Babyvoeding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Babyvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:20

Hoi, door een kaakoperatie eet ik nu regelmatig babyvoeding zonder stukjes, ik kan nog niet kauwen enzo. Nu had ik een potje van Olvarit. Tis voor baby's van vier maanden, dus heel fijn gepureerd, maar er zaten nu net stukjes in. Papa is hier eg makkelijk in, maar ik wist niet zeker of het dan misschien niet meer goed is, dus heb ik het ook nog niet opgegeten. Kan iemand me vertellen of het erg is? Ik moet met een spuitje eten, en ik wou het opzuigen, maar er kwam dus een stukje voor, ik heb er even aan gevoeld en het is echt een stukje, niet hard ofzo, eerder een beetje gelatine achtig. ;)

Miesemuisje

Re: Babyvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:32

kan je niet helpen met de babyvoeding (gelukkig geen ervaring mee)

maar wil je wel beterschap wensen, heb zelf ook een aantal jaar geleden een kaakoperatie gehad, dus ik weet wat het is als je niet kan eten!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:35

Vervelend zeg! Mijn ervaring is dat er wel eens kleine stukjes in olvarit zitten :j

Ik heb zelf ook eens zoiets gehad, maar ben toch snel overgegaan op zelf eten pureren, want dat had toch meer smaak :))

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:37

Ja hoor, het is nooit helemaal 100% glad. Het is dus gewoon goed, en je kunt het gewoon eten.

Je kunt ook heel makkelijk zelf baby voeding maken, met aardappelpuree, broccoli en gehakt bijvoorbeeld, heb je veel meer smaak.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:38

voor 4 maanden hoort volgens mij niks in te zitten aan stukjes.. maar mijn kids hebben nooit potjes gehad dus 100% zeker weten doe ik het niet..
Beterschap inderdaad, lijkt me heel rot..

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:39

kleinvosje schreef:
Ja hoor, het is nooit helemaal 100% glad. Het is dus gewoon goed, en je kunt het gewoon eten.

Je kunt ook heel makkelijk zelf baby voeding maken, met aardappelpuree, broccoli en gehakt bijvoorbeeld, heb je veel meer smaak.

Maar zou je dat ook door een spuitje kunnen krijgen dan? Dan zal je het toch aardig moeten verdunnen lijkt me

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:40

Goed door de blender en dan zeven, dan kan het prima door een spuit.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:54

Oké bedankt! Dan denk ik dat ik ga proberen met de stukjes er toch uit te halen, en als het potje op is (is overigens wel lekker, banaan, de bonen heb ik ook geprobeerd en dat soort dingen zijn idd wat minder smaakvol) zal ik eens proberen zelf wat te maken!
Iemand die misschien iets weet om met peren te doen, zijn die ook lekker inf ruithapjes? We hebben er namelijk héél veel, en ze zijn al wat zachter aan het worden. :clown:

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:56

Met een staafmixer pureren? Eventueel met wat sinaasappelsap vloeibaarder maken?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:56

Wat voor peren zijn het? Stoofperen zijn erg lekker, koken met kaneelstokjes en port, kruidnageltjes. Daarna met de staafmixer bewerken. Kun je een iets groter spuitje ook gebruiken? Dan hoeft eht niet helemaal moes te zijn.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:30

Ik zou het niet weten, gewoon om te eten eigenlijk, ze zijn van de boom geplukt, maar ze zijn nu gewoon een stuk zachter geworden, dus ik dacht dat ik die misschien ook kon gebruiken voor een papje ofzo. Groter spuitje hebben we niet en ik weet niet echt of dat gaat lukken, mijn tanden gaan nog niet zo ver van elkaar af. ;)
Iig al bedankt voor de tips allemaal!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:32

Peer hoef je niet te verdunnen, dat is na pureren al heel dun. Je kan het ook mengen met wat magere yoghurt. Dat is ook dun. Peer/banaan en peer/appel zijn heerlijke combinaties.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 11:03

Nog even een vraagje. Mijn ouders willen vanavond friet eten, of ja, mijn zus wil het heel graag, maar ik vroeg me af of het vies zou zijn om friet met een champignonsausje in de blender te doen en te pureren? Want ik eet het to al samen als ik friet eet, dus dan hoort het toch niet zo veel viezer te zijn als het gepureerd is? Of is dat wel het geval?

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:14

dan kun je beter aardappelpuree met champignonsaus doen. patat kun je niet pureren, je blijft harde gefrituurde stukjes houden

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 11:16

Oké, moet de aardappelpureedan niet wat anders gekruid worden qua smaak? Zodat het wat meer frietachtig proeft? Of niet,

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:12

friet wordt toch ook niet gekruid? Dat is een gesneden aardappel die de frituur in gaat :D

Je kan er wat smaak aan toevoegen, maar je doet er al saus bij toch :D

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 12:22

Oh ja, dat is waar, het is gewoondee frituursmaak die je proeft. Haha, domme ik.
Nou, dan is het vanavond feestmaal voor mij. (En als toetje misschien een lepeltje nutella, haha.)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:15

op mijn werk pureer ik altijd friet gaat goed hoor, met appelmoes of een sausje frietjes niet te hard bakken maar dit gaat goed en smaak verandering is er niet als je er niets anders bij gooit friet is friet en saus blijf ook qua smaak hetzelfde alleen de structuur veranderd

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:22

Meid in de blender kan alles. het enige wat echt niet lekker is macaroni.
Waar ik werk koken we elke avond de heerlijkste maaltijden, om het daarna in de blender te gooien tot 1 massa. (en het smaakt altijd lekker.)

tip voor brood en dergelijke pureer het met thee
tip voor warme maaltijden pureer het met heet water.
een frikandel is heerlijk te pureren met een sneetje brood en wat saus (en water)

Wij pureren zelfs pannenkoeken.