Ziek, voor het slapen gaan vinger in de keel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Ziek, voor het slapen gaan vinger in de keel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:29

Heej ...
ik ben deze hele dag al ziek geweest, 3x overgegeven, hoofdpijn, geen eetlust/drinklust.
Om 21h ga ik naar bed.
Alleen ik zit met het 'braakgevoel' in mijn keel.
Is het dan verstandig dat ik voor het slapen nog eventjes mijn vinger in de keel doet of zal ik hier geen last van hebben tijdens mijn slaap?
Zal ik morgen beter zijn? Ik heb vaker dat ik op mijn eerste menstruatiedag van slag ben alleen dat was meestal enkel in de ochtend en geen hele dag.

Sorry mams is werken dus ik ben in mn uppie D:
x

amber15

Re: Ziek, voor het slapen gaan vinger in de keel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:33

vervelend zeg!
ik denk dat ik gewoon een bak naast m'n bed zou zetten en lekker zou gaan slapen.
en of je morgen weer beter bent.. ik kan niet in je lichaam kijken :)
doe lekker rustig aan, dan gaat het vast gauw weer beter!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:34

Nee je moet geen vinger in je keel doen , drink even wat thee met honing! dat helpt écht dan zou gewoon een kruk pakken en proberen te slapen..
je hebt al weinig gegeten , dus wat je in je hebt, moet je erin houden tot het vanzelf komt
Beterschap x
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 09-10-13 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:34

Nee niet doen, als je al amper gegeten/gedronken hebt kan je het beter binnen proberen te houden.
Emmer naast je bed voor je het bed in duikt en genoeg blijven drinken :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:35

Beter niet doen en in plaats daarvan proberen met kleine slokjes wat water of slappe limo te drinken.
Zet een emmer of teiltje naast je bed, zodat je niet hoeft te rennen als je toch moet overgeven. Een appel in heel dunne partjes snijden en voorzichtig eten helpt ook wel eens tegen misselijkheid.

Waarschijnlijk voel je je morgen weer beter meid, en anders gewoon uitzieken :(:)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:35

Ik zou dat persoonlijk wel doen eigenlijk.. Als het helpt, misschien is t alleen maar schuim, maar kan erg opluchten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:37

Gewoon een teiltje naast je bed inderdaad :j

Je haar op een staartje doen, keukenrol meenemen en een klein lichtje laten branden, zodat je niet in paniek raakt in het donker :(:)

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:39

NIET overgeven! :P
Als je net voor het slapen gaan overgeeft, heeft je maag de hele nacht niks te doen en heb je morgenochtend waarschijnlijk ook buikpijn, omdat je zo'n honger hebt. Verder is overgeven nou ook niet echt goed voor je, tenzij je iets raars op hebt.

Wat je wel kan doen: Mijn vriend zweert bij een theelepeltje kaneel (geen cinnamon challenge, maar gewoon een beetje). Ruiken / proeven aan citroen sap is wetenschappelijk bewezen een goede methode. Verder raadt mijn psycholoog me vaak aan om als ik me niet lekker voel (bij mij zit dit vaak een beetje tussen mn oren) me op iets totaal anders te gaan focussen. Dus kijk wat leuks, denk niet aan je misselijkheid en probeer jezelf even af te leiden.

Zet wel een emmertje naast je bed, just in case ;-)

Oh btw, toen ik heel veel moest overgeven, zonder echte reden, had ik buikgriep. Dat is vaak wel met een paar dagen over.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:40

BobbieLover schreef:
Nee je moet geen vinger in je keel doen , drink even wat thee met honing! dat helpt écht dan zou gewoon een kruk pakken en proberen te slapen..
je hebt al weinig gegeten , dus wat je in je hebt, moet je erin houden tot het vanzelf komt
Beterschap x

Precies, kruk erbij en lekker slapen! :') Flauw grapje, sorry :P

TS, ik zou gewoon een emmer naast je bed zetten, lichtje aan (goede tip trouwens Shirley!) en lekker proberen te slapen :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:43

_Tara_ schreef:
BobbieLover schreef:
Beterschap x

Precies, kruk erbij en lekker slapen! :') Flauw grapje, sorry :P

TS, ik zou gewoon een emmer naast je bed zetten, lichtje aan (goede tip trouwens Shirley!) en lekker proberen te slapen :)

haha tjaa :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 19:47

Bedankt iedereen voor de lieve reacties!
Ik ga nog eventjes googelen voor dat citroensap idee, wie weet helpt dat wel :'3
Ik denk dat ik gwn direct ga slapen, met een emmertje ernaast.

Ik weet trouwens niet of het de buikgriep is of niet.
Óf het komt omdat mijn lichaam van slag is (eerste menstruatiedag, en ik dacht dat ik regelmatig was ; nu dus blijkbaar niet).
Of ik moet gister aangestoken zijn in het zwembad oid met iets raars. Ook al waren de nog geen 20 man, ik was wel op een openbare plaats :'x
Maar ik gok op het eerste. Al was het de vorige keren dat mijn lichaam van slag raakte door de menstruatie geen hele dag.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:50

je hebt genoeg tips gekregen volgens mij!
succes vannacht, morgen voel je je vast beter :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:22

Bij zo'n brandend gevoel in de keel kan een rennie ook helpen :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:25

Als mijn lichaam "eruit" aangeeft, luister ik daar liever naar. Maar dan moet het wel erg duidelijk zijn, niet een beetje misselijk.