Bach bloessem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bach bloessem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:46

Hallo bokkers,

Na veel medicijnen voor stress, angstgevoelens en paniekaanvallen. Wil ik het nu eens over een andere boeg gooien. Graag wil ik eens de rescue bach bloessem uitproberen. Nu was ik een btje aan het googlen maar zie zoveel verschillende soorten. Druppels, spray, kauwgom, pearls, pastilles enz.. Nu weet ik eigenlijk niet wat ik het beste kan nemen. Het moet redelijk snel inwerken. Wil het voornamelijk gebruiken bij acute gevallen maar ook voor bijv wedstrijd spanning. Evt zou ik het mijn paard ook willen geven voor bijv op wedstrijd. Zij is nogal een chaotisch en stresserig paard. Zo baasje, zo paard :')

Wie kan ons adviseren over welke vorm wij het beste kunnen gebruiken, voor het beste resultaat?

Ook ervaringen zijn welkom. Zowel positief als negatief.

Alvast bedankt!

CastaMickey

Re: Bach bloessem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:47

Ik lees even mee, ben ook benieuwd voor de wedtsrijdspanning :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 00:07

Ik heb de bach bloesem druppels gehad voor de merrie die ik toendertijd reed.. Je moet het wel onder de tong zien te krijgen maar dan werkt het wel. Heb het toen zelf ook gebruikt maar ik ben al vrij relaxt van mezelf dus had er niet echt veel aan ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:46

Bedankt voor je reactie! En hoeveel druppels moet je dan gebruiken bij een paard?
Smaakt het nog ergens naar?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:49

Zorg in iedergeval dat je niet de nachtvariant druppels hebt, die houden zelfs mijn RLS tegen, die zijn dus nét iets te sterk.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:50

Ik heb de spray gekocht voor mijn paard(praktischer als druppelen in de mond ;) ) en ik spray dan onder de bovenlip op het tandvlees, dan krijgen ze het ook wel binnen. Bij mijn ene paard werkt het fantastisch terwijl de ander er dwars doorheen breekt...
Zelf reageer ik er ook niet op, maar ik ken mensen die er heel veel baat bij hebben.

Je hebt ook een rescue speciaal voor de nacht en die doet het bij dan wel weer heel goed(en die gebruik ik puur voor de nacht, slechte slaper).

Er zit een smaakje aan, maar ik vind het niet vies.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:50

Je kunt ook sprays kopen, dan doe je een paar pompjes.
Even op de verpakking kijken hoeveel er nodig is bij een mens en hou rekening met de kilo's van je paard.
Bij mij werkt het wel. Ja je proeft wel iets, maar dat is zo weer weg.
Waarnaar uhm tja...ff proberen :P

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:56

Ik lees even mee, ik wil dit ook proberen. :)
Is dit ook bij een kruidvat oid te koop?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:01

http://www.bachrescue.nl/con_rescue_druppels.asp
Ik gebruik deze voor wedstrijdstress. Ik begin er al 2 dagen van te voren mee, dan bouw je iets op en werkt die het best.

Ik heb trouwens ook last van paniekaanvallen en noem maar op. Helaas werkt die daarvoor niet bij mij...

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:02

absque_dubio schreef:
Ik lees even mee, ik wil dit ook proberen. :)
Is dit ook bij een kruidvat oid te koop?

Ik haal het bij de da. Ik heb er bij kruidvat nooit op gelet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:09

etos heeft alle soorten kruidvat heeft er geloof ik 1 soort..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:58

Ik werk met bloesems ik stuur je een PB.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:13

Share schreef:
Zij is nogal een chaotisch en stresserig paard. Zo baasje, zo paard :')

Ja, zo baasje, zo paard!!
Paard reageert namelijk op jou!! Wanneer je gestresst bent, zal je paard dat ook zijn. Dus zorg maar eerst ervoor dat je zelf kalm bent bij het rijden en je paard zal zeer waarschijnlijk ook veel kalmer zijn. Dus ga alsjeblieft niet je paard volpompen met kalmerende middelen terwijl je waarschijnlijk zelf het oorzaak bent voor zijn/haar stress.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:17

Ik heb nu op twee wedstrijden bach rescue spray gebruikt.
Omdat ik onbewust veel spanning meedraag.
Ik word er wel wat rustiger van en het werkt snel, voordat ik erop stap spray ik 2-3x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:40

MoonChloe schreef:
[naam] schreef:
Zij is nogal een chaotisch en stresserig paard. Zo baasje, zo paard :')

Ja, zo baasje, zo paard!!
Paard reageert namelijk op jou!! Wanneer je gestresst bent, zal je paard dat ook zijn. Dus zorg maar eerst ervoor dat je zelf kalm bent bij het rijden en je paard zal zeer waarschijnlijk ook veel kalmer zijn. Dus ga alsjeblieft niet je paard volpompen met kalmerende middelen terwijl je waarschijnlijk zelf het oorzaak bent voor zijn/haar stress.

