Hoe oor schoonmaken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sassii

Hoe oor schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 14:57

Hoi!
Ik heb al sinds anderhalve week last van een dicht oor en sinds vrijdag was het zelfs zo erg dat ik amper wat kan horen met mijn rechteroor. Ik ben vanmorgen naar de dokter geweest en hij kwam tot de conclusie dat mijn linkeroor dicht is 'geplopt' en mijn toen keek hij 1 seconde in m'n rechteroor en hij zei gelijk : 'Oh, ik zie het al! Je oor zit he-le-maal dicht. Geen wonder dat je niks hoort!'
Hij zei dat hij nog even wou wachten met mijn oor uit laten spuiten omdat ik vorige week woensdag een traguspiercing heb laten zetten. Hij is bang dat mijn piercing dan ontstoken wordt. Ik moet het dus eerst zelf proberen met wat olie t/m donderdag en dan moet ik weer opbellen als mijn oor nog steeds helemaal dicht zit.
Maar nu de vraag: Hoe kan ik met olie ( ik heb amandelolie gekocht ) mijn oor schoonmaken? De dokter zei ook dat ik het daarna na moest spoelen met de douchekop. Mijn moeder kwam met de tip dat ik een watje doorweekt met olie in m'n oor moet stoppen, en dan een paar minuten naar een kant hangen, en dat uitspoelen. Ik weet niet of dat een goede manier is?

AdnerB

Re: Hoe oor schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:58

een watje met olie?
een pipetje en dan druppelen en masseren?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:58

Klinkt als een goed idee van je moeder. Paar druppels olie in je oor, watje er achteraan, half uurtje op je zij in bed liggen en dan spoelen.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:00

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:01

Ik ga met Adner mee, paar druppeltjes erin, en dan je oor dichtduwen en masseren. Hoofd wel opzij houden zodat het er niet uit kan lopen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 15:05

Dank jullie wel! Dan zal ik dat nu gelijk maar even uit gaan proberen :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:32

Je kunt ook zelf wat warm(uitgekookt) water in een spuit doen(uiteraard zonder naald :P) en dat VOORZICHTIG! in je oor spuiten en een bakje eronder houden. let op dat er geen belletjes in de spuit zitten(die doen pijn in je oor, t geluid.)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:00

Ff naar de ha, niet zelf gaan klungelen.

De ha kan je oor uitspuiten, dit doet geen zeer.

Je oor kan ook dicht zitten als je verkouden bent of als er vocht achter je trommelvlies zit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:01

Jilletje schreef:
Ff naar de ha, niet zelf gaan klungelen.

De ha kan je oor uitspuiten, dit doet geen zeer.

Je oor kan ook dicht zitten als je verkouden bent of als er vocht achter je trommelvlies zit.

De HA wil haar oor niet uitspuiten de komende week omdat ze net een tragus piercing heeft laten zetten...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:04

Excuus daar heb ik omheen gelezen :o

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:08

vroeger moest ik altijd lauwe olie in mijn oor druppelen en dan even mijn hoofd schuinhouden.
zelfs toen ik een half jaar geleden mijn oor uit liet spuiten moest ik 3 dagen van tevoren 3x per dag olie in mijn oor druppelen en dan aan de buitenkant een beetje inmasseren, dat zou er voor zorgen dat het vuil een beetje los gaat laten en het makkelijker naar buiten komt tijdens het uitspuiten.
Ga er zeker niet in peuteren oid want dan wordt het alleen maar erger.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 17:11

RoyceMack schreef:
Je kunt ook zelf wat warm(uitgekookt) water in een spuit doen(uiteraard zonder naald :P) en dat VOORZICHTIG! in je oor spuiten en een bakje eronder houden. let op dat er geen belletjes in de spuit zitten(die doen pijn in je oor, t geluid.)

Bedankt voor de tip! Deze zal ik zeker even onthouden :)

yvje86 schreef:
vroeger moest ik altijd lauwe olie in mijn oor druppelen en dan even mijn hoofd schuinhouden.
zelfs toen ik een half jaar geleden mijn oor uit liet spuiten moest ik 3 dagen van tevoren 3x per dag olie in mijn oor druppelen en dan aan de buitenkant een beetje inmasseren, dat zou er voor zorgen dat het vuil een beetje los gaat laten en het makkelijker naar buiten komt tijdens het uitspuiten.
Ga er zeker niet in peuteren oid want dan wordt het alleen maar erger.

Oke! Zoiets zei de HA inderdaad ook, alleen als het donderdag goed gaat met mijn oren dan hoef ik niet terug te komen. Ik ben benieuwd!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:43

Audi spray lost oorsmeer op dat kun je ook eens proberen. Te koop bij een drogist.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:48

Vanwege mijn zwakke trommelvlies mogen mijn oren niet uitgespoten worden, maar heb 2-3x per jaar dat ze dicht zitten. Hoef dan alleen de KNO arts te bellen voor een afspraak en een verwijskaart te halen bij mijn huisarts. De KNO arts kan het er nl uitzuigen, zonder water(nadat ik thuis met olie ben begonnen)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:56

Brrrr dat uitzuigen vind ik zo vies voelen := gebeurd mij mij ook regelmatig

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:59

Ik heb wel eens (bij gebrek aan beter) iemand olijf olie in mn oor laten gieten.. even beetje wiebelen/masseren idd en dan je hoofd de andere kant op kantelen en het er weer uit laten lopen :) (en een tissue erbij houden anders wordt het een kliederboel)

hoop dat t snel beter gaat met je oor!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:05

Uitspuiten was altijd zo ontzettend pijnlijk bij mij! Tot 1x m'n trommelvlies erdoor gescheurd is en de KNO arts zij dat het niet meer mocht, maar dat ik gewoon elke keer naar haar toe moest komen. Heb nog net niet staan dansen.... Maar idd m'n hobby zal het zeker niet worden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:32

hier ook aldoor gedoe met mijn oren, zo nu ook is mijn verkoudheid naar binnen geslagen op mijn oor hoor dus bijna niets en heb flinke oorpijn ben al eens eerder geweest en heb vaak vocht achter mn trommelvliezen.. dus zit te denken aan buisjes..

olie werkt idd het beste

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 19:06

Bedankt allemaaal!
Ik heb het nu een paar keer met olie gedaan en het gaat gelukkig al wel wat beter. Even kijken hoe het morgen gaat :)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 06:16

Ik doe de BBL opleiding doktersassistente, en wij laten onze patiënten inderdaad met olie druppelen, sommige doen het zo uit de fles, sommige met een pipetje. In ieder geval GEEN watje in je oor doen.. Dat kan er ook in gaan zitten en gaat je oor nog dichter zitten. Gewoon 3 keer per dag blijven druppelen met olijfolie oid.

Edit: We zien ook wel is dat de olie de prop al oplost, dus het kan ineens zijn dat je oor plotseling open is :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 06:18

RoyceMack schreef:

zo doe ik het ook altijd als me oor dicht zit!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:11

ik moet maandag maar even weer bellen, mijn linker oor zit al een week dicht met oorpijn ben al langer dan een week met neusspray aan de gang.. denk toch weer vocht achter mn trommelvliezen misschien toch maar informatie zoeken over buisjes

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:11

Jilletje schreef:
Brrrr dat uitzuigen vind ik zo vies voelen := gebeurd mij mij ook regelmatig

Ik krijg kippenvel als ik er aan denk :').

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:12

ik heb vroeger weleens gehad dat ze gingen uitspoelen/spuiten met warm water dat was echt heeeerlijk hihi

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:13

Drink je melkproducten, die geven slijm af en dat kan op je holtes slaan.