6 w zwanger, bruine afscheiding best wel veel na gemeenschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

6 w zwanger, bruine afscheiding best wel veel na gemeenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:07

Nooit gedacht dat ik op deze kant van het forum zelf een topic aan zou maken.
Maar zit me toch wel wat zorgen te maken. Misschien niet een heel fris verhaal maar weet even niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Ik weet sinds twee weken ongeveer dat ik zwanger ben. Had die zondags voor de grap een test gedaan, toen kwam er een tweede lichte streepje. De dag erna nog een gedaan, en dat tweede streepje was al wat duidelijker.
Heb toen de verloskundige gebeld en afspraak gemaakt voor de 25ste voor een intake. Ze zei dat ik volgens de berekeningen toen 5 weken was. Dus zou ik nu ongeveer 6 a 7 weken zwanger moeten zijn.

Maar nu heb ik gisteren gemeenschap gehad (op internet stond dat het geen kwaad kon), daarna veegde ik wat licht bruin bloed weg, vanaf dat moment zit er steeds wat in mijn maandverbandje, ene keer meer als de andere keer, ergens heb ik wel het idee dat het steeds meer wordt. En soms als ik naar de wc ga om te plassen komt er ook wat mee. Het is wel heel donker en bruin. Een keer even wat rose meegeveegd. Ook heb ik wat last van me onderrug, niet heel veel maar wel wat. Dat heb ik als ik ongesteld wordt eigenlijk nooit. Ook heb ik wat last richting me liezen.

Nu heb ik wel gegoogeld (misschien harstikke stom geweest) daar heb ik verschillende verhalen op gevonden. Dat het niks hoeft te beteken dat het ''contact''bloed kan wezen. En verhalen over beginnende miskramen. Ik knijp hem nu toch wel een beetje. Omdat het weekend is heeft het geen zin om verloskundige te bellen, omdat (staat ook op internet) dit geen spoed is in dit stadium. Want is het een miskraam, kunnen ze toch niks doen en moet ik het maar laten gebeuren. Of kan ik beter toch even bellen? Of morgen?

Ook staat er dat er veel bloedverlies moet zijn voor miskraam. Maar wat is veel? Ik vind dit al behoorlijk veel.
Misschien sta ik mezelf ook wel compleet gek te maken. Maar ben erg bang.
Zijn er bokkers onder ons die dit ook hebben meegemaakt? Die mij misschien kunnen gerust stellen of dat het toch foute boel is? Of misschien toch tips hebben.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:10

Bij twijfel altijd de verloskundige bellen, ook in het weekend... meestal kunnen ze je geruststellen :) dus gewoon doen... ook i het weekend

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:11

Ik ben nog nooit zwanger geweest, maar kan het niet zijn dat je lichaam de afvalstoffen(wat je normaal hebt met menstruatie?) verwijdert?

Je kan toch ook de dokterswacht/ eerste hulp bellen? Gewoon voor je eigen gemoedsrust.
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 13-10-13 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Zorg ervoor dat je niet ga lopen stressen nu. Je lichaam is hormonaal wat in de war omdat je nu zwanger bent. Is dit normaal de periode waarop je ongesteld moet worden? Sommige vrouwen worden gewoon ongesteld terwijl ze zwanger zijn. Bel morgen voor de zekerheid op , maar ga je niet onnodig druk maken nu , niet goed voor jou niet goed voor het vruchtje.

Ojajoh

ik denk dat je het beste even rustig blijven kunt en van google af moet blijven

het hoeft echt niets te betekenen. Ik ken vrouwen die hun hele zwangerschap gebloed hebben en gewoon een gezond kindje gebaard. De natuur doet zijn werk of dat nou positief of negatief uit pakt
Niemand kan verder wat doen hoe vervelend ook. Het is echt afwachten en wat je voor je eigen gemoedsrust kan doen is morgen een vk bellen, een goede vk laat je even komen en kijkt... maar kans dat er nog geen hartslag is omdat de vrucht nog klein is, is aanwezig

