personen weegschaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

personen weegschaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 07:53

Hoe weeg jij je, ik heb een electronische weegschaal maar wat een ramp is dat. Iedere dag weer een ander gewicht en het kan echt flink schelen, ik weeg me nu 1 keer in de week maar of het klopt weet ik niet? Vorige week smorgens gewogen later op de dag weer na het eten was ik een kilo lichter als in de ochtend. Nu maar een gewone ouderwetse weegschaal besteld hopen dat ik daar wijzer van wordt. Ik wil 10 kilo kwijt raken dus dan is het fijn om 1 keer per week te weten wat je weegt?

Eleionomae

Re: personen weegschaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:27

T ligt er ook enorm aan waar hij staat. Ik heb m na lang vogelen maar op de tegels in de badkamer gezet, laminaat,vinyl en vloerbedekking weken teveel af van wat hij (de weegschaal haha) in de sportschool zei.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 08:31

Tja, moment van de dag waarop je je weegt maakt ook uit. Je hebt gedurende de dag nu eenmaal een gewichtsschommeling ( kan ruim een kilo schelen!).
Dus inderdaad je steeds op het zelfde tijdstip, op dezelfde plek wegen..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:37

Ik had ook met een elektronische weegschaal dat hij elke keer weer wat ander aangaf. :+ heb nu een analoge en dat werkt beter. :) Verder op een zo vlak/hard mogelijk oppervlak wegen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:39

Ik zet de weegschaal altijd op dezelfde plek en wij hebben een met zon draaischijfje die zijn veel nauwkeuriger
We hebben ook een elektronische maar die verschilt idd wel meer met die draaischijf
Die met die schijf klopt zeker weten :-)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:17

..ik heb een electronische en ik weeg me "gewoon" elke ochtend na toiletbezoek en voor het aankleden.

Per dag kan het idd wat wisselen - en voor de grap stap ik 'smiddags ook wel op de weegschaal: dan ben je rustig een kilo zwaarder.
(En ik weeg me per dag omdat ik dan meer feedback krijg: sommige dingen voelen als een uitspatting, maar leveren werkelijk nul extra gram op. Dat is leuk om te weten!)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:46

Je moet jezelf ook niet elke dag wegen. Daarbij kan je gewicht ook met gemak een kilo schommelen per dag. Daarbij ligt het ook nog aan wat je die dag gedaan hebt, wat je voor kleren aan hebt etc. etc.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:17

Ja, en dat vind ik ;) dus leuk om te zien: hoe mijn gewicht wisselt, wel reageert op het ene en niet op het andere, enz.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:41

Nou ik waardeer dat wisselen niet, ik wil gewoon weten of het zin heeft wat ik nu allemaal eet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:13

Je weegschaal kan er toch niets aan doen dat je lichaamsgewicht door de dag heen zo schommelt :D . Dat ís gewoon zo en heeft niets te maken met wat je op die dag al gedronken en gegeten hebt. Het heeft oa te maken met vocht vasthouden of verliezen. Zo kunnen de meeste vrouwen aan het begin van hun maandstonden gemakkelijk twee kilo zwaarder worden, gewoon vocht.

De enige manier om een correct beeld te krijgen, is 1 keer per week op hetzelfde tijdstip, op dezelfde plaats (de grond waarop de weegschaal staat kan soms ook een heel ander gewicht aangeven). Maar je kan niet wegen, iets eten en kijken of je door dat eten bent aangekomen. Zo werkt het lichaam gewoon niet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:27

Ik weeg me dus op een vast tijdstip - en dat ik na het ontbijt, inclusief een ruime halve liter vocht een kilo zwaarder kan zijn, dat is gewoon logica. Daarom is wegen voor het ontbijt na de wc het handigste.

En alz je met logica en regelmaat en gewicht meet, kom je dingen te weten. Voor mij voelt 1 per dag als een goed ritme, maar dat is persoonlijk.

En idd: reken je cyclus ook mee: mijn ervaring is dat ik juist vocht vasthoud als ik weinig drink. Ik voel dan extra gewicht in mijn borsten, en dat zie je ook terug op de weegschaal.