Statisch en elektrische schokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anji

Statisch en elektrische schokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 07:55

Wie heeft er nu al ook al last van? De temperatuur is weer onder de 15 graden en ik kan mijn lol weer op.
Stap je uit de auto, krijg je weer een schok. Sta je op van je bureaustoel, raak je net per ongeluk met je enkel het ijzer, tjakka....weer een schok.

Iemand nog tips om hier vanaf te kunnen komen?

Nibbit

Re: Statisch en elektrische schokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:57

Dat heb ik ook :+
Heel erg irritant!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:05

Nu nog niet maar ik ben wel elke winter een wandelde statische bom ja :D .
Ik had het echt verschrikkelijk en vooral op alle bureaus waar ik gezeten heb...iedere keer als ik was gaan zitten en ik stond op kreeg ik een gigantische schok. Het was zelfs zo erg dat ik gewoon de vonken uit de muren kon krijgen. Ik durfde op het einde niet eens meer mijn dossiers uit de kast te pakken want niet bevorderlijk voor mijn werktempo is :+ . Álles, maar dan ook àlles geprobeerd om er vanaf te geraken, maar niets hielp.

Totdat ik eindelijk de oorzaak vond waarom ik schokte: de combinatie van mijn schoenen en een stoffen stoel. Toen eerst mijn bureaustoel vervangen door een simpele houten stoel en geen last. Daarna ben ik er achter gekomen dat ik gewoon een katoenen handoek op de bureaustoel moest leggen om hetzelfde effect te hebben. En als het echt verschrikkelijk statisch weer is, trek ik soms mijn schoenen uit als ik zit :+ . Opeens van iedere keer als ik iets durfde aanraken een schok naar zeer erg zelden een schok *\o/* .

Voor de auto heb ik een handige truc geleerd die ik al jaren gebruik en voor mij nog nooit gefaald heeft(tenzij ik hem vergeet toe te passen, dan krijg ik nog altijd de volle laag :+ ° : Doe de portier open maar hou je voeten nog op de autovloer. Dan neem je eerst met je hand het dak van de auto vast. Als je dat vast hebt, dan zet je terwijl je het vasthoudt je voeten buiten neer. Schokvrij *\o/* .

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:11

Let hierbij wel op dat als je rubberen zolen hebt, je even met de zijkant van je schoen de grond raakt. Anders ben je alsnog niet ontladen :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:15

Ik zit nog altijd met de vraag of de stroom nu aan mij zit en ik die afgeef aan het opject of dat ik stroom krijg van....

Nouja, waarschijnlijk heb ik het want ik geef vrolijk stroomklappen aan iemand anders.
Trieste incident is jaren geleden toen ik een klein meisje opraapte wat gevallen was en van mij een enorme stroomstoot kreeg wat meer zeer deed als de valpartij :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:19

ontladen kun je ook door met je handen de muur vast te pakken of door aan je auto zo een rubber flap aan de achterkant te bevestigen die ervoor zorgen dat jij en je auto onlaat worden :+ heb er ook altijd last van

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:23

Ik hou altijd mn handen in de mouwen als ik uitstap, dat verzacht de schok ook iets

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:42

Ja maar de vraag is wie wat ontlaad.

Als mijn man eerst uitstapt en de auto aanraakt en de vloer en nergens last van heeft en ik vervolgens uitstap en je in het donker de stroom gewoon ziet van mijn hand die bijna de auto raakt en de auto, blijft de vraag hoe je dit oplost.

Ik heb ook al allerlei schoeisel geprobeerd maar dat maakt niks uit.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:46

Jup hier ook eentje die altijd elektrisch geladen is. :Y) Al zo gewend dat ik de auto aan het raam dichtgooi omdat ik anders onder stroom sta. Lang leve het grote stalen hek dat bij de paarden open moet voor ik naar binnen kan, die geeft toch iedere keer een harde klap, durf hem nieteens meer aan te raken. :')

En hoe het nou komt? Ik heb dan weer niet zo vaak statisch haar, maar geef wel altijd schokken aan alles en iedereen, en alles aan mij :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:47

Ik meld me ook! Tot nu toe nog geen last van maar heel de herfst en winter door geef ik mijn paard continu schokjes als ik hem aan raak. God zij dank is mijn paard heel wat lompe dingen gewend van mij en kijkt hij alleen een beetje verontwaardigd. Maar ja ik word er ook gek van alles wat ik aan raak 'schock'.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:48

Het paard is ook vaak de pineut inderdaad :') Springt hij een meter weg en daarna doet 'ie alsof hij kopschuw is :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:00

Ik heb nog geen schokken gehad, maar bij het borstelen van m'n haar zie ik er weer uit als Medusa :')

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:03

Haha hier nog een!
Zwaar irritant, durf geen waterkraan of auto meer aan te raken. Merkte het extra erg als ik mijn thermokleding aan had van t winter. Drama... kan er nu al tegen aan zien. |( -O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:16

Ik heb dan juist weer geen statisch haar of in ieder geval zeer zelden en ik draag graag fleecetruien.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:34

phormicola schreef:
Ik heb nog geen schokken gehad, maar bij het borstelen van m'n haar zie ik er weer uit als Medusa :')

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Medusa_by_Carvaggio.jpg

Da's niet best Phorrie :(:) :')

Ik heb er ook veel last van, met name inderdaad de auto, maar ook op mijn werk veel last, ook als ik mensen een hand geef en ik schud nogal wat handen op een dag. Echt heel vervelend, ik durf dus bijna geen handen meer te schudden en ook voor het openen van deuren heb ik nogal een aparte manier (eerst met mijn voet/schoen er tegenaan, dan met de rug van mijn hand op de klink en als dat goed gaat durf ik de klink pas te pakken). Ik haat het!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:38

Ik heb 't alleen als ik de auto aanraak als ik wil instappen. Ik raak de auto dan altijd heel snel even aan, voordat ik 'm vastpak. Elektrische lading is dan foetsie en de schok is dan minimaal :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:39

Ooh herkenbaar!
Gister stond ik m'n paard te poetsen, overal waar ik hem poetste en daarna aanraakte: schok!
Arm dier...

Tot ik mijn rijlaarzen aantrok, toen was het over.
De combinatie van mijn rubberen "bont" laarzen en een fleece trui is niet een combinatie om aan te raden O:)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:47

Hier nog 1!
Gisteren gaf ik meiden uit m'n klas ook constant een schok, heeel fijnn.

anji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 09:49

Aah wat een herkenning allemaal.
Ook nog zo'n "leuke".....wil je je vriend zoenen...zie je de vonken letterlijk en figuurlijk overvliegen. Heel irritant.

Ik heb ook altijd steenkoude handen, dat in combinatie met schokken, is erg vervelend om dan iemand de hand te moeten schudden. Probeer dat dan ook vaak te vermijden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:00

Ik heb het ook! Vanmiddag mijn baas geëlektrocuteerd toen ik hem wat aangaf!

Moet zeggen dat het op m'n werk erger is daar hebben ze vloerbedekking.

Van mijn auto krijg ik ook altijd een tets, en ook als ik daarna de deur van kantoor open maak!

Heel vervelend.. Kopjes koffie geef ik al niet meer aan maar zet ik op het bureau..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:04

Hier nog één , om gek van te worden !

Éen van mijn pony's is ook vrij gevoelig en als hij steeds die schokjes van mij krijgt kan hij echt panieken :(:)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 05:09

Makkelijke schoenen aan en 1 ervan uitschoppen. Doe ik in elk geval altijd voordat ik een ijzeren deurknop aanraak.