Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Punz schreef:Ik ben misschien een zeikerd, maar als dit een thuistoets is moet je je antwoord dan niet gewoon zelf formuleren?
Ik werk uiteraard alles zelf uit, en heb ook al een actie geformuleerd maar heb het idee dat ik er naast zit. Je mag iedere bron van het internet gebruiken, en iedereen alles vragen uiteraard. Het is een thuis toets, je wordt nergens mee in de gaten gehouden. Ik heb ook op internet al gezocht naar gevallen waar er niet werd ingestemd met opname, maar nog geen duidelijke actie hier tegen kunnen vinden. smurffie schreef:Ik denk dat in jou literatuur dit prima te vinden moet zijn? Bij een indicatie van verminderde veiligheid is een gedwongen opname mogelijk.
smurffie schreef:Ik denk dat in jou literatuur dit prima te vinden moet zijn? Bij een indicatie van verminderde veiligheid is een gedwongen opname mogelijk.
Punz schreef:Gedwongen behandeling kan in Ned. alleen als er voldaan wordt aan gevaarscriteria ( via IBS) of eventueel ook maatschappelijke teloorgang ( via RM). In ieder geval zal er een rechter aan te pas moeten komen
git schreef:Dit zou over mijn grootouders kunnen gaan, alleen had mijn opa geen hersenbloeding gehad, en was hij verstandelijk niet beperkt, maar had hij zware astma en was de dementerende vrouw de geweld pleger. Wilde opa haar wel naar een verzorgings tehuis, maar wilde ze zelf niet, omdat ze ook niet in de gaten had dat ze dementerend was. Opa is toen in een ziekenhuis opgenomen, en omdat dit over een langere opname ging, heeft oma wel toegestemd in het "tijdelijke" verblijf in een verpleeghuis.
Opa is het ziekenhuis nooit meer uitgekomen, en oma het verpleeghuis niet meer.
Beide super lieve mensen, die door de ziekte. altzheimer uit elkaar zijn gerukt omdat deze ziekte je totaal kan veranderen.
waardoor mijn vader geen keus meer had. De situatie was thuis al ruim een jaar eigenlijk niet houdbaar maar hij wilde niet dat mijn moeder uit huis ging. Ze liep weg steeds, ging s nachts aan de wandel. Raakte in paniek van een gesloten voordeur omdat ze zich gevangen voelde. Maar ja open deur was moeder aan de wandel. Ze wilde slecht tot niet eten, zich vaak niet laten douchen, kon eigenlijk niets meer zelfstandig, incontinent enz. Mijn zus en ik hadden inmiddels buiten mijn vader om alle benodigde formulieren en indicaties geregeld gelukkig.