geboren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 18:51

Hallo.

Weer ff een topic van mij.
29-09-'13 is onze zoon geboren. hij heet Djeno.
had hier een topic geplaats met groei achter stand. de vk had beetje ongelijk. want onse zoon is net 36+5. Geboren met een lengte van 48cm. En 3140 kwa gewicht.

Nu heb ik alleen het idee dat. Hij zijn ontlasting niet kwijt kan. Iemand tips? heb al
10 cc meer water.
Fiets beweging maken
masage rond de navel.

Olikea

Re: geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:00

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Gave naam.
Heb helaas geen idee hoe dat zit met ontlasting en flesvoeding.
Misschien kun je het consultatiebureau bellen morgenochtend.

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:03

Gefeliciteerd met je zoontje!!!!

Ik heb wel eens gehoord dat lekker badderen in lekker warm water ook nog wel eens helpt.
Misschien wel eens het proberen waard.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:07

zijn temperatuur opnemen en dan ff met een vochtige billen doekje over zijn anusje wrijven... meestal komt het dan te voorschijn... pas op voor de knal en het gespetter

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:10

Kun je hiervoor de kraamhulp niet bellen dan? Ondanks dat de periode misschien al voorbij is wil ze misschien wel even advies geven?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:16

Deze tips heb ik van de kraamhulp.

Tenperatuur is goed. nie te laag of te hoog.
maar kan wel is proberen met doekje

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:17

Olikea schreef:
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Gave naam.
Heb helaas geen idee hoe dat zit met ontlasting en flesvoeding.
Misschien kun je het consultatiebureau bellen morgenochtend.

Donderdag komen ze

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:20

Wou je dan tot donderdag gaan wachten? Ik zou desnoods je huisarts bellen!
Heb er helaas geen verstand van in combinatie met flesvoeding, onze kleine krijgt al bijna 9 maanden moedermelk.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:39

en anders lactulose vragen bij de arts... dit helpt ook goed. ik bedoelde eigenlijk met de thermometer stimuleer je het poepen ook. het babytje geeft tegen druk... vaak helpt dit ook...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:45

Mijn zoontje had het ook. Ik deed (heel voorzichtig!!!) een thermometer in zijn anusje (met een beetje sudocrem erop zodat het makkelijker gaat) en een beetje draaien, tegelijk duwde ik zijn knietjes wat naar boven (zithouding maar dan liggend op zijn rug). Toen wist hij waar hij heen moest 'drukken' en kwam er een hele lading poep. Dit heb ik dagenlang gedaan tot hij zelf wist hoe hij moest poepen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 01:36

Waarom heb je het idee dat hij zijn ontlasting niet kwijt kan? Heeft hij helemaal niet gepoept, of heeft hij last van krampjes?

Ik zou als ik jou was toch even het CB bellen morgen. Wij kunnen wel heel veel tips geven, maar ik denk dat in jouw geval wat extra begeleiding fijn zou zijn. Dit bedoel ik niet rot of verkeerd, maar dat is wel het gevoel wat ik bij jouw berichten heb.

@Storm Bedoel je niet vaseline? Sudocreme is zo stroef als ik weet niet wat en niet aan te raden voor het tempen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 05:18

Die thermometermethode wordt vaak afgeraden, omdat de kans bestaat dat je beschadeging aanbrengt aan je baby!
Bel dan liever de huisarts.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 05:31

Consultatie bureau kon mij alleen wat algemene tips geven die ik ook zelf wel kon bedenken, Bij twijfel altijd Huisarts bellen, heb ik ook gedaan vinden ze helemaal niet erg. Niet te lang wachten, word het alleen maar moeilijker van voor hem

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 06:24

Mijn zoontje heeft dit ook gehad, ik deed een druppel olijfolie in de fles.
Als het weer op gang was, stopte ik met de olie.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 06:43

Is dit nu serieus? |(
Ik had al lang de HA gebeld, als je daarna nog om extra ervaring vraagt ok, maar waarom niet eerst de HA? Arm mannetje. ..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:17

Ga direct naar een HA wanneer hij echt pijn heeft, daar moet je niet mee willen wachten. Zijn darmpjes zijn nog niet volledig ontwikkeld en de darmwand is nog fragiel, wanneer je daar in gaat lopen wroeten loop je kans op beschadiging en ben je verder van huis.
Daarnaast wil ik je adviseren eens naar de osteopaat te gaan ter ondersteuning. Ik ben daar 3 keer geweest en mijn zoontje heeft geen last meer van krampjes. Vanaf 3 maanden ongeveer leren baby's dat ze vanuit het buikje moeten persen ipv vanuit het gezicht, dan wordt alles beter, maar daar zou ik niet op wachten ;)
Direct een afspraak maken bij de huisarts, met een kleintje krijg je dezelfde dag nog een afspraak.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:20

