Help..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mukkietje

Help..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 13:01

Misschien een raar topic, maar heeft ooit iemand gehoord van Slaapverlamming? Of sterker nog, het meegemaakt?
Lees als je niet weet wat het is aub even deze link http://plazilla.com/slaapverlamming-doo ... en-bezeten . Ik heb dit topic geopend omdat eigenlijk niemand in mijn omgeving dit ooit heeft meegemaakt. Ik maak het over het algemeen maandelijks mee, soms wekelijks. Ik ben momenteel zo bang geworden in het donker, dat ik altijd en over eerst het licht aandoe voordat ik ergens naar binnen ga. Verder slaap ik altijd met een felle nachtlamp aan.. en de deur helemaal open en het licht op de gang aan. Behalve als ik samen met mijn vriend slaap. Ik zou hier graag met mensen willen praten die eenzelfde ervaring hebben gehad.. Want het is zo moeilijk het uit te leggen aan mensen die het nog nooit hebben ervaren, ze doen eigenlijk alsof je gek bent. Terwijl dit gewoon echt bestaat. :(

Sheran

Re: Slaapverlamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:04

Ja, ik ken het! Het is een heel eng gevoel! Minder eng als het een naampje heeft trouwen :D. Ik ben soms ook at bang om in slaap te vallen, maar vind dat ik daar niet aan toe mag geven. Ik heb ook gemerkt dat bepaalde factoren het uitlokken (zoals kou). Dus ik hou mijn slaapkamer lekker warm en word dan vaak gewoon wakker :j

En bedenk: het kan geen kwaad, het is alleen een eng gevoel. In de slaapverlamming bedenken dat dit slaapverlamming is maakt het minder eng.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 13:07

Sheran schreef:
Ja, ik ken het! Het is een heel eng gevoel! Minder eng als het een naampje heeft trouwen :D. Ik ben soms ook at bang om in slaap te vallen, maar vind dat ik daar niet aan toe mag geven. Ik heb ook gemerkt dat bepaalde factoren het uitlokken (zoals kou). Dus ik hou mijn slaapkamer lekker warm en word dan vaak gewoon wakker :j

En bedenk: het kan geen kwaad, het is alleen een eng gevoel. In de slaapverlamming bedenken dat dit slaapverlamming is maakt het minder eng.

Ja dat vond ik ook! toen het eenmaal een naam had, was het minder eng.. Maar wat ik dan wel weer raar vind.. is dat het soms voorkomt binnen een heel dorp.. Er is nooit wetenschappelijk bewezen dat het niks te maken heeft met buitennatuurlijke krachten oid. Ik ben eigenlijk een heel nuchter persoon hierin hoor.. maar soms heb ik echt het gevoel dat er op zo'n moment een bepaalde energie in de kamer is, en ook als ik wakker word. Ik heb ook het idee dat ik hier 'gevoeliger' voor ben geworden, door mijn angst.

MacavityL

Re: Help..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:18

Yep! Tijdens een slaapverlamming (als ik dus geestelijk 'wakker' wordt) erg vervelend, maar verder geen last van. Heb het gelukkig ook niet zo heel erg vaak, maar het gevoel van onheil en niet kunnen bewegen is onbeschrijvelijk.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:23

Ja ik heb het ook wel eens. Heb het ook niet heel vaak af en toe als ik het heel druk heb gehad.
Tis echt heel raar als je je ineens niet kan bewegen...
In de link die je er bij hebt staan staat ook wat over slaap wandelen, dat deed ik vroeger ook erg veel.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 13:27

Maar is er niemand van jullie die het linkt aan een of andere energie/geest/? hoe zal ik het noemen? In ieder geval iets wat niet goed is..

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:33

Mukkietje schreef:
Maar is er niemand van jullie die het linkt aan een of andere energie/geest/? hoe zal ik het noemen? In ieder geval iets wat niet goed is..

