Gezond drinken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 09:50

Hoi bokkers,

Ik dacht altijd dat ik redelijk gezond dronk. Ik drink nauwelijks fris(drank) (alleen op feestje of speciale gelegenheden). Maar eigenlijk altijd aanmaaklimonade, met de gedachte daarachter dat dat het minste suiker zou bevatten. Nou niet dus... -O-
Ik keek van de week toevallig op die fles, als je 1 glas van 200 ml drinkt zit je al op 22% van de ADH suiker! Nou ik drink toch meer als 5 glazen per dag... Dat betekend dat ik dus altijd dik over mijn suikerbehoefte heen zit, want dan zijn de andere producten die suiker bevatten nog niet meegerekend... Nou hebben wij ook siroop staan waar 0% suiker op staat, alleen zit er daar weer aspertaan is, en ik heb begrepen dat dat helemaal troep is.
Ik houd niet van water, thee en koffie (ja dat bevat nauwelijks suiker denk ik), maar wat drinken jullie de hele dag? Bestaat er eigenlijk wel een soort drank met niet zo belachelijk veel suiker? }:0

Anoniem

Re: Gezond drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:52

Water
Groene thee

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:53

ranja, water, thee en op het werk drink ik koffie.
verder ben ik niet van de frisdranken.

aspertaan is inderdaad rommel!

ik ben net zo´n zoete kauw als dat jij bent. In de thee gaat veeeel suiker, dus echt gezond wordt het er ook niet van.

het is een kwestie van wennen denk ik ;)

dressagelady

Ik wilde zeggen water :+ en thee zonder suiker. Oja chardonnay bevat vaak ook geen suiker :P

Chubby

Water is het gezondst, maar dat moeten veel mensen weer leren drinken. Er zijn speciale zouten waar het lekkerder van wordt. En je kunt het ook lekkerder maken met bijvoorbeeld een paar schijfjes citroen, wat frambozen of aardbeien (evt uit de diepvries). Met een sodastreamer kun je koolzuur toevoegen voor bruis.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:54

Ik drink sochtends altijd hero fruitontbijt of een fruit smoothie van de c1000. Overdag drink ik nooit en dan bij het avond eten meestal water of soms als we het hebben dubbelfris/ijsthee enzo.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:54

Nee.

Tenminste, als je alleen suiker of suikervervangers lekker vindt, dan maak je het jezelf moeilijk. Je zou je eens kunnen verdiepen in de verschillende zoetstoffen, maar daar zijn erg veel meningen over. Er zijn steeds meer dranken gezoet met stevia, dat schijnt minder schadelijk te zijn, maar smaakt ook net iets anders.

Beste advies dat ik kan geven is te minderen met de siroop. Gewoon steeds iets minder in doen en iets meer water drinken, zodat je lichaam langzaam went aan minder suiker. Alle dieren ter wereld drinken water, en de mens ook al sinds ie bestaat, dus daar kan jij vast ook aan wennen ;)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:56

Water met een beetje gember? Of met wat blaadjes munt?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:58

Als je alleen zoete limonade gewend bent moet je natuurlijk ook wennen aan het drinken van water en suikerloze thee. Je kan ook denken: Dit is misschien wel minder lekker, maar ik doe het voor mijn gezondheid. Dat is toch belangrijker?! Ik zou als ik jou was een deel van de limonade laten staan en proberen water/thee te leren waarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:59

Ijsthee bijv kun je ook zelf maken

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:00

Water waarderen is een kwestie van wennen. Ik drink al 12 jaar 2 liter water en drink zelden wat anders (alleen met uitgaan/uiteten).
Alles met een smaakje, thee, ranja, fris, vruchtensappen brrrrrrr. Zo chemisch en zo zoet, en zoveel slijm productie in de keel.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:01

Ik denk dat het niet zozeer is dat je het niet lekker vind. Water zit immers bijna geen smaak aan.
Het grootste probleem is dat je moet afkicken van de suiker.

Overal wat wij eten/drinken zit suiker, aspartaam of andere chemische zoet in. Hier is ons lichaam verslaafd aan.

Je kunt je water ook smaak geven door er fruit in te doen... schijfje citroen inderdaad, of wat komkommer of ander fruit en dat laten trekken.
Dan smaakt je water ook wat meer naar iets..

