waarom lukt het niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

waarom lukt het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 21:56

hee bokkers

ja. dit jaar gaaan we het dus echt helemaal anders doen.
die kilo's moeten er gewoon nu af, het heeft te lang geduurd
ik heb dit jaar 3 doelen voor mezelf gemaakt en die moet ik halen :')
1. examen halen :j 2. afvallen . 3, in een gala jurk passen :')
ik wil in een jurk PASSEN. zonder grote maten enz. het is in april en ik wil dat mensen een soort WOOW- effect hebben als ze me zien
ik heb het gehad met de opmerkingen, vele vooroordelen. het moet nou een keer klaar zijn
alleen mijn probleem is dus. het lukt niet. WHY!? echt frustrerend gewoon,
al die mensen in Obese lukt het allemaal wel. ik eet gezond, liefst ga ik elke dag anderhalf uur aan de bak in de sportschool. als ik tijd hebt
maar het gaat zo langszaam, april komt elke dag dichterbij.... :j
ik ben sinds vorig jaar zomer (2012) al 12 kilo kwijt :D
maar ik wil minstens toch meer dan helft kwijt.tja makkelijker gezegd dan gedaan
heeft er iemand tips of wat? :D
ik word er gewoon helemaal naar van , dat ik wakker word in april. en nog steeds lelijk en dik ben :+

groetjes :)

Anoniem

Re: waarom lukt het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 21:59

You can do it girl !!! Lukt het obv een dieetiste? Hielp een paar mensen in mijn omgeving heel goed, incl. Mijn zusje ! Een weekkalender maar dan bij de tijdstippen je maaltijd en je eraan houden :) laat je ouders de lekkere dingen verstoppen en je 1x per week een bakje chips oid geven. Je eten uit handen geven denk ik tot je routine hebt?:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:02

Heel goed dat je al 12 kilo kwijt bent en wees blij dat het zo langzaam gaat want dan komen ze er ook niet zo snel weer bij. Als jij elke dag zoveel sport dan is het logisch dat je geen 18 maar 12 kilo kwijt bent, wat denk je hoeveel spiermassa je erbij hebt gekregen. Weet je wat zo vervelend is, als jij dik bent geweest blijf je jezelf altijd als dikkertje zien, ook al ben je superslank. Kijk maar eens heel goed naar een foto van jou van anderhalf jaar geleden en nu, wedden dat je veel verschil ziet??

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:02

dat is het niet eens, ik eet echt HELEMAAL NIKS ongezond. ik haat chips. let echt op de calorieen. 3 liter water per dag. 1 glas melk. 2 stuks fruit. :') ik snap het gewoon niet

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:03

bigone schreef:
Heel goed dat je al 12 kilo kwijt bent en wees blij dat het zo langzaam gaat want dan komen ze er ook niet zo snel weer bij. Als jij elke dag zoveel sport dan is het logisch dat je geen 18 maar 12 kilo kwijt bent, wat denk je hoeveel spiermassa je erbij hebt gekregen. Weet je wat zo vervelend is, als jij dik bent geweest blijf je jezelf altijd als dikkertje zien, ook al ben je superslank. Kijk maar eens heel goed naar een foto van jou van anderhalf jaar geleden en nu, wedden dat je veel verschil ziet??

hihi, ja klopt, veel mensen zien het verschil. ik gewoon niet :+ . ik baal dr gewoon van. straks is het april en dan ja. dan ga ik echt hard huilen denk ik :')

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:06

larissa288 schreef:
dat is het niet eens, ik eet echt HELEMAAL NIKS ongezond. ik haat chips. let echt op de calorieen. 3 liter water per dag. 1 glas melk. 2 stuks fruit. :') ik snap het gewoon niet

Dieëtist kan je daarbij helpen.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:10

gabyfedde schreef:
larissa288 schreef:

Dieëtist kan je daarbij helpen.

daar liep ik al heeel lang. werkte gewoon niet, ik liep er sinds 6 jaar.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:14

Fouten maken is toegestaan, maar blijf in jezelf geloven!
Die twaalf kilo zijn er niet pats boem afgegaan, daar heb je voor gewerkt ;)
Blijf zeker zo doorgaan en probeer echt tijd vrij te maken voor sporten/bewegen, al doe je het tussen je huiswerk door ofzo :P

Maak een grote poster met je doelen erop en hang die op in je kamer, zo word je iedere dag herinnerd waar je het allemaal voor doet. Bijvoorbeeld een gala jurk die je helemaal geweldig vind ;)

Is het een idee om voor een weekje een 'eetdagboekje' (bijvoorbeeld https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/eetmeter/ )
Zo kan je ook kijken of de hoeveelheden die je naar binnen werkt gezond zijn of dat je eigenlijk toch iets binnen krijgt wat toch niet zo gezond blijkt te zijn.

