Broertje wilt niet slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lisantjuuh

Broertje wilt niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:38

Hallo,
Ik pas vandaag op en normaal was me broertje(net twee weken een jaar.) heel makkelijk om in bed te leggen, maar deze week is die al wat moeilijker met vandaag zijn toppunt!
Hij is vrolijk totdat hij ligt dan is het brullen geblazen en houd hij op geen enkele manier op dan weer terug de kamer in te lopen en hem aan te halen of eruit te halen.
Als ik dit niet doe en hij blijft dus in zijn bed is het na een minuutje zo dat hij alles onder spuugt (daar is hij heel makkelijk in.)
Me ouders zijn naar een feest en die heb ik al gebeld en me moeder zegt; Gewoon op schoot nemen en wachten tot hij moe is.)
Heel mooi en aardig heb een uur geleden gebeld, ondertussen nog twee keer geprobeerd op bed te leggen en uit wanhoop hem maar nu in de box gezet omdat hij op schoot alleen maar drukker werd.
Weet iemand een trucje op dit moment? Want ik zie me zo blijven zitten tot minimaal tien uur vanavond.
Groetjes!

liberia

Re: Broertje wilt niet slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:42

Heeft hij zijn laatste flesje al gehad?
Misschien even met hem spelen, twintig minuten. Daarna lekker even in zijn badje/tummytub of wat dan ook. Afdrogen en pyjama/slaapzak aan en in bed.
Probeer alles rustig te doen. Als hij merkt dat jij haast hebt, voelt hij dat en zal hij niet in slaap vallen.
Succes!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:45

Fijn bij je nemen...
Is een vrij normale periode. Zal nog vaker gebeuren

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:46

Hij krijgt nu al een tijdje beetje sap tegen de avond in plaats van zijn melk, in badje is hij ook al geweest jammer genoeg anders was dat nog een idee geweest! Heel erg bedankt in ieder geval!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:47

Lekker in de box laten (als hij daar niet huilt) mss valt hij straks wel in slaap.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:48

Je kan altijd proberen of hij nog wat drinken wil.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:48

Zo weinig mogelijk prikkels: licht gedimt, tv/radio uit, lekker in een warm badje of onder de douche, buikje vullen met warme pap/melk en dan hups t bedje in :)
Maar ik begrijp dat het lastig is, je bent 'nog' maar 16 zie ik en het is niet niks om voor zo'n uk te zorgen.
Probeer kalm te blijven en je er bij neer te leggen en alle tijd van de wereld te nemen, dan gaat het vast lukken!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:57

En als jij er eens naast blijft zitten als je hem in bedje legt. Hem gewoon in bed leggen, hand door de spijlen en zo dat hij te kan voelen (rustig over zijn buikje aaien ofzo) en verder niets zeggen, niets doen, licht uit. Gewoon heel rustig... Misschien dat dat helpt.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 19:58

Ik ga inderdaad toch maar beetje warme melk maken en dan kijken of hij het erna wilt gaan doen. Hij zit nu heel lief in de box te brrrrm-en en dtjee en dtjaaa te roepen hahaha!
@Vjestagirl, Al geprobeerd inderdaad, hij gaat dan alleen maar harder brullen en uiteindelijk kokken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:59

Dan tv uit, licht in de kamer uit, evt een heeel rustig muziekje aan en zelf heel stil n boekje gaan lezen.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:06

Flesje is aan het afkoelen, iets te lang in de magnetron hopen dat het helpt!
@Vjestagirl Zodra die gaat liggen raakt hij gewoon gelijk overstuur en dan helpt het aaien of rustig zitten niet meer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:08

Nee maar niet neer leggen. Gewoon in de kamer waar hij nu zit, lichten uit, hooguit n klein lampje aan laten. Wat je daarmee doet is een rustige sfeer creëren, zonder al te veel prikkels zodat hij vanzelf moe wordt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:12

Heeft hij niet buikpijn oid? Mijn jongste oppaskindje deed dit ook een keer en toen bleek dat ze flink pijn en krampen had. Zeker niet om je schrik aan te jagen, ik denk alleen maar mee. ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:14

Ts, let maar is op, over een paar dagen kan je broertje ineens veel meer
Volg de raad van je moeder op...