Mijn dochter poepte ook haast niet!
Ga zelf niet te veel doen bij hem hij is nog zo klein.
Gewoon een afspraak maken met de huisarts!
Osteopaat hielp bij mijn dochter trouwens erg goed nadat ik geweest was poepte ze weer
Probeer dat eens? Het zit in je verzekering en het heeft bij mijn allebei de kinderen super geholpen!
Je kan er gewoon heen als je belt je hoeft niet naar de huisarts voor een verwijzing daarheen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 13:35

Nou fijn. Beetje negatief hier terwijl ik het zoo goed probeert te doen. kreeg al van cb tips zoals.10 cc meer water. Buikje kaseren. fiets beweging maken.
en nee ik zit(draai) niet met een termometer in zijn anus. doen we toch bij ons zelf ok niet als we er nie vanaf komen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:03

Precies, dat soort tips krijg je eerst.
Goed dat je erom gevraagd hebt.
Bij deze klachten hoeft er niet direct paniek te ontstaan, eerst aanzien en wat proberen is de raad van cb en dokter.
Een baby kan soms een paar dagen niet poepen. Niet leuk, maar geen paniek. Medicatie wordt niet direct gegeven aan een jonge baby.
Hopelijk komt het snel weer op gang. En anders de huisarts bellen.

Maak je niet druk om een ander, moeder zijn is wennen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:15

Jes schreef:
Is dit nu serieus? |(
Ik had al lang de HA gebeld, als je daarna nog om extra ervaring vraagt ok, maar waarom niet eerst de HA? Arm mannetje. ..

omdat dit er bij hoort. hij moet gewoon aan fles voeding wennen. en voor elk wise wasje ga ik nie na de ha.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:18

Boras schreef:
Precies, dat soort tips krijg je eerst.
Goed dat je erom gevraagd hebt.
Bij deze klachten hoeft er niet direct paniek te ontstaan, eerst aanzien en wat proberen is de raad van cb en dokter.
Een baby kan soms een paar dagen niet poepen. Niet leuk, maar geen paniek. Medicatie wordt niet direct gegeven aan een jonge baby.
Hopelijk komt het snel weer op gang. En anders de huisarts bellen.

Maak je niet druk om een ander, moeder zijn is wennen.

Daarom eerst deze tips. Dan pas de ha
Als moeder zijnde doet het pijn om. De kleine zo te zien. En dan krijg je ok nog zulke ... Reacties.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:27

Nog een aantal tips.

na de voeding op zijn buikje wrijven.
een druppel olie door de fles.
ik zou juist niet te veel met extra water klooien. de voeding is afgestemd op de hoeveelheid water en het aantal ml wat goed is voor de baby.

fietsbewegingen doe je al, maar misschien nog fijn om na het op zijn buikje wrijven, baby met de buik op jouw arm te leggen.

Naar de dokter hoef je niet direct maar houd zijn aantal poepluiers wel bij. en nog belangrijker de plasluiers.

ik weet niet hoe dat precies met fleskindjes gaat, Maar een borst gevoed kind kan gerust 7 dagen niet poepen. als de plasluiers maar goed zijn.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:56

wendyenbram schreef:
Nog een aantal tips.

na de voeding op zijn buikje wrijven.
een druppel olie door de fles.
ik zou juist niet te veel met extra water klooien. de voeding is afgestemd op de hoeveelheid water en het aantal ml wat goed is voor de baby.

fietsbewegingen doe je al, maar misschien nog fijn om na het op zijn buikje wrijven, baby met de buik op jouw arm te leggen.

Naar de dokter hoef je niet direct maar houd zijn aantal poepluiers wel bij. en nog belangrijker de plasluiers.

ik weet niet hoe dat precies met fleskindjes gaat, Maar een borst gevoed kind kan gerust 7 dagen niet poepen. als de plasluiers maar goed zijn.

Cb gaf de tio met 10 cc water meer. plasluiers hier genoeg. dankje voor de tips

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:58

Ik heb ook niet gezegd dat je rond moet draaien met de thermometer. Gewoon op dezelfde manier als met het opmeten.. dan geven ze wel eens tegen druk. en dan komt het nog wel eens los.. En anders gaf ik al aan ff wat lactulose vragen bij de ha.
Slokje diksap werkt ook....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:01

Een beetje met een thermometer in de anus wiebelen is juist ontlasting opwekkend en wordt vaak ook gewoon als advies gegeven. Dus dat is een prima tip ;) met beleid uiteraard.

Geef je borstvoeding? Want daar is het vrij gebruikelijk dat een kindje een paar dagen geen poepluiers heeft en dan ineens flinke krampen en een spuitluier

Badje valt ook nog te proberen; baby in badje en lekker de buik masseren.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-13 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt