bij het kammen van mijn haar, haar uitval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1997

bij het kammen van mijn haar, haar uitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:41

hallo

ik ben 16 jaar,
als ik mijn haar bostel zit er altijd heel veel haar in mijn borstel

heeft iemand hier tips voor ?
want ik ben erg gek met mij lange haar !

Dinniej

Re: bij het kammen van mijn haar, haar uitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:44

Dat is normaal, je haar hoort uit te vallen en hier groeien weer nieuwe haren voor terug. Als het echt extreem veel is zou ik een keer naar je huisarts gaan, maar anders hoef je helemaal niet bang te zijn je lange haar kwijt te raken. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:44

Is het altijd zo? Het is normaal dat je geregeld wat meer haar verliest dan normaal. Bv bij de seizoenswisselingen. Als je echt overmatig veel haar verliest en je bos haar wordt echt snel minder moet je even langs de huisarts.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:47

Je verliest iedere dag haren en als je je haar borstelt trek je er standaard wat mee.

Allereerst, hoe vaak per dag borstel je je haar? Te vaak borstelen is helemaal niet goed voor je haar, hierdoor trek je er dus meer haren uit. Je kan het beter 's ochtends en desnoods 's avonds borstelen maar meer ook zeker niet! Als je je haar dan wilt fatsoeneren op school, gebruik gewoon je vingers om het een beetje in model te brengen ;)

Heb je last van veel klitten in de ochtend? Probeer dan om met een losse vlecht in te slapen, scheelt je 's morgens ook weer een hoop gedoe ;)

Ikzelf heb een hele lange en vooral dikke bos haar. Alleen al het uitborstelen duurt bij mij zo'n 10 minuten en dan trek ik er ook heel veel haar uit. De ochtend is voor mij dan ook het enige moment van de dag dat ik mijn haar borstel ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:49

Merk je ook dat je haar echt dunner wordt?! Een bepaald aantal haren per dag verliezen is namelijk gewoon normaal.

Heel veel mensen hebben ook wel eens last van extra haaruitval (ik ook helaas), vooral als de dagen donkerder worden. Er zijn wel supplementen die je kunt nemen voor gezonder haar, huid en nagels.
Zorg verder dat je een goede shampoo gebruikt met niet teveel chemicaliën erin, en gebruik een conditioner en antiklit als je last hebt van klitten. Zo zorg je dat je haren niet onnodig afbreken door het borstelen.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 10-10-13 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:51

Ik had dat laatst ook een hele tijd ineens! Nog nooit gehad en nu leek 't net of 't met bosjes uit viel. Onder de douche had ik ook echt soms een plukje haar in m'n handen. Maar nu wordt 't weer minder. Dus heeft misschien wel met de seizoenswisseling te maken inderdaad.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:52

Ik ben 2x per jaar in de rui. zo noem ik het maar.

Ik weet niet wat je allemaal in je haar doet? Kan ook shampoo zijn die je haar te veel belast.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:55

kan geloof ik ook stress zijn maar iedereen verliest haren.

hele plukken tegelijk niet, maar mijn borstel zitten ook veel haren in, als ik die vergeet schoontemaken.

Danique1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 18:06

bedankt voor de tips !
ik borstel me haar 2 a 3 keer per dag omdat ik ook op de scooter zit
heb meestal me haar vast en als ik op school ben los.
de laatste tijd verlies ik wat meer haar dan eerst.
en vandaag ook in de klas opeens een plukje haar ik dacht poedersuiker.....
het word niet echt dunner het blijft lang en dik.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:07

Niet zo veel kammen. In een vlecht doen als je op de scooter zit. Of onderaan beginnen met kammen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:08

Ik heb het ook heel erg, mijn borstel zit echt vol iedere keer. := En ik borstel het alleen 's ochtends, als ik er een keer met m'n hand door heen ga trek ik er weer van alles uit. Dus ik blijf er maar gewoon vanaf. :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:14

Kan ook bijwerking zijn van antibiotica, hormonen of groei periode. :)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:19

Ik heb ook echt veel haar uitval, maar dit is de bijwerking van de MTX die ik slik.
Van de ha moet ik extra sterke B slikken.
In de nacht heb ik het in een vlecht zodat er geen klitten inzitten, ik kam het zo min mogelijk.
Na het wassen antiklit in je haar spuiten (of met het wassen al doen) en voorzicht je haar kammen, dan valt er minder uit dan als je het heel ruw doet :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:20

Jolandaa_ schreef:
Ik ben 2x per jaar in de rui. zo noem ik het maar.

Ik weet niet wat je allemaal in je haar doet? Kan ook shampoo zijn die je haar te veel belast.

Ja hihi dat zeg ik ook altijd.
2x per jaar idd :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:45

De meeste mensen 'ruien' eens in de 7 jaar heel erg (maar dat kan ook een paar jaar meer of minder zijn, 7 is een gemiddelde). Dat komt omdat je haar 3 fases kent, de groeifase, de overgangfase en de rustfase.
Veel haren zijn dus tegelijk uitgegroeid en vallen dan tegelijk uit.
Je kunt je haar voor je eigen gemoedsrust eens 1 dag tellen. Het is even werk, maar dan weet je het wel. Je mag namelijk tot 100 haren per dag verliezen. Als je lang haar hebt, lijkt dat al snel een flinke bos in je haarborstel, maar het valt enorm mee als je weet dat je er wel 100.000 tot 150.000 op je hoofd hebt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:20

Ik zit sinds twee weken ook heel erg in de rui. Tijdens het wassen van m'n haren haal ik er hele bossen uit, schrok me dood! Zolang je haar niet dunner wordt hoef je je geen zorgen te maken :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:27

Ik haal er ook bossen uit. Al jaren eigenlijk. Haar blijft gelukkig hetzelfde.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:11

Ik heb dat helaas ook. Al naar de dokter geweest maar die ziet het probleem niet. M'n haar is zeker de helft dunner geworden. Heb een zielig plukje haar nu als staartje. Iemand tips hiervoor of zijn er producten die ik kan gebruiken die ook echt helpen? Ik ben 24.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:14

Haargroei komt van binnenuit, geen product die daar iets aan kan veranderen. Dan zou je toch echt naar de dokter of een dermatoloog moeten. Die kunnen eventueel medicijnen voorschrijven die kunnen helpen.

Daarnaast zou het ook een hormonaal iets kunnen zijn.