Altijd als ik wakker word heb ik heel weinig kracht in mijn armen. ik geef altijd als eerste mijn poes te eten en dan moet ik een draaideksel openen wat best veel moeite kost. Mijn motoriek is dan nog niet echt 100%. Na enkele minuten gaat het al beter en na 10 minuten ben ik weer zo goed als nieuw
ik vraag me af of meer mensen dit hebben?
vuurneon
Geplaatst: 13-10-13 11:25
Blijkbaar lig je heerlijk op je armen als je slaapt Ik heb het eenzijdig, omdat altijd op mijn rechterarm lig
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-10-13 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt
xSCWx
Geplaatst: 13-10-13 11:25
Haha ja heel herkenbaar. Het is niet zo dat je armen slapen maar je hebt gewoon de kracht niet.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-13 11:26
ik lig alle kanten op, niet altijd op mijn zij ik draai echt enorm veel dus kan me haast niet voorstellen dat dat het is Mijn armen slapen inderdaad niet, maar de kracht mist gewoon
verootjoo
Geplaatst: 13-10-13 11:28
Haha, heb ik ook volgens mij best normaal hoor. Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik dat heb.
Humphry
Geplaatst: 13-10-13 11:28
Waarschijnlijk liggen je armen teveel omhoog, dus boven de grens van het hart. Het bloed stroomt zo dus niet zo snel meer door je armen waardoor je kracht dus ook afneemt, probeer je armen wat meer voor je buik te houden als je in slaap valt hoe lastig dit ook is, maar je kunt jezelf heel veel aanleren dus dit ook
ik lig nooit op mijn rug, altijd op mijn buik (of gedraaid, onderlichaam zij en boven plat op buik) of dus op mijn zij ik ben enorm lenig betreft het slapen zelf ik draai gerust 100 x in een nacht
Heb ik ook last van, maar dan vooral de kracht in mijn handen
Zoolgangster
Geplaatst: 13-10-13 14:53
Geen dichtgedrukte aderen maar door er op in slaap te vallen dichtgedrukte arm-zenuwen. Kunnen er wel 3 zijn maar de meest waarschijnlijke is nervus radialis, dat is de zenuw aan de kant van je duim en staat bekend als de zenuw die afgeklemd wordt als je op je arm in slaap valt. Het is de zenuw waarvan je ook last krijgt als je je bovenarm breekt. Niet doen dus. Een goede tweede is nervus ulnaris, de zenuw aan de kant van de ellepijp, je pink kant dus... als je er echt vreselijk vaak en lang op je elleboog leunt kun je zelfs langere tijd last krijgen van die zenuw want het arme ding loopt door een nauwe groeve in je elleboog. Je hebt ook een midden zenuw (nervus medialis) en die is de klos bij het carpale tunnelsyndroom op latere leeftijd. Maar ik vermoed dat de eerstgenoemde zenuw bij jou opspeelt.
Hoe ik dit weet... ik loop zelf bij een neuroloog vanwege problemen met mijn elleboogzenuw. (Had een ongelukje met mijn elleboog, juist waar die zenuw loopt en heb nu al maandenlang een dove pink en ringvinger.)