Verslaafd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Verslaafd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 22:03

Het kan toch niet?
Zit het tussen mijn oren?

Jaren lang hebben mijn ouders gerookt. Eigenlijk sinds ik bewust was dat ze rookten, ongeveer rond mijn 4e.
Vooral mijn moeder. Mijn moeder is later over gegaan op sigaren.

Nu samenwonend, al een jaar, ook een rokende vriend. Heb er geen problemen mee, maar tijdens het eten niet.
Tijdens het eten deed hij het ook daadwerkelijk niet.

Zelf rookte ik niet, noujaa rook ik niet, nooit gedaan eigenlijk. Maar was altijd in omgeving van rokers geweest.

Ondanks dat ik het smerig vond, dwong ik niemand om te stoppen, zo ook mijn vriend niet.
Mijn vriend kwam achter de elektrische smoker, deze werkt op waterdamp en is 700 x schoner dan 1 sigaret. (Wordt beweerd, niet mijn woorden.)
Ook is het een stuk goedkoper uit eindelijk dan shag of sigaretten, en op den duur, ga je afbouwen.

Super goed natuurlijk! Hij is nu een week bezig, en nog geen 1 sigaret aangeraakt. De asbak is verdwenen, en alleen hij weet waar hij staat.

Nu is hij gestopt, hardstikke TOP natuurlijk! Maar.........

Na de eerste dagen werd niet hij, maar ik enorm humeurig.
Na een week werd ik misselijk en hoofdpijn en ik werd vandaag licht in mijn hoofd.
Veel slijm ook.
Als ik iemand zie roken, vind ik het wel vies....Maar ik mis wel wat......

Maar...... Ik rookte niet, en rook nog steeds niet.

Mijn geur en smaak is sterker geworden.

Misschien zijn het op hol geslagen hormonen, kan ook heel normaal zijn.
Sommige mensen zeggen in rl, afgevallen...? "Nee, ik ben langzamerhand aan het aankomen en dat is goed ook!!"

Mocht ik er niet uit komen, bel ik mijn dokter op. Want hier wordt ik niet echt top van.

Mee roken, daar wordt je toch niet verslaafd mee aan? Ook al ben je jaren er mee in aanraking geweest?

Help?

Mjetterd

Re: Verslaafd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 22:28

Interessant, ik denk namelijk wel dat het kan.
Ik ben zelf een roker, niet heel fanatiek, zo een paar dagen niet en in het weekend wel weer, maar als ik zin heb in een sigaret en ik loop langs rokende mensen, dan kan dat al genoeg zijn om geen sigaret op te steken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:06

Tuurlijk kan dat, maar na drie dagen zou het dan echt over moeten zijn, aangezien de nicotine dan uit je lijf verdwenen is :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:50

phormicola schreef:
Tuurlijk kan dat, maar na drie dagen zou het dan echt over moeten zijn, aangezien de nicotine dan uit je lijf verdwenen is :)

En dan beginnen dus de ontwenningsverschijnselen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:51

nee, die zijn dan over ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:56

phormicola schreef:
nee, die zijn dan over ;)

Nee natuurlijk niet.
Je lichaam is gewend aan nicotine en toont onwenningsverschijnselen op het moment dat het geen nicotine krijgt. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:01

Ja, drie dagen lang.

Gek toch dat ik met drie dagen klaar was met de fysieke ontwenningsverschijnselen? Ik heb het hier niet over geestelijke, trouwens :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:06

phormicola schreef:
Ja, drie dagen lang.

Gek toch dat ik met drie dagen klaar was met de fysieke ontwenningsverschijnselen? Ik heb het hier niet over geestelijke, trouwens :)

Jij zegt dat na 3 dagen de nicotine uit je lijf is en het dan over moet zijn, maar dan begint het pas?
Hoelang ontwenningsverschijselen aanhouden is per persoon verschillend en kun je dus niet zeggen :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 12:57

Heb het nu een week....Misschien was het gisteren wel een heftige reactie van mijn lichaam en geest hoor... Had er vandaag op de markt minder last van. Maarja, daar waren kraampjes met vlees, afleiding genoeg! :D

En met mijn 55 kilo...mohhh is dat niet zo erg :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:05

Ik denk dat je als meeroker dan ook verslaafd was ;)
is ook schadelijk he en eigenlijk ook wel logisch als je zoveel in de rook zit.

Iig dan wel normaal dat je dit hebt.. zal over een tijdje wel wat minder worden deze klachten.