Maagpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

Maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 22:13

2 maand geleden met toestemming van psychiater gestopt met Anti psychoticum en Anti depressivium, na een periode van 3 maanden te hebben afgebouwd. Dit alles in goed overleg met psychiater!
8 weken geleden was dus de "stop" dag en de dagen erna kwamen er afkickverschijnselen, dit heeft zei doorstaan onder het mom van mijn lijf moet wennen aan het stoppen van dit medicijn.

Na 2 weken kreeg zei enorme last van haar maag en werd grieperig. Via de assistente van de huisarts duidelijk kunnen maken dat zei echt niet in staat was om naar de praktijk te komen. Het werd een welles nietus spelletje en patiënte heeft gewonnen. Nadat ze gezien was kreeg ze te horen een fikse buikgriep en kreeg zetpillen tegen de misselijkheid. Fikse buikgriep monde uit in uitdroging en enkele uren infuus was noodzaak. Zetpillen gaven bijwerkingen waardoor zei als paspop in bed lag van de krampen. Veel spugen, geen ontlasting en weinig urine. Bloed uitslagen gaven aan: buikgriep en bovenstaande medicatie bijna uit bloed.
Haar maagpijn gaf zei een 7!

Intussen waren we alweer 4 weken verder, 4 weken braken, misselijkheid en de ontwenning van bovenstaande medicijnen deden niet veel goeds. Toen de buikgriep leek te genezen kwam er een fikse verkoudheid overheen en ook dit werd uitgezongen. Al met al een hele tijd voor afkickverschijnselen die normaal 1 weken duren (aldus psychiater) en buikgriep 1 a 2 weken.
Ook de verkoudheid verdween maar de maagpijn bleef, het braken was intussen ook al 4 weken dagelijks aanwezig en dat put uit. Maagpijn nog steeds een 7.
In overleg gestopt met die paspop zetpillen, geen andere medicijnen gehad, mochten klachten aanhouden opnieuw terugkomen.
1 goede week gehad met betrekking tot het braken en ook weer buiten geweest.

Na die week opnieuw naar de huisarts, verslapt en inmiddels 7kg lichter werd er een extra omeprazolletje voorgeschreven. (werd al 1maal daags genomen) Dit 2 weken slikken en dan moest er verbetering komen.

Helaas, geen verbetering, afgelopen donderdag 17 oktober opnieuw gezien door de huisarts. Huisarts nam de situatie niet serieus, in eerste instantie verhoging aantal mg omeprazol maar dat wou ze niet. Na flink aandringen en duidelijk maken hoe hoog alles inmiddels opgelopen is werd er een lab brief gemaakt om uit te sluiten of het om een maaginfectie ging. Hier achteraan werd ook gemeld dat als uitslag binnen is (ongeveer 10 dagen) en het is geen maaginfectie er een fax voor maagonderzoek naar het ziekenhuis word gedaan.
Opnieuw geen akkoord, lab brief mee en direct aanmelden via de fax en mocht de uitslag wel een maaginfectie zijn dan meld ze zelf dit onderzoek af. Huisarts ging akkoord. En gaf gefrustreerd aan dat ze nu alles heeft gedaan wat zei kon!

Vrijdagochtend direct bloed prikken, zaterdag veel pijn, braken zoals al die weken.
Zondagochtend omeprazol met water, eten lukte niet ivm misselijkheid en pijn. Na ongeveer een uur werd de pijn zo heftig en begon het braken. Voornamelijk op boeren van valse lucht en ineens waren daar allerlei bloed stolsels en klonten en slierten. Paniek volgde.
Via de telefoniste van de huisartsenpost naar de hap gegaan en werd daar al snel gezien. Inderdaad veel pijn, onrustige maag te horen maar verder geen acute buik. Paracetamol zetpillen gekregen en weer naar huis.
Zetpillen doen weinig en de pijn is inmiddels een 8. Bijna niet meer te handelen.

Morgen direct huisarts bellen en dat maagonderzoek maar snel laten doen, ik ben best wel ongerust want het duurt inmiddels al 8 weken!!!!

Gr.

Grapjasjes12

Re: Maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:58

Ik begrijp niet goed om wie dit precies gaat. Een patiënt van je werk? In dat geval zou ik het niet leuk vinden als je mijn verhaal zomaar op internet zou zetten.

