Paar vragen onderzoekje overgeven in openbaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paar vragen onderzoekje overgeven in openbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:59

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hiermee! Ik zou graag een paar vraagjes willen stellen.

1) Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman ) zou over moeten geven?
2) Wat zou je van deze persoon vinden?

3) Hoe zou je zelf reageren als je moest overgeven in de bus?

Heel erg bedankt voor de tijd alvast!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:00

Aparte vragen

Vragen of ik kon helpen?
Ik zou het zielig vinden voor diegene
Rot voelen
Laatst bijgewerkt door quera op 09-10-13 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:01

Euhm...

1) ik kan niet tegen overgevende mensen, dus ik ga gezellig meedoen
2) Niks, hij/zij heeft gewoon pech. Kan altijd gebeuren
3) geen idee. Nog nooit gehad maar waarschijnlijk zo snel mogelijk proberen naar buiten te komen. al lukt dat dus niet altijd

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:02

1) Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman ) zou over moeten geven?
Zo snel mogelijk weggaan, ik kan daar niet tegen dan moet ik mee overgeven.

Het overgeven op zich vind ik smerig maar verder kan ik die persoon niet smerig vinden zal toch wel niet helemaal lekker zijn.

Geen idee. In ieder geval hopen dat ik iets bij de hand heb zoals een tasje zodat ik het daarin kan doen.

suus_pepper

Re: Paar vragen onderzoekje overgeven in openbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:04

Dit ligt er natuurlijk aan of het door alcohol komt of door ziekte, ik antwoord alsof iemand echt ziek is.
Ik zou naar de buschauffeur roepen dat hij moet stoppen en op zoek gaan naar een zakje.
Kan gebeuren toch..
Als ik ziek ben ga ik niet met de bus. Of roepen naar de buschauffeur dat ik er NU uit moet..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:05

Smerig, ik heb lichte smetvrees dus...

Ik zou het heel vervelend voor deze persoon vinden tenzij hij/zij dronken was. Zelf schuld.

Ik weet altijd als ik moet overgeven en dan zou ik uitstappen. Het is natuurlijk nooit leuk als mensen je zien maar goed, kan gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:12

Bedankt voor de snelle antwoorden!!

Het is mij namelijk zelf een keer overkomen en ben tot op de dag van heden nog erg bang om in een bus te gaan. Wordt al misselijk als ik er aan denk en ben dan ook vaak puur door de zenuwen al misselijk in een bus. Ik krijg (o.a ) hiervoor nu hulp bij een psycholoog en daarvan kreeg ik dus de opdracht deze vragen aan verschillende mensen, ook mensen die je niet kent en niet van je situatie weten, te stellen. Bedankt voor de hulp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:54

1. Meedoen := ben snel wagenziek en overgeven werkt op mij aanstekelijk
2. Ik zou dus niet helpen uit zelfbescherming. Als ik voorin zit vraag ik de chauffeur om waar mogelijk even te stoppen en de deuren te openen voor frisse lucht, ik zou iemand er niet om uitlachen oid.. Tenzij iemand zo idioot is om stom dronken in de bus te stappen
3. Nog nooit, alleen bijna, toen ben ik voorin gaan zitten en heb even gemeld dat ik me niet goed voelde. Bij elke halte kreeg ik toen frisse lucht.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:09

1; Als eerste reflex toch wel terugdeinzen, blijft toch altijd vies om te zien imo. Dan als ik het heb een tissue/zakje o.i.d. aanbieden.
2; Ik zou het erg vervelend voor diegene vinden.
3; Ik heb wel een keer een close call gehad, ik was ziek maar moest een paper inleveren, vlak bij school ben ik toen uitgestapt en redde ik het nog net tot de prullenbak.

Naar dat je zo'n last hebt van die slechte ervaring, een kleine praktische tip, een vriendin van mij was ook altijd erg misselijk in de bus (bijna nooit echt overgeven) en die zorgde altijd dat ze bij de wielen zat. Waar in de bus maakt niet zoveel uit voor, midden of achter, als je maar boven de wielen zit, daar schijnt de bus het minst te wiebelen. Geen idee of het voor jou ook werkt, maar misschien kan je er iets mee. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:13

- helpen (altijd wel water en tissues bij me)
- ik zou het vervelend vinden voor betreffend persoon
- ik zou proberen uit te stappen bij de eerste halte!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:15

Zou het niet zo aangenaam vinden. Hangt er ook vanaf waarom die persoon overgeeft. Is deze persoon ziek zou ik ze helpen, is het omdat ze dronken zijn zou ik ze uitlachen..