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:14

Zijn melk wilt hij niet,Het is ook een dondertje! ik ga het nu nog 1x proberen en dan jouw tip opvolgen. als hij het nog steeds niet doet.
@KimD, Ik denk het niet, als hij beneden is zeurt of huilt niet en is gewoon aan het spoken & spelen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:16

Mijn dochter heeft t ook met periodes. Ik blij rustig bij dr, en dan valt ze vanzelf in slaap.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:17

joh gewoon lekker laten kneuteren in zn box. Mijn dochtertje slaapt ook moeilijker nou niet dan niet dan laat ik haar nog even op tot ze moe genoeg is. Geen strijd van maken. Komt goed! Succes!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:19

Gewoon lekker laten spelen en je eigen gang gaan, zodra je moeder weer terug is gaat ie slapen, let maar op ;-)

Ik heb zovaak met een dametje zitten prutsen die niet wil slapen, mijn zusje heeft nu precies hetzelfde met haar kinderen. Vooral als de situatie anders is dan anders pikken ze dat ook nog razendsnel op. Maak je niet druk hij valt vanzelf een keer om ;-)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:19

is dat spugen in bed gewoon omdat je dan wel naar hem toe gaat en hem oppakt, of echt omdat hij zich zo overstuur maakt en zo aan het huilen is dat hij er van moet spugen?

Idd wat al gezegd is hier, een rustige omgeving creëren en niet meer te veel met hem rommelen, 't moet in z'n koppie ook even rustig worden, baby's en kinderen verwerken vaak de prikkels en indrukken van die dag op het moment dat ze lekker rustig in hun bedje liggen, dus misschien was het een (te) drukke dag voor hem en heeft hij vandaag teveel prikkels op zich af gekregen. zou hem gewoon even laten zo, dan zal hij vanzelf wel rustiger worden
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 17-10-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:22

In ze bed gelegd, nadat meneer ging poetsen en beetje dreinen. Leg hem in bed en loop weg en ga beneden op de bank zitten tot ik zijn kuchje als waarschuwing van het spugen hoorde. Waar haalt hij het energie toch vandaan!
Hij gaat echt brullen en dan hoor je dat hij gaat kokken ik denk van echt overstuur. hij zit nu rustig naast me te rommelen met een speeltje en is gewoon weer lief aan het spelen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:23

Tsja en misschien is ie gewoon een beetje ziek, heb je de temperatuur opgenomen? Ik zou er zeker geen punt van maken dat ie niet zijn bedje in wil. Maar zou wel even temperatuur opnemen. Als ie niet wil slapen en wakker wil blijven laat hem dan gewoon maar en laat hem lekker op tot ie vanzelf in slaap gaat vallen. Jij hebt niets aan stress en je broertje ook niet. Maar ik zou voor de zekerheid wel even de temp opnemen voor het geval hij echt een reden heeft.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 20:28

Tempratuur opnemen ga ik doen ookal geeft hij niet de indruk dat hij zich niet lekker voelt. stressen doe ik al helemaal niet maar vind het gewoon zo sneu voor hem.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:37

Prima dat je niet gaat stressen, als ie geen koorts heeft is alleen de misselijkheid vervelend voor je broertje, ik zou dan voor wat afleiding gaan en hem lekker oplaten tot ie moe is en vanzelf in slaap valt. Sterkte en het is gelukkig ook al bijna 10 uur.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:54

Ga in zijn kamertje zitten, minimaal licht aan en verder rustig, neem de kleine man op schoot, wieg hem zachtjes heen en weer en zing zachtjes voor hem, als dat niet werkt, dan weet ik het echt niet.
Succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:03

Mijn ukkie heeft heel af en toe hetzelfde als wat jij omschrijft. Als hij zit heel vrolijk en als je hem neerlegt helemaal overstuur. Hij heeft dan wel krampjes en na een zetpil tegen de krampjes is het vaak binnen een kwartier goed en gaat hij lekker slapen.