Ik heb zelf ook heel erg moeten wennen aan de smaak van gewoon water en het weglaten van de suiker uit mijn thee en yoghurt enzo. En nu vind ik water en thee zonder suiker heerlijk en eet ik mijn yoghurt ook altijd zonder suiker.

Het beste is gewoon water of groene thee.
Vind je thee zonder suiker niet lekker? Gooi er dan wat honing in als zoetmaker.
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 29-09-13 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:01

Je kunt stukjes fruit in een glas (mineraal)water doen. Bijvoorbeeld een paar framboosjes of een paar stukjes sinaasappel. Die kun je dan een beetje pletten en er doorheen roeren als je wil. Dan zit er toch een smaakje aan je water :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 10:03

Hmm dat word dan toch water proberen als ik het zo lees, en inderdaad thee, zonder suiker. :(
Eventueel iets erbij doen zoals hierboven als tips worden gegeven kan ik wellicht proberen. :j
[***], ja maar voordat het lekker is moet er denk alsnog een hoop suiker bij?(voor mij dan)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:05

Slimpie limonade :)

Edit: oh bevat alsnog aspartaam zie ik..
Laatst bijgewerkt door _Charlotte op 29-09-13 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:06

xJess schreef:
Hmm dat word dan toch water proberen als ik het zo lees, en inderdaad thee, zonder suiker. :(
Eventueel iets erbij doen zoals hierboven als tips worden gegeven kan ik wellicht proberen. :j
[***], ja maar voordat het lekker is moet er denk alsnog een hoop suiker bij?(voor mij dan)

Dat er zoveel suiker bij moet is een idee wat tussen je oren zit.
Probeer eens 2 week lang overal de suiker weg te laten.
Die 2 week zal dan even heel erg vervelend zijn maar na die 2 week zijn je smaakpapillen gewend en kun je de "echte smaak" van dingen waarderen en vind je het helemaal niet meer lekker met suiker ;)

Zo heb ik het ook gedaan, en na 2 a 3 weken vond ik het helemaal niet meer lekker als ik ergens suiker in deed.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:12

In het begin is het even afkicken, maar na een tijdje ken je niet anders.
Ik had overal suiker in. Ben dat rustig aan gaan afbouwen en na een maandje of 2/3 ging er al nergens meer suiker in.

Tip: je hebt heel veel verschillende soorten thee. Sommige zijn van nature al wat zoeter. Denk aan die met honing, de fruitsoorten, appel-kaneel.. Als je de thee heel slap zet, wordt die ook niet zo bitter. Behalve bij de varianten met honing, die moet je wat langer laten trekken. Anders komt de honing-smaak er minder uit. Kamille-honing, mmm <3

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:29

Misschien diksap proberen? Wel fruitsuikers maar dat is toch minder slecht. Ik maak het aan met (bubbeltjes) water en koop het bij de natuurwinkel, maar ze hebben het ook bij de babyproducten in de super.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:31

Water moet je leren drinken. Ik vond er in het begin ook niets aan. Als je het toch blijft drinken wen je eraan en ga je het vanzelf waarderen. Vooral als het lekker koud is!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:46

Je kan die aloe vera drank proberen is heel erg lekker:p
En water tja ik lust het wel maar na een tijdje ben ik het zo zat. Na drie dagen alleen water kan ik geen water meer zien

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:47

ryukapple schreef:
Je kan die aloe vera drank proberen is heel erg lekker:p
En water tja ik lust het wel maar na een tijdje ben ik het zo zat. Na drie dagen alleen water kan ik geen water meer zien

Weet niet welke aloé vera jij drinkt maar meestal zit dit ook vol met suikers ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:50

Water idd. Wij drinken hier thuis ook het meeste water, frisdrank of sappen hebben we nooit in huis. Soms drinken we ook verse sinaasappelsap, dat is miet slecht, zitten geen geraffineerde suikers in, fruitsuiker is op zich geen probleem. Of verse muntthee, heerlijk!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 10:51

Bedankt voor de tips en suggesties, ik ga het allemaal is proberen (en hopen dat ik het volhoud :+ )

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:53

Ik drink alleen maar water en groene thee. Vroeger dronk ik alleen frisdrank, ranja en vruchtensap, nu krijg ik dat echt niet meer weg die zoete troep := Het is even wennen, maar daarna voel je je zoveel beter!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 10:54

Overigens kan je best af en toe aanmaak drinken hoor. Gewoon een heel klein scheutje doen, dan kan het niet heel veel kwaad. Maar 5 glazen per dag is wel veel.