Goede, niet al te dure stijltang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Goede, niet al te dure stijltang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 15:52

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar een goede, niet al te dure stijltang. Ik heb best dik haar en er zit ook een slag in. Het probleem is ook dat de ene kant van mijn haar stijl tot slag is, maar aan de andere kant (scheiding) zit er duidelijk slag in. Dit vind ik zelf dus niet echt zo mooi staan :') Ik ben ook niet van plan om elke dag mijn haar te stijlen, tenminste dat lijkt me slecht voor je haar.
Ik heb eigenlijk weinig verstand van stijltangen. Bij de kruidvat oid zijn er stijltangen voor een tientje, maar ik weet eigenlijk al dat het slechte kwaliteit is of dat je haar er van de knoppen naar gaat. Ik ga nooit naar kapperszaken enzo dus ik zoek iets dat ik het liefst bij de drogist kan halen.
Kan je je haar ook verbranden? Heb ik ook een spul nodig dat voor hitte bestendigheid is?
Heeft iemand een idee welke stijltang geschikt is voor mij?
Verdere tips zijn ook altijd welkom :)

Olikea

Re: Goede, niet al te dure stijltang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:18

Ik heb ook best dik haar met een slag, en vind de keramische stijltang van carmen erg fijn.
Wel iets van een haarbeschermer in je haar doen voor je gaat stijlen (van loreal oid.)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:19

Ik heb een stijltang van de Action en die bevalt me heel goed eigenlijk!
Doet gewoon wat hij moet doen. Bovendien zitten er twee standen op, waardoor je hem ook wat minder heet kan zetten.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:22

Ik ben een voorstander van het merk Remington. Deze beginnen bij een prijsklasse van ongeveer 15/20 euro, maar de 'betere' gaan vanaf een euro of 50/60. Als je kijkt naar een stijltang, kun je beter kijken naar een stijltang met een keramische plaat. Die keramische platen zorgen voor wat extra bescherming, want het stijlen van je haar is alles behalve goed natuurlijk! Je haar kan zeker verbranden, kijk maar naar dit filmpje van youtube: :') (is geen stijltang, maar een krultang, maar het effect is qua hitte hetzelfde)

http://www.youtube.com/watch?v=ajK3zxHqirw

Wil je je haar mooi houden, stijl je haar dan niet te vaak, en gebruik speciaal spul tegen de hitte. Ik zelf gebruik syoss en ben hier erg tevreden over. :)
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 14-10-13 16:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:22

Zal wel spul in je haar doen!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:44

Bedankt voor de reactie's :)
Ik zag net deze in de kruidvatfolder staan:

Hij heeft wel zo'n keramische plaat.
Ik zal zeker hittebeschermer erbij kopen.
(sorry voor de grote foto)
Laatst bijgewerkt door xnaomivdh op 04-01-26 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:47

Op zich maakt het (denk ik) niet zoveel uit welk merk je neemt, maar let wel op één ding: ga voor volledig keramische platen en niet de platen met alleen maar een keramisch laagje. Dat laatste slijt er namelijk zo af en dan kan je eigenlijk net zo goed een doodnormaal strijkijzer op je haar houden; geeft hetzelfde fatale affect :P

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:51

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 16:53

Hartjeponys schreef:
Moest aan dit denken, offtopic sorry daarvoor: http://m.youtube.com/watch?v=LdVuSvZOqXM :=

Die kwam net ook al voorbij := Hoe kan ik dit voorkomen? Ik vind me haar veel te dik maar ik hoef er geen plukken uit te rukken met een stijltang :')

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:57

Och sorry voor het dubbelplaatsen, niet goed gekeken, zat op mobiel
Gewoon vloeiende beweging maken, langzaam naar beneden

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:58

Ik heb een remminton van rond de 40,- en dat is een heel fijn ding, de platen glijden echt heel goed door je haar dus dat gaat allemaal heel makkelijk. Hij je kan hem op verschillende temperaturen instellen en hij is ook razendsnel warm, heb eerder een goedkopere gehad en dat duurde altijd een eeuwigheid en had bovendien alleen de stand "iets warm" & "lava".