Ik wens je echt onwijs veel succes met de laatste loodjes en blijf volhouden!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:20

Wat goed van je dat je al 12 kilo bent afgevallen!
Lekker blijven sporten, gezond blij eten en wellicht bij een dietiste langs gaan?
En blijf eraan denken dat hoe meer je sport, hoe meer spieren je opbouwt. En spieren wegen ook wat.
Streef niet naar een gewicht. Streef naar een 'strakker' lichaam dan je nu hebt :D

Succes! Het gaat je zeker lukken! :D

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:29

heel erg bedankt! :D ik wil nog minimaal 17 kilo haha. die jurk moet passen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:33

Je kan met correctie ondergoed het laatste stuk ook wat smokkelen O:)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:40

vuurneon schreef:
Je kan met correctie ondergoed het laatste stuk ook wat smokkelen O:)

haha kan :') maar ik wil gewoon slank worden. gewoon gezond, hoef geen maatje 36. maar fit en gezond. dat niemand nare opmerkingen maakt of wat

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:43

ik heb dat eetboekje geprobeerd
alles is groen
ik kom uit op 1189 kcal per dag
als ik echt doordeweeks gezond doe. maar het zal we rond de 1250 zijn denk ik, soms eet je toch iets meer :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:45

Weet je ook wat het minimale aantal calorieën is dat jij binnen moet krijgen? Te weinig en je lichaam gaat in spaarstand. Daarnaast is niet alleen gezond eten (vers of zeg buitenste rij van de supermarkt min de dingen met smaakjes) ook genoeg eten om stofwisseling op te jagen belangrijk en als je veel sport zal je of spieren aanmaken (ander weefsel, maar ook gewicht) of de boel blokkeerd omdat het tekort komt (eiwit bv) en dan val je ook niet af.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:45

Wat goed dat je nu zo vast besloten bent! Alvast heel veel succes, als je vastbesloten blijft en aan de slag gaat, lukt het je vast!

En waarom het de mensen van obese lukt... Die mensen sporten elke dag onder begeleiding en dan niet een uurtje, maar uren per dag. Verder zit er een diëtist op die niet 1x per 3 maanden mee kijkt, maar ook heel vaak. De ondersteuning is gewoon optimaal. Als je zelfstandig af wilt vallen, moet je dat allemaal zelf plannen.

Heb je al overwogen om bijvoorbeeld ook begeleid af te gaan vallen? Er zijn steeds meer sportscholen die beweging combineren met eetplannen. Waar ik sport zit ook een voedingsdeskundige in het team. Heb daar zelf verder geen ervaring mee, maar hoor wel dat dat bij steeds meer sportscholen zo is.

Misschien hebben die de tips waar je wel mee verder kan. Soms doe je dingen waarvan je denkt dat je ervan af zou vallen, maar blijkt dat niet zo te zijn en vaak denk je heel weinig te eten, maar eet je net te weinig van bepaalde dingen en zorgt dat ervoor dat je alleen opslaat en niet afvalt. Zo zeggen calorieën ook niet alles. Als je te weinig eet, gaat je lichaam ook juist in crisisstand en val je niet af, omdat je juist alles helemaal opslaat, omdat je lijf niet weet waar het anders de energie vandaan moet gaan halen.

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:50

1200 calorieen is echt veel te weinig!! Er bestaat zoiets als een basaal metabolisme. Dat is zeg maar wat je verbruikt aan energie wanneer je de hele dag doodstil in bed zou liggen. Dat is voor de vrouw al zo'n 1500 calorieen per dag. Daar komen nog de calorieen bij die het lichaam nodig heeft voor de energie die vrijkomt wanneer je in beweging bent. Een vrouw moet rond de 2000 calorieen per dag binnenkrijgen. Jou lichaam klampt zich op dit moment vast aan alles wat het binnenkrijgt omdat het gewoon een brandstoftekort heeft. Iedere dag sporten is supergoed, maar je moet wel voldoende eten... Let maar eens goed op bij Obese, vooral trainer uit de amerikaanse versie heeft het er heel vaak over.... Dus ga eens naar je dieet kijken! Je bent op de goede weg, 12 kilo is echt heeeelll goed!!! Je komt er wel!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:55

