Dus jij wilt kunstnagels?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Dus jij wilt kunstnagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:29

Wil je dit:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0231_n.jpg

De foto's in link zijn niet bokt proof, maar ik raad je toch aan deze te openen.
Heb ik je aandacht? Fijn! ;)
of dit?
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5234_n.jpg

Dit is natuurlijk ook prachtig!
Afbeelding

Je wilt kunstnagels, en dus ga je zoeken. En dan zie je iemand die goedkoop (onder de 25 euro) nieuwe sets aan bied. Je bent een hollander (of belg ;) ) en dus zit je graag voor een kwartje op de eerste rij, toch? Dan kan bovenstaand als gevolg hebben.
Het nagelvak is een vrij beroep, en dat houdt in dat IEDEREEN zomaar, zonder enige kennis van zaken, nagels mag zetten. Met alle gevolgen voor de onwetende consument. Want de consument weet de gevolgen pas, als ze die zelf aan de hand (letterlijk) heeft. Onwetende nagelstylistes kunnen de natuurlijke nagel PERMANENT beschadigen! Dit komt door het gebruik van onveilige produkten (MMA, kom ik straks op terug), het niet hygienisch werken, of gewoon niet weten wat ze doen.

MMA:
MMA is een stof die in Amerika inmiddels al verboden is. Vroeger zat deze stof standaard in de vloeistof die gebruikt wordt om acrylpoeder werkbaar te maken. Tegenwoordig is MMA bij de juiste, veilige produkten vervangen door EMA. MMA is kankerverwerkend en kan zorgen voor een loslatende nagelplaat.

Niet hygienisch werken:
Instrumenten, vijlen en salon worden niet (voldoende) schoon gemaakt, waardoor er besmetting plaats kan vinden. Een schimmetje is in dat geval het minste om je zorgen om te maken, denk ook eens aan hepatitis B of zelfs HIV. (ja, het gebeurt!)

Een styliste die niet weet wat ze doet:
Rode ontstoken nagelriemen, doorgevijlde nagelplaten, etc.

Allemaal gruwelijke verhalen, maar hoe weet je als consument nu waar je wel veilig naartoe kan? Waar moet je op letten?
Als eerste de prijs, dit is een goede graadmeter. Een nieuwe set kunstnagels kost gemiddeld 35/45 euro.
Als tweede de tijd: In een uur een goede volledige set zetten is NIET mogelijk!
Als 3e: De opleiding: Vraag een styliste waar ze haar opleiding heeft gevolgt en of ze dit aan kan tonen met een certificaat/diploma. Kan ze dit niet? Heeft ze geen opleiding? Dan zoek je verder.
als 4e: De produkten. Een goede styliste werkt met goede produkten en is daar trots op. Je zult de merken dus op de potjes en flesjes zien staan. Witte potjes zonder enige merkaanduiding: Alarm! (muv eventuele kleine mengpotjes om een kleur te mengen). Goede, veilige merken zijn o: IBD, Harmony, Young Nils, Kinetics, CND, etc.
Als 5e: De hygiëne. Een goede styliste ontsmet haar salon en spullen ná élke klant. Kom je binnen en ga je aan een tafel zitten waar de vijlresten van de vorige klant nog liggen: Dan ga je heel snel weer weg.
Een ngoede styiste zal werken met handschoenen en een mondkapje.
Als 6e een lastige: de nationaliteit. Aziatische salons staan er om bekend het niet zo nauw te nemen met bovenstaande punten.
als 7e: Pijn. Het zetten of verwijderen van kunstnagels mag in principe geen pijn doen (muv het uitharden van gel, dit kan soms gevoelig zijn)

Tot slot: Solar.
Solar barst van de MMA en is daarnaast veel te hard om op de nagels te zetten.

kortom, zijn kunstnagels slecht voor je ? nee, in basis niet, slechte stylistes wel.

Dit topic is overigens bedoelt als een stukje bewustwording.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:36

Hoe kom je erbij dat je van nagels zetten HIV of hepatistis kan oplopen?