Denk dat je afbranden alleen voor elkaar krijgt als je hem heel heet zet en hem te lang stil houd op een plek ( of als je verkeerde producten gebruikt voor het stijlen?).

EDIT: ik neem aan dat de tang die ik nu heb wel wat goedkoper is geworden ik heb hem al een tijdje, het is de sleek & curl, je kan er dus ook makkelijk krullen mee maken want de buitenkant is ook mooi glad.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:10

Ik heb een originele CHI tang liggen, gekocht voor 129,00 jaren geleden (de rode)
Vrijwel ongebruikt. Ik heb zeer veel sterk krullend haar en het werd super steil alleen het lukt me niet bij mezelf :')

45,00 mag je hem overnemen (of als iemand anders interesse heeft) Is dan geen nieuwe, maar heb je wel een super goede

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:14

Ik heb een hele goede carmen stijltang +- 30 euro, zal vanavond even het type opzoeken :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:16

Wat bij mij goed werkt is het met een ronde borstel stijl fohnen.. Stijltang ging mijn haar aardig dood van. Heb nu iedere dag perect stijl haar wat er ook nog eems gezond uitziet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:26

Ik ken iemand die heeft voor mij een chi stijltang uit een ander land meegenomen voor maar 45 euro (terwijl ze hier al snel rond de 150 zijn)
En ik gebruik zelf altijd een heat protector spray van de kruidvat (kostte iets van zes euro), dan is je haar toch iets meer beschermd :)

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:02

Voordat ik mijn haar permanent heb laten stijlen, gebruikte ik altijd een CHI tang en daarvoor nog Remington. CHI vond ik echt super goed! :D Had toch aardig wat krullen en deze kreeg ik erg goed stijl! Helaas is de prijs minder leuk... -O-

Remington is ook erg fijn. Je kan hem op verschillende temperaturen zetten, wordt snel heet en mijn haar bleef ook goed stijl. :)
Zoals hiervoor gezegd, koop alsjeblieft een tang met keramische platen!! Mijn eerste Remington had dat niet (had toentertijd die met een keramische laag gekocht) en mijn haar ging echt dood! Super zonde!! :(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:06

Remmington is echt mijn held :j heb zelf een hele fijne, en qua prijs valt die best mee!
deze:
http://www.bol.com/nl/p/remington-stijltang-s9500/9000000011035803/
Afbeelding

Kan je eventueel ook krullen mee zetten omdat hij lekker dun is :))

Heb hiervoor een carmen gehad, werd ik echt niet vrolijk van. Ook een braun gehad, op zich tevreden maar na 2 maanden deed de aan/uit knop het niet meer en dat viel niet binnen de garantie van braun, heel fijn -O-

edit: moet ik wel even de goede erbij pakken _O-
Laatst bijgewerkt door Celiien op 14-10-13 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:07

Kimbers schreef:
Wat bij mij goed werkt is het met een ronde borstel stijl fohnen.. Stijltang ging mijn haar aardig dood van. Heb nu iedere dag perect stijl haar wat er ook nog eems gezond uitziet.

Doe je dat dan elke avond of elke ochtend ? En doe je dat dan nadat je gedoucht hebt? En wat voor fohn gebruik je ?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:19

Ik doe het iedere keer na het douchen. Geen idee wat voor fohn ik heb, een heel oude maar hij blaast warme lucht (goh) haha en meer heb je niet nodig.
de ronde borstel die ik gebruik zitten van die harde haartjes in en zo'n zilverkleurige laag die warm word door de fohn. Zit op mijn telefoon dus lukt helaas niet om een foto te plaatsten, hoop dat je begrijpt wat voor borstel ik bedoel!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:37

LZP -> MW

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 21:42

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:51

Ik denk dat hij voor het budget niet slecht is. Overigens bied de mediamarkt en de kijkshop dezelfde stijltang aan voor 17,99. Dus ik zou even goed kijken waar je hem koopt als je hem wilt hebben, want dat scheelt weer in de prijs. :D

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 07:01

Bedankt voor de tip, alleen kan ik nog niets via internet kopen (kan pas als je 15 bent) en me ouders zeggen ga zelf maar naar de winkel :')