Volgens mij eet jij te weinig. Een jonge meid in de groei heeft je echt voedingsstoffen nodig.
1100 kcal. is echt weinig. Van uithongeren wordt je niet dun. (uiteindelijk zelfs weer dikker).
Ga eens overleggen met een dietiste.
En bovenal: je bent goed zoals je bent, je gewicht in goud waard.
Je levensgeluk zit - voor een belangrijk deel- in je gedachten, niet in de kilo's.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:57

dit is zeg maar wat ik eet ( wijkt soms af, maar probeer er echt aan te houden)

ochtend:6;30 2 volkoren crackers van bolletje, met pindakaas, appelstroop of mager vleeswaren

tussendoor( 10;45) 1 0f 2 paprika. rauw. gesneden in stukjes

middag: (12;45) 2 bruine boterhammen dun besmeerd met blue band , 1 plakje vleeswaren

tussendoor(15.30); magere yoghurt met een appel, of een cracker, meestal fruit met yoghurt

avond eten: veel groeten, 2 tot 3 aardappelen. een stukje vlees, jus, altijd salade van te voren, ketchup. als het pasta is. niet te veel vanwege de koolydraten,

tussendoor(20.00) 2 stuks fruit: 1 appel en een sinaansappel met kaneel

op de gehele dag alleen maar water(3 liter) , glas magere melk

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:57

uithongeren is echt niet wat ik wil. afvallen op een gezonde manier :D maar het lukt gewooon zo langzaam

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:12

Als je het afvallen wat sneller wil laten gaan zou ik je brood vervangen door Biogarde magere kwark van de Albert Heijn. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:14

Niet iedere tiener is een slanke den. Je gewicht kan ook goed samenhangen met hormonen etc.
Met een akelig woord: puppyvet
Weet je, je wordt geen aardiger of beter mens door minder kilo's.
Als jij jezelf kunt accepteren zoals je bent, ligt de wereld voor je open...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:22

Vervang je magere yoghurt door kwark. Daar zit meer eiwit in en met het sporten heb je die nodig. Lijf 's morgens op gang krijgen vraagt meer dan 2 crackers. Kwark met fruit en muesli is een betere optie. Verder heb je wel degelijk iets aan vet nodig om vit. k,a,d,e op te nemen en blue band is nep spul, roomboter (hoe gek dat ook mag klinken) is een gezondere optie zelfs bij afvallen. Als je brood invriest en vervolgens bevroren besmeerd heb je weinig nodig en je hebt altijd vers brood.

Gezond afvallen gaat langzaam, zeker omdat je lijf aan een bepaald gewicht gewend is en dat als doel aan wil houden. Zuivel bind trouwens vet (niet meer opneembaar voor je lijf) door het calciumgehalte, volvette zuivel kan je beter niet kiezen als je wil afvallen, maar de magere varianten zijn geen probleem.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 23:26

dus eigenlijk zou ik meer moeten eten?

soms eet ik een banaan met pindakaas gesmolten met kaneel
ik weet niet of dat heel slecht is?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:31

larissa288 schreef:
dus eigenlijk zou ik meer moeten eten?

soms eet ik een banaan met pindakaas gesmolten met kaneel
ik weet niet of dat heel slecht is?

Meer eten, maar gezond eten. Pindakaas is niet gezond, en banaan zit vol met koolhydraten, maar dat hoeft niet slecht te zijn.
Een banaan voor het sporten werkt juist vaak goed. :j

Maar begin maar eens met het vervangen van brood door kwark. Dat heeft bij mij geresulteerd in 5 kg in 3 weken. :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:06

Super dat je al 12 kilo bent afgevallen. Toen ik jou leeftijd was ben ik met een jaar 25 kilo afgevallen. Ik heb dit gedaan door idd gezond te eten obv een dietiste.
Mijn voordeel was, is dat ik iedere dag 25 km naar school fietste en buiten dat deed ik fanatiek paardrijden.
Ik at 's ochtends 2 boterhammen met hagel en 1 glad jus dorange, toen nog uit het pak, 's middag 4 bruine boterhammen met roomboter (klein beetje) en vlees beleg en niet eens is mager, blike ice tea en 2 stuks fruit en als 10 uurtje een koekje. S avonds avondeten maar ik ben niet zo'n grote avondeter en at dus in vergelijking met de rest van dag minder. Gehele dag door drink ik ook zo'n 2 liter water.
Laatst had ik in de sportschool een discussie met de eigenaar, hij vroeg aan mij, wil je nou afvallen (gewicht verliezen) of wil je afslanken?
Afvallen betekent een gewicht kwijtraken, zie je dat je dat gewicht kwijt bent? Nee! Niemand ziet op een gegeven moment meer dat je nou 20 of 25 kilo bent afgevallen. Ze zien dat je afgeslankt bent doordat je minder vet hebt, meer spieren hebt en dat je in je gala jurk past. Ik wil hiermee zeggen dat je je niet teveel moet fixeren om het getal maar meer op wat je zelf ziet. Niemand zal het zich interesseren of je nou 70 kilo weegt en in je jurk past of 60 kilo weegt en er niet in past.
Als je cardio doet, houdt je hartslag dan laag genoeg want dan spreek je je vetreserves aan en verband je de vetcellen.