Ik heb nou al zo'n 3 jaar elke maand oorontsteking, van wat pijn en dik, tot oor compleet dicht, klieren zo groot als knikkers achter m'n oor en m'n tanden niet meer op elkaar kunnen zetten. De eerste keer kreeg ik zure oordruppels, dat hielp echter niks.
Vanaf dat moment heb ik Sofradex (2 Soorten AB en Ontstekingsremmer). Dat moest ik gewoon blijven gebruiken van mijn huisarts toen. Na 2 jaar was ik het toch wel zat en ben ik opnieuw naar de huisarts gegaan, toen is er een kweek gedaan en bleek ik een ''slapende'' bacterie in m'n oor te hebben.
Wat dus inhoud dat hij ''in slaap'' gaat als ik druppels gebruik en hij weer wakker word als ik daar mee stop...
Ondertussen is dat een jaar geleden dat ik dat te horen kreeg en nogsteeds gebruik ik sofradex...
Paar dagen geleden ben ik toch weer naar de huisarts geweest omdat ik direct moest komen als ik weer oorontsteking had, omdat er dan meteen behandeld moest worden met een AB die helpt tegen die bacterie.
Maar nou blijkt dus dat er geen antibiotica is waarvan bekend is dat het helpt
Ik moet nou dus blijven druppelen met Sofradex. M'n huisarts zei dat zolang sofradex de bacterie wel ''in slaap'' krijgt, ik dat maar moet blijven gebruiken als ik een ontsteking heb
Is er iemand die dit ook heeft, of heeft gehad? Liefst dat laatste, want dan kan het dus wel over gaan
Meteen dan eens vragen welke bacterie het is..