Hormoonhuishouding niet in balans?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Hormoonhuishouding niet in balans?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:57

Hoi bokkers,

In juli heb ik een koperspiraal laten plaatsen na vanaf mijn 13de jaar de yasmine pil gebruikt te hebben (heb dus 12 jaar de pil geslikt).
Nooit geen last van puistjes gehad, altijd een mooie volle bos haren gehad noem maar op.

Maar... ik wilde van de hormonen af, dus zo gezegd zo gedaan spiraal werd geplaatst.
Tot nu toe op zich zeer tevreden, maar volgens mij is mijn hormoonhuishouding volledig van de kaart.

Mijn voorhoofd ziet er uit als dat van een 15 jarige, puistjes dus en na een aantal uren is mijn huid (alleen voorhoofd ) zo vet als spek.
Mijn haar valt met bosjes uit, mijn staart begint steeds dunner te worden, en ik ben 1,5kg aangekomen sindsdien en het is er niet meer vanaf gegaan terwijl ik niks anders ben gaan doen als anders.

Kan dit met hormonen te maken hebben? En zo ja.... hoe krijg ik dat in hemelsnaam in balans.

Groetjes van iemand die een tweede puberteit beleefd

Tabaluga12

Re: Hormoonhuishouding niet in balans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:59

Jaaa! Kan zeer zeker met je hormonen te maken hebben. Toen ik stopte met de yasmin had ik hetzelfde maar dat was na een paar maanden gelukkig weer allemaal stabiel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:59

Ja. Dat kan.
Wat kan je er aan doen? Ik denk eerst even aankijken of je lichaam zelf weer in balans komt, kan een paar weken duren denk ik zo.
En anders...toch even overleggen met je huisarts of niet liever je gyneacoloog.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:00

Monnikspeper slikken helpt om je hormonen in balans te brengen.
Het is niet gek hoor die reactie, je lichaam is ingesteld hier op, en dan neem je ineens een hoop oestrogeen weg.
Dan moet je lichaam weer even zoeken ja.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:00

Klinkt niet leuk... maar volgens mij kun je er wel van uit gaan dat het door de hormonen komt en dus ook dat het maar even zal duren :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:53

je kan er idd wel van uit gaan dat je hormonen even zoekende zijn , je hebt een hele lange tijd extra hormonen geslikt en nu vallen die opeens weg, das even wennen en de balans weer vinden voor je lijf..
zou het even een paar weken geven

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:34

Mijn lichaam is door een koperspiraal compleet anders gaan werken. Hij is er nu 7 jaar uit en nu pas begint m'n lichaam weer een beetje zichzelf te worden.
Daarvoor had ik geen pil, dus het kan zelfs aan je spiraal liggen :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:41

Ik heb hier ook erg last van maar juist express voor een gelijkmatig hormoon gekozen. Ik had vooral last van de pieken door het slikken van de pil of helemaal geen pil.
Nu sinds 1,5 jaar de Mirena en ik zweer erbij.
Voel me beter, kon weer afvallen, energie terug en ook mijn emoties werden weer stabieler. Mijn humeur is ook weer stabiel, waar mijn omgeving wel blij mee is :D :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 16:15

Ik ben sinds een paar dagen bezig met Monnikspeper te slikken.
Ik hoop snel resultaat te zien, want mijn huid wordt alsmaar erger en erger.

begin het zelf echt beu te worden, hopelijk hoeft het niet zover te komen dat ik die spiraal eruit laat halen....

Misschien nog meer tips ?

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:38

phormicola schreef:
Mijn lichaam is door een koperspiraal compleet anders gaan werken. Hij is er nu 7 jaar uit en nu pas begint m'n lichaam weer een beetje zichzelf te worden.

Weet jij wat precies het probleem van die koperspiraal was?
Ik had er namelijk ook last van en kreeg ook het vermoeden dat die wel degelijk op mijn hormonen werkte of iets met mijn lichaam deed. Terwijl ik hem ook had gekozen met het idee, geen hormonen voor mij.
Hij verhoogt wel het kopergehalte in je lichaam en ik las toen ook ergens dat koper tijdens je cyclus nauw betrokken is bij je oestrogeen en progesteronlevels.. Maar kon er verder weinig over vinden.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:02

Ook ik kreeg na 2 jaar koperspiraal klachten. Na verwijdering nooit meer gehad!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:31

Artemiss schreef:
phormicola schreef:

Weet jij wat precies het probleem van die koperspiraal was?
Ik had er namelijk ook last van en kreeg ook het vermoeden dat die wel degelijk op mijn hormonen werkte of iets met mijn lichaam deed. Terwijl ik hem ook had gekozen met het idee, geen hormonen voor mij.
Hij verhoogt wel het kopergehalte in je lichaam en ik las toen ook ergens dat koper tijdens je cyclus nauw betrokken is bij je oestrogeen en progesteronlevels.. Maar kon er verder weinig over vinden.

Ik heb wel een vermoeden :j Ik ben allergisch voor nikkel en er zitten sporen van nikkel in het spiraaltje. Ik heb van te voren nog gevraagd of er nikkel inzit, maar natuurlijk zat daar niets van in :roll:
Ziekenhuis zei dat de sporen van nikkel niet zo'n reactie uit zouden lokken, maar ze wisten ook niet wat dan de oorzaak was :+