douchen na verwijderen moedervlek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

douchen na verwijderen moedervlek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 13:34

Ik heb onlangs een moedervlek laten verwijderen (redelijk grote).
Nu heeft de plastisch chirurg het wel gezegd maar ik ben het dus helemaal vergeten.... :( mag je nu wel of niet douchen?
Ik had er een grote pleister over zitten, die mocht ik er vandaag af halen (2 dagen later dus). De hechtingspleisters moest ik wel laten zitten tot de controle... Maar hoe zit het nu met douchen? Ik weet het gewoon niet! En internet geeft allerlei verhalen van gewoon douchen tot nee, tot de hechtingen er nog in zitten niet douchen..
Hmm, iemand die ook een moedervlek weg heeft laten halen, die weet hoe het zit?
Hij zat op mijn buik en het wondje is nu denk ik zo'n 3/4 centimer.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:38

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:40

Liever de eerste paar dagen een verse hechting niet nat maken. Dus als je 'm kan afplakken is dat het beste. Maar als het niet anders kan is het ook geen ramp hoor.
In ieder geval niet te lang douchen en niet weken (in bad) en niet met zeep in de wond.

sonrisa

mijn vriend heeft 2 jaar terug er 1 laten verwijderen. hij mocht wel douchen maar niet weken. dus geen half uur lang douchen en ook niet in bad of zwemmen maar even snel snel mocht wel. Volgens mij alleen oppassen met shampoo dat in de wond kan komen maar dat weet ik niet meer zeker.

Tes82

Ik mocht een week niet douchen. Je litteken wordt ook 'mooier' als de wond niet nat wordt. Als je per se wil douchen kun je ook speciale douchepleisters halen.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 13:42

Oké, dan laat ik die grote pleister nog even zitten als ik ga douchen en haal ik hem er na het douchen af, want hij mocht er vandaag toch af en hij gaat al los zitten.
Volgens die site van daisydarling kan douchen inderdaad gewoon prima. Gelukkig, las namelijk ook al dat je gewoon twee weken niet mag douchen maar hallo zeg, dat is ook een opgave ;-)

Hutcherson

Re: douchen na verwijderen moedervlek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:51

je mag 24 uur niet douchen met hechtingen.
Je kunt ook gewoon even een plasticje erop doen met ducktape rondom. doet wel pijn met eraf halen(plak een groot stuk af dat de ducktape niet aan je hechtingen zit:|) en trek m er in 1 keer snel af.. doet t minste pijn

AnoukvW

Re: douchen na verwijderen moedervlek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:55

Droog laten zolang de grote pleister erop zit. De hechtpleisters laten zitten tot deze eraf vallen of ze worden eraf gehaald bij het verwijderen van de hechtingen.
Als je de grote pleister eraf hebt mag je het wel douchen, maar probeer het niet al te nat te laten worden, ga er dus niet mee in bad zitten. En bij het drogen dep het dan droog, dus niet wrijven.

En bij twijfel, even bellen met de betreffende arts?