Leuke haarstijlen krullend/ golvend haar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Leuke haarstijlen krullend/ golvend haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 12:54

hallo :)

Ik heb van mezelf krullend/ golvend haar (heel oude foto, maar je ziet m'n haar wel duidelijk)
Alleen nu vind ik t een beetje saai worden :+ Ik heb al zo lang t zelfde kapsel en ik weet gewoon niet wat ik er anders mee kan doen.
(schuine) pony knippen gaat niet, dan gaat dat korte plukje te veel krullen en dat ziet er écht niet uit.
korter knippen vind ik ook niks, dan gaat t ook te veel krullen en ik vind t echt niet bij me staan.
M'n haar vast doen ziet er ook niet uit want dan krijg ik allemaal lelijke babykrulletjes.
Ik weet dus maar 1 manier hoe het leuk staat, en dat heb ik bijna altijd.
Haar stijlen(/steilen?) doe ik soms wel, en dat vind ik ook leuk staan, maar dat kan alleen met droog (en niet vochtig) weer. Anders is t zo weer gekruld :D

Heeft iemand het zelfde haar als ik en weet toevallig hoe ik t toch nog wat anders kan doen? Of heeft sowieso iemand nog een idee wat ik er mee zou kunnen doen? :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:55

benangelique

Re: Leuke haarstijlen krullend/ golvend haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:02

Ik heb het steeds in een klem. Doodsaai

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:09

ik heb ook zoiets als jij alleen dan ietsje minder, maar het is wel heeul lang bij mij. ik heb er heel vaak een schuine vlecht inzitten.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:15

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:23

Ahhh nee de onderkant van je haar verpesten in een andere kleur.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 13:25

nog best veel die dit ook hebben :D

Dipdye is idd wel leuk om een x te proberen! :D Wist niet dat dat mooi kon staan met krullend haar haha.
Maar m'n kapster zei dus dat t soms er heel moeilijk weer uit te krijgen is. En ben opzich wel blij met m'n haarkleur haha. Dus weet niet of ik het aaan zou durven :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:26

Eileen_ schreef:
nog best veel die dit ook hebben :D

Dipdye is idd wel leuk om een x te proberen! :D Wist niet dat dat mooi kon staan met krullend haar haha.
Maar m'n kapster zei dus dat t soms er heel moeilijk weer uit te krijgen is. En ben opzich wel blij met m'n haarkleur haha. Dus weet niet of ik het aaan zou durven :+

Ik vind het juist NOG mooier bij krullend haar! Maar dat ligt ook aan je type krul natuurlijk. Overigens kostte het mij ook 1 jaar om het te durven hoor :').
Vriendin van me laat haar krullen altijd in laagjes knippen om het wat uit te dunnen. Is dat niet iets voor jou?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:31

idd dip-dye is erg mooi!

Ik heb dat zelf ook gehad, maar ik heb alleen een lichte slag. mat krullend haar is dat helemaal mooi! en dan niet zo recht verven als op die foto. meer iets onregelmatiger dan.
wat je nog meer kan doen.. invlechten, plukjes naar achter en vastmaken. vind ik altijd erg mooi bij krullend haar. lage knot is ook heel mooi, vissegraat-vlecht is heel mooi.
genoeg mogelijkheden dus!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:36

Wat meer lagen erin laten knippen, zodat het wat voller lijkt. En dan lange lagen zodat het niet volledig opkrult.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:57

Heb hetzelfde haar als jou en wordt er soms helemaal gestoord van 8)7 Heb het vaak in een scheve staart of vlecht en mocht ik eens geen bad-hairday hebben, dan ook vaak los. Laat het meestal maar een beetje doen :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:04

Heb ook hetzelfde haar, maar meid wees er alsjeblieft trots op haha!
Ik heb ook standaard één model geknipt, omdat dat gewoon het model is waarbij het het mooist zit. Heb het achter lang en voor wat korter, in een soort punt dus. Normaal ook laagjes, maar nu niet omdat het momenteel erg dun is.
Heb vaak een staart, dan weer een hoge, dan een normale, dan weer slordig of strak. Als het mooi zit doe ik vaak twee plukken aan de voorkant, vastzetten met een knipje aan de achterkant.

Blijft inderdaad lastig haar, maar door meer lagen te creeëren krijg je vaak een onwijs mooie krullenbos!
Oja, en tip voor styling, Goldwell Curl Love is echt geweldig spul :)

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:19

Ik heb halflang krullend haar.
Voor naar school vind ik t verschrikkelijk om het los te hebben.
T ging eerst of in een hoge/lage knot of staart. Losse ponie of vaste hing van mijn bui af.
nu doe ik het meestal zo.
Je maakt een hoge staart, hoe hoger hoe feestelijker vind ik zelf.
Dan pak je elke keer een plukje die je vast zet met een babeyspeltje.
Je kunt het gewoon random doen zodat je een heel rommelige knot krijgt maar je kunt het ook netjes doen, dan krijg je soort van een donutknot zonder donut.
Met de rommelige plukjes knot om het zo maar even te noemen kun je eindeloos variëren.
Je kunt er kleine vlechtjes in mee laten lopen maar ook een bloem in doen of juist heel laag op je hoofd, een beetje meer links of een beetje meer rechts.

Als mensen willen wil ik best wat foto's maken hoe ik het meestal doe of een kleine tutorial ;)
Ik hpop dat je er wat aan hebt

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:33

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde haar als jou TS. Ik heb dan een schuine pony, en die krult inderdaad altijd en dat ziet er niet uit. Gevolg is dat ik die elke dag stijl. Is niet goed natuurlijk maarja kan niet echt anders, en als ik hem uit laat groeien vind ik m'n gezicht weer zo 'kaal'. Wat bij mij werkt om het wat minder springerig en pluizerig te krijgen is slapen met een staart in,m en m'n pony vast zetten met een speltje. Dan zit het vaak veel mooier, en verder wil ik ook na 7 jaar wel weer een ander kapsel (heb voor m'n schuine pony laagjes gehad, maar dan springt het helemaal alle kanten op :P ) maar zou niet weten wat. :+

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:37

Handig al deze tips! Ik heb iets meer krullen haar als jij, meer pijpenkrullen. Na het een tijdje elke dag gestijld te hebben hou ik het nu gewoon krullend, en ik ga binnenkort mn haar in laagjes laten knippen denk ik.. :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 15:48

Super bedankt voor alle tips!

Dan ga ik het toch maar weer m'n haar in laagjes knippen :j En ach, als t niet staat groeit t ook wel weer goed :)

Ga dat Goldwell Curl Love dan ook maar ns aanschaffen, kijken hoe dat is. Is dat gewoon bij de DA enz te koop? of moet t echt bij de kapper?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:51

Het zorgt ervoor dat de haren bij elkaar blijven (en dus niet pluizig worden) zonder dat het plakt of hard wordt. Ik kan niet meer zonder! Koop het altijd bij de kapper, maar als je op google kijkt is het op zo'n site in de aanbieding (van 14,50 naar 8,50 oid) :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 17:29

Nou, dat klinkt heel goed dan, want ik zoek al best lang iets tegen pluizig haar :D M'n haar pluist nml heel snel, super irritant.