Lees als je niet weet wat het is aub even deze link http://plazilla.com/slaapverlamming-doo ... en-bezeten . Ik heb dit topic geopend omdat eigenlijk niemand in mijn omgeving dit ooit heeft meegemaakt. Ik maak het over het algemeen maandelijks mee, soms wekelijks. Ik ben momenteel zo bang geworden in het donker, dat ik altijd en over eerst het licht aandoe voordat ik ergens naar binnen ga. Verder slaap ik altijd met een felle nachtlamp aan.. en de deur helemaal open en het licht op de gang aan. Behalve als ik samen met mijn vriend slaap. Ik zou hier graag met mensen willen praten die eenzelfde ervaring hebben gehad.. Want het is zo moeilijk het uit te leggen aan mensen die het nog nooit hebben ervaren, ze doen eigenlijk alsof je gek bent. Terwijl dit gewoon echt bestaat.
. Ik ben soms ook at bang om in slaap te vallen, maar vind dat ik daar niet aan toe mag geven. Ik heb ook gemerkt dat bepaalde factoren het uitlokken (zoals kou). Dus ik hou mijn slaapkamer lekker warm en word dan vaak gewoon wakker 
Ik link het niet aan iets bovennatuurlijks. Ik zie soms ook dingen die er dan niet zijn (mensen ook), maar daar heb ik dan ook al over gedroomd dus dan weet ik dat het uit mijn droom komt. Tenminste, achteraf, op het moment zelf ben ik altijd doodsbang. Heb dit al mijn hele leven, niet heel vaak hoor. Maar ben pas rond mijn 14de/15de erachter gekomen wat het nou echt was.
En link het niet aan hogere machten