Herseninfarct, hoe als partner ermee om gaan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Herseninfarct, hoe als partner ermee om gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 11:14

Ik weet niet of er een topic hierover bestaat, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer mensen zijn op bokt die partner/familielid zijn van iemand die een herseninfarct gehad heeft.
Mijn man heeft 5 jaar terug een zeer ernstig herseninfarct gehad met verlamming aan één kant en spraakvermogen , orientatie vermogen weg. Na 3 jaar revalideren is hij er weer bovenop , maar heeft nog heel regelmatig kleine infarctjes.
Dit uit zich vooral in kleine gedragsveranderingen, bv hij is altijd heel positief en blij, maar als hij er één gaat krijgen of gehad heeft is hij erg opvliegerig en negatief en dood en doodop.
Het is soms moeilijk om de juiste manier te vinden om daar mee om te gaan. Ik ben dan ook benieuwd hoe anderen ermee omgaan en hun ervaringen willen delen.

Noeps

Re: Herseninfarct, hoe als partner ermee om gaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:36

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar vanuit mijn werk weet ik dat er partnergroepen zijn voor de partners van mensen met NAH. Maar ik zie dat je in Spanje woont, ik weet niet of daar ook soortgelijke initiatieven zijn, mocht je daar behoefte aan hebben.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:02

Herseninfarct niet, hersenbloeding wel. Mijn schoonvader, 67 jaar jong, drie en een halve week geleden. Is geopereerd om de druk te verlichten en gaat vandaag weer van het academisch ziekenhuis waar hij die tijd is geweest naar het streekziekenhuis. Er is substantiele schade te zien op de CT. Wat dat betekent, moeten we afwachten.

Heftig is het allemaal wel... En het zal ook nog wel zwaar worden, vooral voor mijn schoonmoeder. Die is overigens beresterk; zelf noemt ze het 'kracht naar kruis'.