Migraine....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Migraine....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 13:12

Hoi,

Allereerst mijn vraag; Stel ik me aan, en vertellen hun gewoon de waarheid? Of zijn hun niet aardig bezig?

Ik kwam vandaag mijn bed uit; Doodmoe, misselijk en migraine. Geen zin in school dus, ook nog eens een klein griepje en verkouden. Meteen paracetamol genomen, maar werd er niet echt beter op. School afgebeld en ik ging weer naar bed. Ik word wakker, neem een beschuitje en zie dat ik wat gemiste berichten heb.

'Wat stel je je aan, je bent echt schoolziek.'
'Wat dachten we ervan, mevrouwtje?'
'Dacht je dat je grappig was ofzo'
Enz enz enz......

Ik werd er dus een beetje nijdig om, ze weten hoe erg ik last heb van migraine. Ik stuur dus een berichtje terug dat ik absoluut niet achool ziek ben. Want ik wil geen opdrachten,huiwerk en uitleg missen.
Gaat dat meisje in een groepschatt alles omroepen, nou ja nog twee jongens erbij die het ook op mij gemunt hebben. Ik heb besloten maar niet meer te reageren.....

Even later vraag ik of iemand even het huiswerk wil zeggen wat ze hebben opgekregen, krijg ik naar me kop geslingerd dat ik me nergens mee moet bemoeien.

Bedankt voor het lezen, en ik hoor graag of ik me nu aanstel, of dat hun niet erg aardig bezig zijn.
Groetjes,

PureSG

Re: Migraine....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:14

Ze zijn inderdaad niet aardig bezig. Migraine is ontzettend vervelend en je concentreren is dan moeilijk.
Heb je vaak last van migraine? Ben je toevallig aan de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:14

Fijne klasgenoten zijn dat.
nee hoor, je stelt je niet aan. Migraine is niet grappig en een flinke migraine aanval kan je echt verdomd veel last van hebben.

Probeer in contact te komen met school en vraag of de leraren het huiswerk naar je door willen mailen, dan kan je toch bijblijven en ben je ook niet afhankelijk van je klasgenoten..

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 13:19

Dankjewel. Het meisje die hier mee begon is ook nog eens mijn 'studiemaatje'. Dit betekent dat zij moet zorgen dat ik het huiswerk van haar krijg, pfff.......

Edit- Krijg net een berichtje binnen of het thuis gezellig is.....

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:26

Als ik migraine hebt kan ik amper uit mijn ogen kijken oftewel kan dan helemaal niks.
Je stelt je echt niet aan.
Migraine is echt heel vervelend mensen denken dat je beetje pijn in je hoofd heb.
Maar lijk wel of er een bom afgaat om de zoveel seconde in je hoofd.
Bij mij werkt advil heel goed dat werkt sneller dan paracetemol ect.
Of indd even je huisart bellen en kijken of hij jou ergens mee kan helpen.
Laat die andere lekker praten die weten volgens mij niet wat migraine inhoudt.
Want anders praten ze wel anders.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:27

Viktor238 schreef:
Allereerst mijn vraag; Stel ik me aan, en vertellen hun gewoon de waarheid? Of zijn hun niet aardig bezig?

Als het goed is kan jij zelf inschatten of je te ziek bent voor school of niet. Als ik jou was zou ik wel een beetje voor mezelf opkomen hoor en niet zomaar zulke dingen laten zeggen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:27

Nee hoor zij stellen zich onwijs erg aan.!! Ik zit toevallig sinds gisteren ook thuis met migraine. en dat is gewoon super vervelend.. Ik zou zeggen negeren die handel en laat ze maar lekker kinderachtig doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:32

Ik heb sinds april migraine. Of nouja, dat denk ik. Ben afgelopen vrijdag bij de dokter geweest en heb pilletjes gekregen om te proberen als ik weer een aanval krijg.

