Ik heb het al een hele tijd, zeg gerust een half jaar. Als ik rustig zit, bijvoorbeeld op de bank, bed, aan tafel of achter de kassa op m'n werk. Dat zijn momenten dat ik mijn lichaam gewoon kan ontspannen, maar ik span ALLES aan. Vooral buik en borst, armen en bovenbenen + knieën. Ook als ik 's avonds in bed lig; ik span alles aan, ook mijn onderbenen en voeten. Dat merk ik dan op na een tijdje omdat ik dan ook heel krampachtig 'bovenin' ga ademhalen ipv door m'n buik. Ik kan dan wel loslaten en dat gaat een paar seconden goed, daarna betrap ik mezelf er weer op dat ik alles compleet vastzet..
Vooral op m'n werk is dit erg, dan zit ik bijna te hyperventileren omdat ik me zo aanspan. Ik ben totaaaal niet zenuwachtig, doe dit werk al 8 jaar.. er is niks aan de hand, ook niet als ik in bed lig, heb geen angsten oid..
Zijn er mensen die dit ook herkennen? Heeft het een naam ofzo, of is het gewoon een tic?
Ik heb er nogal veel last van namelijk.
..) want ik heb het al eens overwogen omdat ik het wel heel fijn vind. Heb het tot vorig jaar gehad, tijdens psychomotorische therapie (PMT).
Ik doe sinds een paar weken mee met yogalesjes, voor mij helpt het goed, hoewel ik het volgens mij minder extreem heb dan jij. Jammer dat dit niet echt een optie is! Misschien kun je online dingen vinden?
wieweet ga ik het wel gewoon doen. Ik vind het alleen jammer te moeten verzwijgen/liegen dan, heb ik een hekel aan. Maar ruzie om zoiets vind ik ook niet nodig.