Daar ben ik mij zeer van bewust. Maar het gaat lang niet altijd op. Het is ook eens stukje karakter.
Gister was ook zo een dag. Ik had een heel goede, positieve en relaxte dag. Maar bij het zadelen merkte ik al, dat mijn paard weer anders was in gedrag, dan de dag ervoor. Dus ik ben gaan rijden met het idee, ik ben relaxed en voel me prima, dus mijn paard zal gaan spiegelen. Maar nee, helaas. Ze bleef rillerig en heet. Over het algemeen, ben ik ook altijd kalm als ik überhaupt bij haar ben of ga rijden! Zij is namelijk mijn rustpunt en mijn ontspanning. Op een dag dat ik wel onrustig ben in haar bijzijn, gaan we meestal ook iets anders doen. Maar het is gewoon wel een zeer sensibel paard. Mijn paard volpompen, klinkt ook wel erg negatief. Ik wil haar ondersteunen bij spannende situaties van bijv wedstrijdspanning of een dierenarts bezoek of zelfs bij een buitenritje. Ze is braaf en controleerbaar maar wordt erg chaotisch en overenthousiast en ze weet die adrenaline, nog niet, op de juiste manier om te zetten. Ofwel, om dus haar aandacht dr bij/bij mij te houden. Mijn paard onnodig volduwen met kalmerings zooi, is echt mijn plan niet... Ik gebruik sowieso geen spul wat schade kan veroorzaken. Ik wil haar enkel ondersteunen op homeopathisch gebied. Baad het niet dan schaad het niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:10

Ook homeopatische geneesmiddelen kunnen schadelijk zijn. Vergis je daar niet in!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:22

Ik zou eerst zelf die druppels nemen en mocht het dan echt blijken dst je paard uit zichzelf nerveus is en jij daar op zn'n moment niet goed op kan inspelen, dan pas je paard druppels geven. Maar tis zowel als mens als dier niet bedoeld dat er een regelmaat in komt. En het helpt dan niet meer en het kan inderdaad schade brengen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:06

Met alle respect en waardeer elke reactie. Maar het is zeker wel duidelijk dat mijn paard sensibel is en het elke dag weer een verrassing is hoe zij is. En dat dat niet perse met mij te maken heeft. Dit is natuurlijk ook al lang gebleken met andere middelen, die ik heb gebruikt. Tevens hebben er ook andere amazones met haar gereden die hetzelfde ervaren. Mijn paard heeft sowieso magnesium tekort en krijgt dit ook bij.
Ik heb het gevoel dat ik mijzelf hier moet verdedigen over of het wel of niet aan mij ligt en of ik mijn paard wel mag ondersteunen indien dat nodig is of ik dat nodig acht. Met dat doel heb ik dit topic niet geopend. Het is fijn dat mij gewezen wordt , op het feit dat paarden spiegelen en daar ben ik mij van bewust hoor, echt. Maar als ik aangeef dat het ook karakter is, is het fijn als dat gewoon wordt aangenomen. Heb mijn paard al eventjes en ze kon niks toen ik dr kocht, dus ik denk dat ik inmiddels wel weet, hoe mijn paard in elkaar steekt en waar zij wel of niet op reageerd. Tevens is het al helemaal niet mijn bedoeling om overmatig te gebruiken zodat er resistentie zou kunnen optreden. Bij mezelf of bij haar.

Graag wil ik ontopic reacties. Welke bachbloesem type het beste werkt tegen (acute) spanningen! ( in principe dus voor mijzelf en evt in hele spannende situaties voor mijn paard )
Druppels of spray of capsules of of of?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:17

Je moet maar eens verder googelen, ik heb zelfs een bach consult gehad voor ons paard. Was niet happy in d'r stal, gevoelig op de darmen (diarree kant). let wel, het haalt niet de oorzaak weg. Bij ons paard deed het niet veel helaas. Alhoewel ze nu, nu ze in een andere box staat, veel meer rust heeft. Stuur anders eens een pb naar Draaakje hier op bokt. Zij weet er ook een heleboel van af. het is nl vaak een combinatie van bloesems waar je het meeste resultaat bij behaald.
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:45

Thanks! Zal haar eens een pbtje sturen met de vraag of ze even mijn topic wilt bekijken.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:52

Acute spanning zou je de spray moet halen. Maar die helpt bij mij niet voor paniekaanvallen iig, terwijl die toch erg acuut zijn... Mijn beste ervaring is de druppels en die dam paar dagen van te voren, 4 druppels 3xper dag, in te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:15

Toch de spray.. Zat al te overwegen om idd de spray en de druppels te kopen.
De paniek aanvallen zijn momenteel aardig onder controle maar de angst en stress speelt soms wel parten.
Ik wil namelijk weer proberen meer zelfstandig naar buiten te gaan dus dan zou ik voor de voorbereiding de druppels kunnen gebruiken en tijdens het wandelen indien nodig een spraytje op mijn tong . Wellicht is dat een goede optie dan.