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:12

Pff is wel moeilijk hoor om mezelf niet druk te maken. Normaal gesproken zou ik mijn eisprong hebben, deze dagen en over twee weken menstruatie hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:14

Natuurlijk mag je gewoon gemeenschap hebben als je zwanger bent. Ik denk dat beiden dingen die je noemt zouden kunnen, zowel contactbloeding als een miskraam.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, ik zou even de huisartsenpost bellen. Kan gewoon op zondag hoor!
Sterkte.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:16

Bruin bloed is oud bloed en het komt weleens voor dat vrouwen dit hebben wanneer ze gemeenschap hebben gehad.
Als je het niet vertrouwt bel dan de verloskundige op en probeer rustig te blijven, stress is niet goed tijdens een zwangerschap.
Mocht je meer ervaringen hierover willen dan kun je kijken op http://www.zwangerschapspagina.nl daar lopen dacht ik ook topics over dit onderwerp.

EstherMe

Re: 6 w zwanger, bruine afscheiding best wel veel na gemeenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:19

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:20

Ik zal daar eens ff opkijken, en ik ga straks toch maar even bellen. Ik voel me altijd wat bezwaard in dat soort zaken omdat ik altijd bang ben dat mensen vinden dat het nergens op sla waarom ik bel. Zit tussen oren waarschijnlijk. Maar doe het toch maar even. Ik heb het gevoel dat mijn rug nu wel weer wat is afgezakt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:22

Helderrood bloed, zeker in grote hoeveelheden, is een reden om je zorgen te maken. Bruin bloed meestal niet, zeker niet als het vrij weinig is.
Het kan bijv. zijn dat je man je baarmoedermond wat geraakt heeft, als die wat kwetsbaar is, kan dat een soort 'bloedneus down under' opleveren. Dat is geen reden om je zorgen te maken, volgende keer een standje opzoeken waarbij hij niet te diep komt of bijv. jij bovenop dat je zelf kunt voelen tot waar het goed gaat. Het kramperig gevoel kan normaal zijn, je baarmoeder gaat groeien en dat trekt wat. Ook de pijn bij de liezen wijst op bandenpijn ivm groei baarmoeder.
Mocht het zijn dat je een miskraam krijgt, dan ligt het niet aan de seks, dan zou je de miskraam sowieso krijgen, dan is er gewoon iets misgegaan bij ontwikkeling van het vruchtje of bij de innesteling.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:25

Als je het niet vertrouwd gewoon bellen :j , die mensen zijn ervoor ook in het weekend ;)
Ze zeiden tegen mij, liever te vaak voor niks dan 1x te weinig en het is te laat.
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 13-10-13 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:25

De moeder

Vrouwen die 6 weken zwanger zijn voelen zich vaak misselijk, met name in de ochtend. Na het eerste trimester neemt de misselijkheid gelukkig af. Als je erge last hebt van misselijkheid ben je waarschijnlijk nog niet veel aangekomen of zelfs gewicht kwijt geraakt. Vrouwen die (bijna) geen last hebben van misselijkheid zijn misschien wel al wat aangekomen. Ook bestaat de kans dat je ineens trek krijgt in de meest vreemde etenswaren (zoals de bekende augurken / zure bommen), terwijl je bepaald eten waar je voor de zwangerschap dol op was nu niet meer door je strot kunt krijgen!
De groeiende baarmoeder begint steeds meer druk op je blaas uit te oefenen, waardoor je waarschijnlijk vaker moet plassen.

Deze zin:

Dit komt overigens ook omdat je lichaam op dit moment extra hard werkt om de afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen.