Verder vind ik het ronduit asociaal dat ze niet even in de maag hebben gekeken na het overgeven van bloed. Ik hoop voor haar dat het niets ernstigs is :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:11

Ik hoop dat jij/ zij inmiddels gebeld bent/is door de huisarts.
Zo'n voorgeschiedenis plus bloed braken (geluk bij een ongeluk: het waren stolsels en slierten) dan is enige haast geboden: aan een bloedende maag heb je niets.
Een huismiddeltje dat verlichting kan geven is curcuma. (In het nederlands heet het geelwortel, of ook koenjit. Papje met bijv. melk geel kleuren; probeer met een klein slokje uit of het ook helpt als je er gember aan toevoegt.)

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 10:00

Het gaat om mijzelf, heb het nogal verward opgeschreven.
Kom net bij de huisarts vandaan en heb extra medicatie voor de maag gehad, daarna direct naar het ziekenhuis gebeld en kan 20 nov terecht voor maag onderzoek.
Niet akkoord, ingestort en in combinatie met mijn emotie regulatie stoornis knapte er wat van binnen.
Spv gaat zo ziekenhuis bellen of het niet eerder kan en gaat een opname regelen in de ggz voor een time out.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:05

Sterkte met alle dingen!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:09

Ik vind 20 nov veelste laat. Bij bloed overgeven horen ze je gewoon meteen te helpen! Ik hoop dat er mensen zijn die je kunnen helpen :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:10

Als je vaak spuugt gaat je slokdarm irriteren daar kan het bloed ook vandaan komen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:11

Maar dan horen ze dat te onderzoeken zodat TS iig weet dat het niets ernstigers is.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 10:14

Klopt Marleen dat zei mijn eigen huisarts vanmorgen ook, en ik ga met phormicola mee. Ze zeggen wel dat het een irritatie is maar niemand die het gezien heeft en dat maakt mij bang en zorgt voor stress.
Die stress zorgt er weer voor dat mijn psyche op de loop gaat en dat alles maakt mij nog zieker. Ik hoop zo meer te horen van de spv.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:35

phormicola schreef:
Ik vind 20 nov veelste laat. Bij bloed overgeven horen ze je gewoon meteen te helpen! Ik hoop dat er mensen zijn die je kunnen helpen :(:)

Ooit kreeg ik verkeerde medicijnen en gaf ik ook bloed over.
Ik heb (na 3 dagen wachten) een "dubbele dosis" maagzuurremmers gekregen en 6 weken later een kijkje in mijn maag - en toen was alles in orde.
Uiteraard had ik het chicer gevonden, als er alerter was gereageerd (ik heb de eerste dag van de maagbloeding oxazepam gekregen 'tegen de zenuwen') en ik meteen voor een gastroscopie was doorgestuurd. (Bij een acute bloeding kunne ze tegenwoordig via de endoscoop ook het wondje in je magwand sluiten.)

Maar het gaat nu prima met mijn maag.

Dus ik vind 20 november ook laat, maar zelfs als het om een maagbloeding gaat, kan het allemaal nog goed aflopen.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:48

Oef Janneke, dat is ook een poos. Dat sloopt je toch? Had je veel pijn? Ik word er echt niet goed van.

Om 4 uur opname gesprek time out, volgende week bij ziekenhuis gesprek aangeven dat het echt te lang duurt en tot die tijd focus elders leggen, pijn wegpuffen en rust vinden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:24

Hoi Mieke,
die eerste paar dagen had ik idd veel pijn. Heel naar. Daarna begon de maagmedicatie te werken (losec, generieke naam omeprazol) en kreeg ik allerlei nuttige tips en wenken tegen de pijn. Als gezegd: een papje van een beetje melk (of yoghurt, of wat je maar in huis hebt) met een ruime theelepel curcuma. Al dan niet met gember. Ook witte kool helpt, niet alleen tegen de pijn, maar ook om je maag te helpen zich weer te herstellen. (Houd je van sandwichspread...? Dat is aangevulde witte kool.) Honing helpt. Of een kruiden. thee. drankje van zoethout en kamille. Ook pepermuntjes of niet te zoute drop kunnen helpen.

Enne: bedenk: voor je lichaam zijn pijn en angst op gegeven moment "hetzelfde". Beiden zijn een alarmbel.
Angst is als alarmbel bedoeld voor "zoveel meter verderop (= buiten je lichaam) zou een tijger kunnen zitten", pijn is een alarmbel, dat er in je lichaam iets niet goed zit.
Dus als je te lang pijn hebt, gaat ieder mens dat voelen als angst - zeker als je ook nog eens vindt, dat de arts etc. niet adekwaat optreedt.

En hopelijk helpt de time out om de pijn weg te puffen en rust te vinden!