Ik ben het met je eens dat er heel erg veel slechte nagelstylistes zijn, maar die hebben ook een certificaat. Dit heb ik uit eigen ervaring mee gemaakt tot 2x aan toe. Hierdoor zegt de prijs ook niks aangezien ik hier 70€ voor heb betaald voor een nieuwe set.

Als je een goede wilt vinden kan ik aanraden om een afspraak te maken als ze bezig is met een klant. Dan kan je zien of ze het netjes, hygienisch en secuur doet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:40

Lucifertje: dat kan en gebeurt. Beide zijn overdraagbaar door bloed, dus als ik iaënd open haal, en met dezelfde instrumenten de volgende ga behandelen, die ik ook weer open haal... Voila.

Verder zijn er zeer zeker slechte gecertificeerde stylistes, maar de consument moet toch ergens handvaten vandaan halen? Feit is dat goedkoop vaak duurkoop is in het nagelvak.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 01-10-13 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Re: Dus jij wilt kunstnagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:41

Dan kan ik je aanraden om je eerst eens beter te verdiepen in de besmettings weg van HIV en hep b voordat je van de waanzinnige uitspraken doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:43

Hallooooo het is etenstijd. Vertel vooral even dat het vieze onsmakelijke foto's zijn. Bedankt hè :')

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:44

Ik zit al ander halve jaar bij mn nagelstylist die het zo'n 18 jaar doet. Alle nodige certificaten in huis heeft en ook prijzen ermee heeft gewonnen. Echter is een nieuwe set 35 opvullen 25 en ze is met een uur soms sneller klaar.
Het hoeft dus niet lang te duren en bakken geld te kosten want ik durf oprecht te zeggen dat ik wel zeker een goeie nagelstylist heb

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:45

Oei, ja, apart topic. Leuk idee maar misschien even handiger om eerst nog eens jezelf goed in te lezen voor je uitspraken doet die niet kloppen. Ik zie dat je zelf kunstnagels zet, dus dit geeft wel een beetje een verkeerd beeld af.

Overigens is mijn (jaja, Aziatische) buurmeisje volledig gecertificeerd, kan het echt prachtig, is ontzettend hygienisch (wat een vooroordelen zeg) en vraagt slechts 27.50 euro.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:48

Een mondkap is trouwens niet voor onze gezondheid. Maar die van de stylist. De mijne draagt het niet heb ik geen problemen mee.

Ik vind trouwens dat jij niet het recht hebt om punt 6 de nationaliteit aan te kaarten
Er zullen genoeg Aziatische mensen het ook gewoon goed kunnen.

Mijn moeder volgt ook de opleiding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:51

Ik vind dit geen positief beeld van jezelf creëeren als nagelstyliste...
Als je informatie klopt, was het een erg zinvol topic geweest. Maar helaas, blijkbaar klopt jouw kennis niet helemaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:51

anthea: er staat bij dat de foto's niet bokt proof zijn.
Denise: Opvullen misschien, maar een nieuwe set acryl/gel met verlenging binnen een uur? no way.
Cayenne: tijdens het typen van het bericht is mijn laptop regelmatig vast gelopen waardoor ik wat gefrustreerd raakte ;) . Het is zeker niet de bedoeling dat er onwaarheden in staan, dus ik ben benieuwd waar je op doelt?

Verder is het topic bedoelt om te voorkomen dat mensen van een koude kermis thuis komen, om de consument (die waarschijnlijk nog nooit van MMA gehoord heeft) te waarschuwen en handvaten te geven waar op te letten.
Als ik door dit topic dit ook mar bij 1 persoon kan voorkomen, heb ik mijn doel bereikt.

Denise: Dat recht heb ik wel. Want het is namelijk een feit dat veel aziatische salons het niet zo nauw met de punten uit de OP nemen. Mondkap is trouwens ook wel degelijk bescherming voor de klant. Je styliste zal maar een flinke verkoudheid hebben. Je zit er letterlijk bovenop.

Jammer weer dat er dergelijke reacties komen op een goed bedoelt topic, maar dat was volledig ingekalculeerd, het is en blijft tenslotte bokt....

