Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Maar goed, da's iemand die dat voor zichzelf uit moet maken. Een kind hoor je te beschermen. Wat voor kwaad kan het nou helemaal?

Brainless schreef:@Rapperijder
Baarmoederhalskanker is dus wel besmettelijk en wordt door de man overgebracht.
Maar niet tegen alle soorten kan geënt worden, alleen tegen een bepaalde stam van het (overdraagbare) virus.
Brainless schreef:@Rapperijder
Baarmoederhalskanker is dus wel besmettelijk en wordt door de man overgebracht.
De kanker zelf niet maar wel het HPV virus welke baarmoederhalskanker kan veroorzaken.
Tegen alle soorten van het virus kan geënt worden, alleen tegen een bepaalde stam van het (overdraagbare) virus.
edit:
even wat toegevoegd
TurdusMerula schreef:Daar verschillen de meningen blijkbaar nogal over.
Ts, wil je een discussie over enten of 'even je gal spuwen'? Je op is natuurlijk bepaald niet objectief geschreven en imo zelfs veroordelend...

Shadow0 schreef:Daarnaast denk ik dat het altijd belangrijk is om inentingen niet op 1 hoop te vegen, maar kritisch te blijven welke nodig zijn en welke niet. Zoals antibiotica niet altijd nodig is, en bepaalde medicijnen veel te makkelijk worden voorgeschreven (oa onder invloed van de farmaceutische industrie), is het ook zinnig om dat bij inentingen te blijven bekijken.
marleen_usar schreef:Er zitten echt wel nadelen aan prikken, mijn dochter bv is echt veranderd na een inenting. Nu zou ik er veel beter over na denken, nu ik weet dat er ook nadelen aan zitten. Griepprik werkt zo ie niet bij iedereen.