Nee dat denk ik niet, ik denk wel dat er ''meer'' is. Ken je Lucinde dromen?? Dat lukt mij soms ook, ik kan het niet zelf ''opwekken'' maar het gebeurt soms gewoon...
Ik denk wel eens dat het er iets mee te maken heeft... Maar zoals ik al zij het gebeurt bij mij alleen maar als ik het heel druk gehad heb gehad...
http://www.ld4all.com/nl/guide.html#fra ... leep.shtml)

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 13:54

ja idd wel van gehoord, lijkt me super leuk als je dat onder controle hebt!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:36

Mukkietje schreef:

Dat gevoel wel, maar dat link ik aan mijn overactieve temporale hersenkwab :P

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:42

Heb het ook wel eens. Wat bij mij helpt is mijn ogen bewegen/open doen. Die kun je namelijk nog wel bewegen, omdat die functie in een ander deel van de hersenen zit. Dat het met geesten te maken heeft vindt ik onzin. Omdat je vaak wakker wordt vanuit een droom, kun je dingen zien en voelen. Ik heb constant het gevoel tegen een muur op te vliegen bijvoorbeeld. Je hersenen houden je gewoon voor de gek.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:43

Ik heb dit idd ook wel eens. Vaak als ik gestrest ben of heel moe. :) Ik link het niet aan iets bovennatuurlijks. Ik zie soms ook dingen die er dan niet zijn (mensen ook), maar daar heb ik dan ook al over gedroomd dus dan weet ik dat het uit mijn droom komt. Tenminste, achteraf, op het moment zelf ben ik altijd doodsbang. Heb dit al mijn hele leven, niet heel vaak hoor. Maar ben pas rond mijn 14de/15de erachter gekomen wat het nou echt was.

Waar heb jij vandaan dat dit in een heel dorp kan voorkomen? Volgens mij zijn dat broodjes aap.. Mijn vader heeft het ook, mijn moeder niet. Dus ik kan wel geloven dat het erfelijk is. ;)

Lucide dromen doe ik soms ook trouwens! Heel vet is dat haha. Maar meestal word ik dan absoluut niet uitgeslapen wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:46

Mukkietje schreef:

Daar heeft het niets mee te maken, het is gewoon zo dat jij wakker wordt maar je lichaam niet. Hou gewoon in je achterhoofd dat het niet echt is en dat je dus nergens bang voor hoeft te zijn.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:47

Ik heb het ook een aantal keer gehad, vooral in een ander bed eigenlijk.. En als ik erg gestrest ben gaan slapen. Ik heb verder geen moeite om te gaan slapen daardoor :n En link het niet aan hogere machten :P

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:49

toen ik mijzelf lucide dromen (dromen besturen) probeerde aan te leren heb ik het ook een periode heel heftig gehad, soms meerdere keren per nacht en een enkele keer met dingen zien/horen terwijl je je niet kunt bewegen. vond het ook absoluut niet leuk :n
merkte wel dat het juist erger was toen ik bang was dat ik er last van kreeg. tegenwoordig heb ik er vrijwel nooit meer last van gelukkig.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:51

TammyVN schreef:
Ik heb dit idd ook wel eens. Vaak als ik gestrest ben of heel moe. :) Ik link het niet aan iets bovennatuurlijks. Ik zie soms ook dingen die er dan niet zijn (mensen ook), maar daar heb ik dan ook al over gedroomd dus dan weet ik dat het uit mijn droom komt. Tenminste, achteraf, op het moment zelf ben ik altijd doodsbang. Heb dit al mijn hele leven, niet heel vaak hoor. Maar ben pas rond mijn 14de/15de erachter gekomen wat het nou echt was.

Waar heb jij vandaan dat dit in een heel dorp kan voorkomen? Volgens mij zijn dat broodjes aap.. Mijn vader heeft het ook, mijn moeder niet. Dus ik kan wel geloven dat het erfelijk is. ;)

Lucide dromen doe ik soms ook trouwens! Heel vet is dat haha. Maar meestal word ik dan absoluut niet uitgeslapen wakker.