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:56

Hoezo discriminatie :roll:
Betekent dat als ze alle friettenten overnemen, dat de friettent dan gelijk onhygiënisch is?
Nou, bij ons zit er een aziaat in de friettent en het is daar echt zwaar hygiënisch hoor! Dus snap niet waarom je ze nou aan het zwart maken bent ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:00

Omdat het in het nagelvak gewoon een algemeen bekend feit is. Kan ik ook niks aan doen.
Het is een moeilijk punt, dat weet ik, maar ik kan de feiten niet veranderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:01

Dat is geen feit... Dat 10000 mensen vinden dat de aarde plat is, maakt de aarde niet plat.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-10-13 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:02

Ik zie de foto's niet :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:03

Wat jij wilt vuurneon :)

Ik heb niks tegen Aziaten, ik heb wel wat tegen Aziatische salons die met MMA werken en onhygiënisch werken. En dat zijn er helaas nogal wat.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:04

Bah, bedankt voor de melding onder de foto's :r Waarom staat dat er niet gewoon boven? Heb dus even geTeMd.

Verder vind ik je heel negatief, al zit er wel een kern van waarheid in je woorden. Jammer dat je er dan niet bij schrijft dat het je eigen nagels zeker beschadigd en dat je moeilijk weer terug kan naar je eigen nagels, als je dit een keer hebt gedaan :Y) Been there, done that!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:05

Ik zou je eerst verdiepen in bepaalde dingen voordat je vanalles gaat roepen en met "feiten" komt :')
Laatst bijgewerkt door Illusion op 01-10-13 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:05

LadyMadonna schreef:

Ik heb niks tegen Aziaten, ik heb wel wat tegen Aziatische salons die met MMA werken en onhygiënisch werken. En dat zijn er helaas nogal wat.

Dit staat al anders ;)
Presenteer iets gevoeligs niet als een feit, maar als een mening. 'Mijn ervaring is dat veel Aziatische salons het niet zo nauw nemen met...' Dat klinkt anders dan ' het is algemeen bekend'.

Voor de volgende keer een tip als je een informatief stuk wilt schrijven :)

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:07

Voor mij geen acryl/ kunst nagels... Vind het niet mooi ook.
Maar vind wel dat je een behoorlijk vooroordeel erin gezet hebt TS, niet alle aziaten werken onhygienisch.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:13

Ik vind het super dat je dit onder de aandacht brengt maar heb wel twee puntjes

1 een goeie nieuwe set kan wel degelijk in een uur gezet worden. Nagelstylistes die er langer dan 1,5 uur over doen missen de ervaring en routine (vaak) of zijn gewoon erg langzaam.

2 opi is een merk wat redelijk streng is met aan wie ze hun professionele producten verkopen zij vragen altijd je KVK nummer. Hieraan kun je ook zien of je met een prof of een beunhaas te maken hebt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de andere merken slecht zijn.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:13

nou nou zeg wat een negatieve reactie's op een topic dat goed bedoeld word.
ts waarschuwt alleen maar voor wat er kan gebeuren als je niet zorgvuldig een nagelstyliste uitzoekt,
en laten dit nou niet echt al te leuke dingen zijn.

maar bokt blijft bokt he.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:15

LadyMadonna schreef:

Ben het eigenlijk wel eens met wat je zegt. Ik heb 1 keer kunst nagels gezet en nooit weer.
En ik herken het bovenstaande wel.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:16

LynnDenise schreef:
Bah, bedankt voor de melding onder de foto's :r Waarom staat dat er niet gewoon boven? Heb dus even geTeMd.

Wat kan jij overdrijven zeg. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:18

Jane, kan het niet meer aanpassen, maar ben OPI idd vergeten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:24

LynnDenise schreef:

:') zo erg is het toch niet?

Ik vind het trouwens wel een goed topic. Ik ben me nooit bewust geweest van het feit dat er ook gevaren aan acrylnagels zitten. Ik wil dit eenmalig voor op mijn bruiloft omdat mijn eigen nagels barlelijk zijn en weet nu hoe ik een goede moet vinden. Die ik overigens ook al gevonden heb. Een met diploma's ( wist ik veel dat je eer diploma's voor nodig hebt) een met goede referenties uit het dorp, een met goede spullen en een goede hygiene. Als je er niks vanaf weet, weet je echt niet waar je op moet letten hoor.