Ik zou mij er niet te druk in maken want kan iedereen overeen komen.

Kijken of ik nog uit kan stappen en anders in een zakje overgeven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:16

Gelijk mijn zakje aanbieden die ik altijd bij mij hem en lang haar vasthouden en een muntje aanbieden na die tijd.

Sneu

Op het moment zelf zou het mij een rotzorg zijn, al zouden 10000 mensen mij aanstaren. Ben dan met - ding bezig; alles eruit gooien en daarna ben ik toch te beroerd ik mij er druk om te maken.
(Ben wagenziek dus het is mij vaker overkomen dus vandaar ook dat ik altijd een spuugzak mee heb)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:20

Ik weet niet of je aan mijn antwoorden veel hebt, ik heb hetzelfde als jou namelijk :') Niet dat ik de bus niet in durf maar ik ben wel altijd licht gespannen. Iig, de antwoorden!

1) Dan wil ik zo snel mogelijk de bus uit. Ik zou in ieder geval zo ver mogelijk van die persoon vandaan willen komen en bij de eerstvolgende mogelijkheid de bus uit gaan.
2) Lastige vraag. Ik denk vooral vies. Maar zou 't ook wel rot vinden voor diegene.
3) Als ik me niet goed zou voelen, ging ik de deur al niet uit :') Maar moest het voorkomen, dan zou ik hopen dat ik een zakje bij me had en dat ik snel thuis zou zijn. Ik zou ook wel enigszins in paniek raken denk ik.

Ik hoop dat de psycholoog je kan helpen! Wat mij iig altijd wel helpt is om muziek te luisteren en naar buiten te kijken.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:27

1) Wat zou je reactie zijn als iemand die bij je in de bus zou zitten ( evt. je buurman ) zou over moeten geven? Wegdraaien, proberen weg te lopen om zelf niet ook te beginnen :o, als het klaar is mijn water en een zakdoekje aanbieden ofzo.
Niets, zou het rot vinden en hopen dat ze beter worden.
Ik zou me doodschamen en hoop dat het nooit gebeurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:34

TessaKaizoku schreef:

Het is mij namelijk zelf een keer overkomen en ben tot op de dag van heden nog erg bang om in een bus te gaan. Wordt al misselijk als ik er aan denk en ben dan ook vaak puur door de zenuwen al misselijk in een bus. Ik krijg (o.a ) hiervoor nu hulp bij een psycholoog en daarvan kreeg ik dus de opdracht deze vragen aan verschillende mensen, ook mensen die je niet kent en niet van je situatie weten, te stellen. Bedankt voor de hulp!

Mijn dochter van 17 was laatst ziek en heeft ook in de bus overgegeven..
Niemand hielp ( ze vroeg om hulp en was zo ziek )
Ze is de bus maar uitgegaan en haar opa en oma( mijn ouders) zijn haar op komen halen ( ik was ad andere kant van het land )

Was idd een nare ervaring, maar ze is er wel overheen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:38

1) Als ik niet zou kokhalsen, zou ik gaan helpen. Ik zou wel meteen in mijn tas een doekje zoeken en de handalcohol die ik altijd bij me heb (helpt ook tegen de stank).

2) Ik zou het heel sneu vinden, want ik heb zelf vaker in het openbaar moeten overgeven, en weet dat dit echt smerig is. Ik zat niet te wachten op medelijden, maar er waren ook mensen die onderling gingen praten over hoe vies het was, en dát vond ik heel erg. En als ik dan een paar keer aangeef dat ik het zelf wil opruimen (omdat ik weet dat het vies is, en mijn maag was toch al leeg..) kreeg ik zelfs ergens te horen, dat dit niet kan/hoeft. Een paar keer zelfs, want ik bleef aandringen.

3)Tja, in de bus is het me niet gebeurd geloof ik, maar dat scheelde dan weinig. Ik kon er niks aan doen, maar vond het wel vies voor de andere mensen (maar dan praat ik dus over andere openbare gelegenheden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:47

MariekeB schreef:
TessaKaizoku schreef:

Mijn dochter van 17 was laatst ziek en heeft ook in de bus overgegeven..
Niemand hielp ( ze vroeg om hulp en was zo ziek )
Ze is de bus maar uitgegaan en haar opa en oma( mijn ouders) zijn haar op komen halen ( ik was ad andere kant van het land )

Was idd een nare ervaring, maar ze is er wel overheen.