Kan je het niet op school aan je mentor vertellen? Dat heb ik ook gedaan en ze zijn dan een stuk soepeler met afwezigheid. Vervelende berichtjes zou ik gewoon negeren. Vaak wordt migraine ook als gewone hoofdpijn gezien door mensen die het nog nooit gehad hebben. Heel eerlijk gezegd dacht ik eerst ook altijd als je zo'n hoofdpijn hebt neem je toch een ibuprofen!
Tot ik zelf met migraine in bed belandde. Je stelt je echt niet aan. Heel veel sterkte!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:08

Ik kan al niet achter de pc zitten als ik echt migraine heb? Maar dat zal dan wel per persoon verschillen :)

Nare opmerkingen zul je altijd krijgen. des te meer reden om hen te jennen als zij eens iets hebben :+ (grapje)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:13

Ik heb twee keer een migraine aanval gehad vermoed ik en toen wilde ik maar een ding en dat was rust.
Rust aan mijn ogen en mijn hoofd zonder licht.
Bij mij kwam het trouwens uit mijn nek/rug, dat was gelukkig met mijn tens en ibuprofen redelijk snel onder controle te krijgen.

Niet fijn die klasgenoten, maar ik kon niet denken aan mijn telefoon toen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 14:37

phormicola schreef:
Ik kan al niet achter de pc zitten als ik echt migraine heb? Maar dat zal dan wel per persoon verschillen :)

Nare opmerkingen zul je altijd krijgen. des te meer reden om hen te jennen als zij eens iets hebben :+ (grapje)

Hihi....

Ik kreeg het vanmorgen al heel vroeg, en heb gelukkig al snel een paracetamol genomen. Ook de vorige avond al, was dus gelukkig geen zware aanval. Met een zwaardere aanval kijk ik ook met moeite uit mijn ogen :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 14:38

Warboel schreef:
Ik heb sinds april migraine. Of nouja, dat denk ik. Ben afgelopen vrijdag bij de dokter geweest en heb pilletjes gekregen om te proberen als ik weer een aanval krijg.

Kan je het niet op school aan je mentor vertellen? Dat heb ik ook gedaan en ze zijn dan een stuk soepeler met afwezigheid. Vervelende berichtjes zou ik gewoon negeren. Vaak wordt migraine ook als gewone hoofdpijn gezien door mensen die het nog nooit gehad hebben. Heel eerlijk gezegd dacht ik eerst ook altijd als je zo'n hoofdpijn hebt neem je toch een ibuprofen!
Tot ik zelf met migraine in bed belandde. Je stelt je echt niet aan. Heel veel sterkte!

Mentor weet het al, gelukkig zijn hun ook heel soepel. De klasgenoten niet...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 14:41

moonfish13 schreef:
Ik heb twee keer een migraine aanval gehad vermoed ik en toen wilde ik maar een ding en dat was rust.
Rust aan mijn ogen en mijn hoofd zonder licht.
Bij mij kwam het trouwens uit mijn nek/rug, dat was gelukkig met mijn tens en ibuprofen redelijk snel onder controle te krijgen.

Niet fijn die klasgenoten, maar ik kon niet denken aan mijn telefoon toen.

Ook vervelend als het uit je nek komt. Heb ik ook een tijdje gehad, erg vervelend. Zoals ik al zei was ik er vandaag ook redelijk snel bij, dus had geen zware aanval. Zonder licht helpt al een heel stuk.
Edit-Migraine is (denk ik) bijna over. Was gelukkig een minder zware aanval, nog wel misselijk. Maar hoofdpijn is bijna verdwenen

Mijn moeder heeft zware migraine; Eerst ziet ze sterretjes, en dan word ze aan 1 oog blind. Aan de kant van dat oog word ze ook slap en schakelt de helft zich eigenlijk uit. Daarna krijgt ze hevige hoofdpijn en misselijkheid

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:46

Kinderachtig en tegelijkertijd onwetendheid van je klasgenoten.
Veel mensen denken dat migraine een iets heftigere versie is van hoofdpijn en dat je dan gewoon paracetamol moet slikken en je na een half uurtje weer helemaal goed bent...