Lucide dromen! Ik wist wel dat ik niet gek was! Ging googelen ernaar en toen kwam ik bij de wikipediapagina uit, waarin staat beschreven dat als je lage luciditeit hebt dat je je droom kan sturen, maar dat je nog niet beseft dat je droomt. Dat heb ik dus áltijd als ik mij dromen herinner !!
Super bedankt x

--
Ontopic;
Dat niet kunnen bewegen gedoe ... dat heb ik een paar keer gehad, maar dan ook zelden hoor. Maar altijd met het idee dat ik met behoorlijke snelheid in het diepe viel ... zwaar eng! Wel was het dat ik mij binnen enkele seconden weer kan bewegen, maar dat komt denk ik omdat ik vrijwel meteen mijn ogen open doe dan?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:56

Ik heb het ook al verschillende malen gehad, nu al heel lang niet meer (afkloppen). Meestal in een periode dat ik moe ben en veel stress ervaar. Van verlamd zijn tot echt dingen hallucineren.

Het is niets bovennatuurlijks, het is perfect wetenschappelijk verklaarbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:06

xEmily schreef:
TammyVN schreef:

Lucide dromen! Ik wist wel dat ik niet gek was! Ging googelen ernaar en toen kwam ik bij de wikipediapagina uit, waarin staat beschreven dat als je lage luciditeit hebt dat je je droom kan sturen, maar dat je nog niet beseft dat je droomt. Dat heb ik dus áltijd als ik mij dromen herinner !!
Super bedankt x

--
Ontopic;
Dat niet kunnen bewegen gedoe ... dat heb ik een paar keer gehad, maar dan ook zelden hoor. Maar altijd met het idee dat ik met behoorlijke snelheid in het diepe viel ... zwaar eng! Wel was het dat ik mij binnen enkele seconden weer kan bewegen, maar dat komt denk ik omdat ik vrijwel meteen mijn ogen open doe dan?

Dat is iets anders dan slaapverlamming, dat heeft weer met je zenuwen te maken die "uitschakelen" o.i.d. weet niet meer precies

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:09

Ik heb ook slaapverlamming, begonnen toen ik 15 was. Ik heb het een paar keer in de maand, maar kan mezelf goed wakker maken nu. Het blijft eng.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:11

Ik herken dit heel erg goed.

Ik heb hier vroeger heel veel last van gehad en tegenwoordig heb ik het weer zo af en toe.
Het is verschrikkelijk, ik voel me zo machteloos want ik ben in me hoofd wakker maar ik kan me lichaam niet bewegen..
Ademen gaat ook moeizaam, ik ga dan altijd heel hard ademen.
Me tenen kan ik wel bewegen geen idee of ik mijn ogen kan openen..

Toen ik nog met me ex samen was en ik had toen slaapverlamming ging ik altijd heel hard hijgen in de hoop dat hij me wakker kon maken, maar altijd als ik dan vroeg hoorde je me niet was het nee.. Vraag me dus af maak ik dit echt bewust mee of droom ik dit half?

Vlede week had ik het, maar toen had ik echt het gevoel alsof er iemand mijn lichaam wou beheersen maar aan de andere kant denk ik, wat een onzin!

Als ik last van slaapverlamming heb, ben ik binnen enkele seconde wel weer normaal maar probeer ik daarna weer in slaap te komen lukt het niet, dan val ik gelijk weer in een slaapverlamming.. na meerdere keren gehad te hebben op een avond ga ik dan altijd even me bed uit en naar de wc toe. Daarna slaap ik weer 100% normaal.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:31

Ik heb inderdaad ook regelmatig slaapverlammingen en bijna elke nacht lucide dromen. Ook vaak dat ik een slaapverlamming heb voordat ik in slaap val in plaats van wakker word..

Edit: ik stribbel altijd vreselijk tegen mezelf als ik voel dat ik een slaapverlamming krijg, maar het werkt natuurlijk voor geen meter heb ik het idee... ook mijn ogen bewegen zoals iemand hier schreef werkt bij mij helaas niet... ik probeer het over mij heen te laten komen en probeer te denken dat het niets ergs is...