Wat ontzettend vervelend voor je dochter! Vooral dat niemand dan even helpt vind ik heel naar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:58

vuurneon schreef:
Gelijk mijn zakje aanbieden die ik altijd bij mij hem en lang haar vasthouden en een muntje aanbieden na die tijd.

Sneu

Op het moment zelf zou het mij een rotzorg zijn, al zouden 10000 mensen mij aanstaren. Ben dan met - ding bezig; alles eruit gooien en daarna ben ik toch te beroerd ik mij er druk om te maken.
(Ben wagenziek dus het is mij vaker overkomen dus vandaar ook dat ik altijd een spuugzak mee heb)

Ahw... :+:

Ik ga nooit met de bus en ik geef niet zo vaak over, maar als ik en met de bus zou gaan en over zou moeten geven dan hoop ik dat ik langs jou zit.

- Kijken of het niet over mijn schoenen loopt
- Kijken of ie een tasje of iets dergelijks bij heeft en of ik het zelf niet toevallig heb
- Buschauffeur inseinen

Ik zou het vervelend vinden voor deze persoon.

- Ik zou als ik het aan voel komen toch met een noodgang naar de chauffeur rennen of ie wilde stoppen (daarnaast is er daar vaak ook een prullenbakje)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:10

Ben zelfs lief voor de dronken onbekende mensen door ze te aaien over hun rug en hun haar uit het gezicht te houden en ze na die tijd zelfs met een doekje een beetje toonbaar weer te maken :)

En natuurlijk altijd mijn trouwe spuugzakje mee en een pepermuntje :)

Ben heel lief voor de spugende medemens :) (al heb ik er 2 meegegeven aan de politie omdat die te dronken waren :j )

Ik heb wagenziekte, maar kan gelukkig prima tegen mensen die overgeven als ik erbij ben. Behalve als ik zelf al hondsberoerd ben hihi Ik weet hoe ellendig het is en dat iets simpels als een zakje aanbieden al een wereld van verschil kan maken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:41

Een paniekaanval krijgen en proberen zo snel mogelijk uit de bus te komen
Een ontzettend smerig iemand die beter had op moeten letten
Ontzettend paniekerig en ik zou waarschijnlijk aan de noodrem trekken zodat ik niet in de bus zelf hoef over te geven

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:44

TessaKaizoku schreef:
Hoi Bokkers,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen hiermee! Ik zou graag een paar vraagjes willen stellen.

Helpen, wat drinken geven (toevallig altijd bij me), doekje aangeven en als het mogelijk is even de boel opruimen.
Ja jeetje kan iedereen overkomen hoor. Behalve wanneer iemand moet overgeven door overmatig alcohol gebruik, grow up.. Dat vind ik echt verschrikkelijk haha

Uhmm tja ik ben daar te nuchter voor denk ik, gewoon even opruimen, wat drinken en misschien hapje frisje lucht als dat mogelijk is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:20

phormicola schreef:
Ontzettend paniekerig en ik zou waarschijnlijk aan de noodrem trekken zodat ik niet in de bus zelf hoef over te geven

Alsof iemand er altijd iets aan kan doen dat hij of zij moet overgeven >;)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:37

TessaKaizoku schreef:
Hoi Bokkers,

Ben er niet zo vies van, zou wat doekjes aangeven en kauwgompje geven :)

Rot voor diegene

Heb het zelf als eens gehad, voelde me benauwd in de bus, kreeg veel slijm. Ben toen snel de bus uitgegaan (net op tijd) en meteen de bus terug naar huis gepakt, kon zo echt niet naar school :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:38

quera schreef:
phormicola schreef:

Alsof iemand er altijd iets aan kan doen dat hij of zij moet overgeven >;)

Zo'n reactie ontstaat als iemand een fobie heeft. Dat is niet iets waar je voor kiest.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:39

_Tara_, Volgensmij had quera het meer over ''een ontzettend smerig iemand die beter had op moeten letten'', niet over het feit dat ze in paniek raakt. ;)