Helaas is de waarheid anders, en lig (ik tenminste) je op bed met heel veel pijn. Als ik een aanval heb dan trek ik het liefste mn ogen uit mn hoofd na een paar uur, omdat het zóveel pijn doet achter mijn ogen. Pijnstillers helpen niet, ook niet die speciaal voor de migraine zijn, want die kots ik net zo hard weer uit helaas -O-

Gelukkig heb ik maar heel weinig aanvallen en kan ik er prima mee leven, maar als ik dan een aanval heb meld ik mij ook ziek hoor en wil ik rust en de donkerste ruimte die er op dat moment maar te vinden is :j

Dus nee jij stelt je niet aan, je klasgenoten stellen zich aan!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 14:48

Anoli schreef:
Kinderachtig en tegelijkertijd onwetendheid van je klasgenoten.
Veel mensen denken dat migraine een iets heftigere versie is van hoofdpijn en dat je dan gewoon paracetamol moet slikken en je na een half uurtje weer helemaal goed bent...

Helaas is de waarheid anders, en lig (ik tenminste) je op bed met heel veel pijn. Als ik een aanval heb dan trek ik het liefste mn ogen uit mn hoofd na een paar uur, omdat het zóveel pijn doet achter mijn ogen. Pijnstillers helpen niet, ook niet die speciaal voor de migraine zijn, want die kots ik net zo hard weer uit helaas -O-

Gelukkig heb ik maar heel weinig aanvallen en kan ik er prima mee leven, maar als ik dan een aanval heb meld ik mij ook ziek hoor en wil ik rust en de donkerste ruimte die er op dat moment maar te vinden is :j

Dus nee jij stelt je niet aan, je klasgenoten stellen zich aan!

Dankjewel :)
Inderdaad, je ogen uit je hoofd trekken, dat zou fijn zijn. Daarvan heb ik ook de neiging.
Wat qua pillen waarschijnlijk zou helpen bij jou misschien zetpillen.... Maarja, ook weer niet zon pretje

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:52

Get used to it. Crue gezegd, maar mensen hebben weinig begrip voor migraine. Heb er zelf ook zeer frequent last van, maar migraine is migraine. Mensen denken ook vaak, dat ik me aanstel, maar ik weet ondertussen wel beter. Niets van aantrekken en doen alsof je neus bloedt. Leraren uitleggen waar je last van hebt (gehad) de volgende keer en je absoluut niet druk maken. Deed ik in het begin ook altijd, maar daar werd het alleen maar erger van. Tot het punt dat ik 3 keer in de week migraine had, omdat ik bang was om migraine te krijgen. Sinds ik me daar niet meer druk om maak is het een heel stuk beter geworden ;)

Edit: de laatste (paar?) jaar heb ik spuiten tegen migraine. Immigran, maar dan voor subcutaan gebruik. Ideaal, ben er binnen een half uur van af. Dit is ook echt het enige wat wél werkt bij mij. Bijwerking valt mee te leven. Heb ik toen op advies van de huisarts gekregen, nadat ik alle mogelijke medicijnen uitgeprobeerd had. Ideaal!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:23

Leffroi schreef:
Get used to it. Crue gezegd, maar mensen hebben weinig begrip voor migraine. Heb er zelf ook zeer frequent last van, maar migraine is migraine. Mensen denken ook vaak, dat ik me aanstel, maar ik weet ondertussen wel beter. Niets van aantrekken en doen alsof je neus bloedt. Leraren uitleggen waar je last van hebt (gehad) de volgende keer en je absoluut niet druk maken. Deed ik in het begin ook altijd, maar daar werd het alleen maar erger van. Tot het punt dat ik 3 keer in de week migraine had, omdat ik bang was om migraine te krijgen. Sinds ik me daar niet meer druk om maak is het een heel stuk beter geworden ;)

Edit: de laatste (paar?) jaar heb ik spuiten tegen migraine. Immigran, maar dan voor subcutaan gebruik. Ideaal, ben er binnen een half uur van af. Dit is ook echt het enige wat wél werkt bij mij. Bijwerking valt mee te leven. Heb ik toen op advies van de huisarts gekregen, nadat ik alle mogelijke medicijnen uitgeprobeerd had. Ideaal!