Je borsten zijn als je 6 weken zwanger bent vaak erg gevoelig en gespannen. Ook kunnen de aders in je borsten nu een stuk duidelijker zichtbaar zijn dan voor de zwangerschap. Het gebied rond je tepels is nu waarschijnlijk donkerder van kleur en ook wat groter geworden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:28

Dat gaat dan weer over afvalstoffen in je urine :)
De slijmlaag die je lost bij je menstruatie blijft nu nl. zitten om een lekker nestje voor de baby te maken :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:29

Gewoon bellen.... Had het zelf laatst ook en ze komen toch even checken enz.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:30

Ok, ik voel me al wat beter omdat jullie eigenlijk allemaal zeggen geen redne tot paniek. Ik kijk het nog even aan hoe het verloopt, kan tegen de middag of morgen altijd bellen dus.
Wat kwaaltjes betreft valt het mee, heb soms dagen dat ik niks voel en dagen dat ik in een keer me borsten voel of even misselijk ben. Maar nog niet heel erg.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:31

Zolang het niet helderrood is zou ik niet bellen. In zo een vroeg stadium kunnen ze bijna nog niks zien, dus hoe vervelend ook : afwachten..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:32

wemkelover schreef:
Ok, ik voel me al wat beter omdat jullie eigenlijk allemaal zeggen geen redne tot paniek. Ik kijk het nog even aan hoe het verloopt, kan tegen de middag of morgen altijd bellen dus.
Wat kwaaltjes betreft valt het mee, heb soms dagen dat ik niks voel en dagen dat ik in een keer me borsten voel of even misselijk ben. Maar nog niet heel erg.

Dat is ook normaal hoor, het is nog pril allemaal he. En sowieso heeft de een meer last dan de ander, dus het is niet dat de kwaaltjes er nog niet (erg) zijn dat de zwangerschap niet goed zit :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:33

Tijdens de zwangerschap is alles down under veel beter doorbloed.
Het kan heel goed zijn dat er een adertje oid beschadigd is tijdens de gemeenschap.
Bruin bloed kan over het algemeen geen kwaad.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap de eerste 3 mnd regelmatig bloed verlies gehad, op rood.
Rond 16 wkn zelfs een flink stolsel verloren en heb nu toch echt een prachtmeisje in de box liggen..

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:35

Het kan van alles zijn. En ik denk niet dat een verloskundige veel voor je kan doen op dit moment. Een hartslag is er nog niet te zien.
Zou een missed abortion kunnen zijn,maar ook innesteling of idd een klein irritatie door dat je gemeenschap hebt gehad.
Helaas kan je in deze fase meestal alleen maar afwachten.

Sterkte. Zijn altijd zenuwslopende tijden.
Laatst bijgewerkt door cam op 13-10-13 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 08:37

Dank jullie wel voor de reacties, ik voel me al wat opgeluchter.
Ik moet google denk ik voorlopig maar even met rust laten. In ieder geval harstikke bedankt.

Zenuwslopend indd, de ene keer voel je niks en denk je zit het er nog wel en op het andere moment kan je geen bh meer aan omdat het lijkt alsof er schuurpapier overheen gaat, dan weet ik wel dat het weer goed zit.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:02

Rond de zevende week kan het ook een innestelingsbloeding zijn. Heb ik ook gehad, precies hetzelfde als wat jij beschrijft.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:04

Ik heb in week 6 en 7 in totaal iets van 4 dagen oud bloed verloren, doordat de stand van je baarmoeder wat veranderd en dan helemaal als je seks hebt wil er nog weleens wat los komen.
Inmiddels ben ik alweer bijna 16 weken zwanger dus geen zorgen.
Rood bloed met krampen is wel een reden om de verloskundige te bellen, zelfs dan hoeft er niets aan de hand te zijn, maar extra controle is dan altijd verstandig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:08

Inderdaad een innestelingsbloeding. Als het maar geen helder rood bloed is, zoals eerder gezegd, hoef je je niet zoveel zorgen te maken maar je kan voor je eigen geruststelling gewoon de verloskundige bellen hoor.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:08

je baarmoeder is meer doorbloed waardoor er makkelijker kleine vaatjes kunnen springen..niks om je zorgen om te maken.

ook worden sommige vrouwen nog licht of gewoon ongesteld ookal zijn ze net zwanger..

ik zou me geen zorgen maken zolang het wel met een paar dagen stopt en het niet over gaat in veel en rood bloed!

gefeliciteerd met je zwangerschap :D