het gewoon 'vast' zit, en dat ik wel moet kraken om het weer los te krijgen..
Wat je hier aan kan doen tsja.. Een andere 'verslaving' zien te vinden? Duimen draaien o.i.d? Zelf zou ik het ook niet weten, maar ik heb er zelf niet zo'n last van...

Anoniem

Re: Vingers knakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 23:23

jaaa ik kraak ook echt alles!

Geloof dat je er wel degelijk iets aan over kunt houden, reuma toch? Dat is wat mensen van school zeggen dan.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 00:01

Het punt is dat ik het niet af en toe doe, maar vaak. Mijn polsen moeten eigenlijk wel iedere minuut. Mijn vingers denk elke 5-10 minuten enz.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 00:06

ik vind dat zo vies/eng, :o kan er niet zo goed tegen als ik mensen dat hoor doen..
bij mij kraakt er ook bijna nooit iets eigenlijk..

hoe je er van af komt? Geen idee.. denk toch dat het een soort van tik is. Neiging negeren en iets anders met je handen gaan doen?

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 00:30

Hou een stressballetje bij je, iedere keer als je iets wilt knakken, gewoon met dat ding klooien tot die drang weg is. Kan zeker in het begin best een tijdje duren. Ook zijn er op internet allemaal filmpjes van mensen die met pennen hele coole dingen kunnen doen, dus draaien om de vingers, klinkt heel stom, maar ziet er heel vet uit... Ik zal wel kijken of ik het kan vinden. Voor de rest echt bezigheidstherapie zoeken, en dan bij voorkeur iets waarbij je nieuwe dingen kan leren, moeilijker kan maken etc. zoals bij de pen

Edit: http://m.youtube.com/watch?v=mTIbc7WKoKs
Zijn heel veel tutorials van te vinden

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 06:23

Misschien ben je hypermobiel, Google maar eens op.