Kun je mij misschien een PB daarover sturen? Ben namelijk niet zo van de bijwerkingen ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:26

Ik had op een of andere manier toen enorme krampaanvallen in mijn rug/nek. Dat deed zo vreselijk zeer alleen al, en dan je hoofd er nog bij.. Wel eens een tens geprobeerd ts? Bij mij sluipen er wel spierklachten in die hoofdpijn geven, daar doet tens.wonderen voor.hier.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:29

Tens? Nog nooit van gehoord, bedankt voor de tip. Zal er eens voor kijken

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:44

Toevallig kreeg mijn man net een migraine aanval, draaierig en flitsen voor zijn ogen. Hij heeft maxalt smelttabletten, net aan hem gegeven, dan zakt het ook vrij snel af!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:19

phormicola schreef:

Ik wel hoor. Maar bij mij staat de misselijkheid centraal en niet de hoofdpijn. Ik heb ook hoofdpijn maar niet zo erg dat ik in een donkere kamer moet liggen (vroeger wel). Maar het is vooral mijn maag die onophoudelijk de samba danst.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:53

Vul mijn post nog even aan hoor, mobiel vind ik zo onhandig.
Tens is met elektroden waar je lichte stroom op zet.
Dat heeft een ontspannende en pijnstillende werking, doordat het de zenuwen remt de pijn door te geven.
Als het een factor is die uit je rug komt kan dat enorm veel schelen.
Het is begreep ik van Focussed inmiddels ook wetenschappelijk bewezen.

Apparaten kan je online bestellen of via een pijnpoli krijgen, dan is het meestal voor chronische pijnpatienten.
Ze kosten niet heel veel, en het kan geen kwaad, fysiotherapeuten weten hoe het werkt dus wie weet daar eens kijken of ze het goed uit kunnen leggen als je er een aan wil schaffen. :)
Er staat her en der op internet dat het schade op kan leveren bij verkeerd gebruik, nou wat mij betreft bullshit.
Zo zou de plaats uit maken, ja die maakt zeker uit maar zenuwen waar het op inwerkt zit overal.
Bedenk je dus als je migraine hebt, en je bent bijvoorbeeld ongesteld dat het best eens bij je buik/onderrug vandaan kan komen en plak ze daar.
Idem met teveel stress en opgetrokken schouders, dan op je bovenrug. Zo pak ik het aan en daar staat mijn fysio helemaal achter.
Als je het apparaat aan zet mag je het voelen, maar absoluut geen pijn doen.
Bij irritatie van de elektroden zijn er veel soorten elektroden op de markt om te proberen.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 17:19

moonfish13 schreef:
Vul mijn post nog even aan hoor, mobiel vind ik zo onhandig.
Tens is met elektroden waar je lichte stroom op zet.
Dat heeft een ontspannende en pijnstillende werking, doordat het de zenuwen remt de pijn door te geven.
Als het een factor is die uit je rug komt kan dat enorm veel schelen.
Het is begreep ik van Focussed inmiddels ook wetenschappelijk bewezen.

Apparaten kan je online bestellen of via een pijnpoli krijgen, dan is het meestal voor chronische pijnpatienten.
Ze kosten niet heel veel, en het kan geen kwaad, fysiotherapeuten weten hoe het werkt dus wie weet daar eens kijken of ze het goed uit kunnen leggen als je er een aan wil schaffen. :)
Er staat her en der op internet dat het schade op kan leveren bij verkeerd gebruik, nou wat mij betreft bullshit.
Zo zou de plaats uit maken, ja die maakt zeker uit maar zenuwen waar het op inwerkt zit overal.
Bedenk je dus als je migraine hebt, en je bent bijvoorbeeld ongesteld dat het best eens bij je buik/onderrug vandaan kan komen en plak ze daar.
Idem met teveel stress en opgetrokken schouders, dan op je bovenrug. Zo pak ik het aan en daar staat mijn fysio helemaal achter.
Als je het apparaat aan zet mag je het voelen, maar absoluut geen pijn doen.
Bij irritatie van de elektroden zijn er veel soorten elektroden op de markt om te proberen.

Bedankt! _/-\o_

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:27

Hoe oud zijn je klasgenoten? kinderachtig zeg..

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:37

Ik heb al sinds mijn achtiende migraine en ik kan je vertellen dat het geen pretje is en gewoon hoofdpijn hier niet mee te vergelijken en dat je helaas heel veel mensen tegen zal komem die dit niet begrijpen hoe dat is als je een aanval hebt .iedereen in mijn naaste omgeving begrijpt het wel omdat die wel zien hoe ik me voel ik denk dat je hier moet mee leren leven commentaar naast je neer leggen hoe moeilijk dat soms ook is.