Moeite met ademen door verkoudheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Moeite met ademen door verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 07:20

Hallo,

Ik vroeg mij af of jullie misschien een snelle oplossing weten voor de winkels open gaan. Ik ben al 3 dagen aan het hoesten. De gemiddelde zeehond zal jaloers op me zijn. Alleen werd ik vanochtend wakker met een compleet dichtgeknepen keel en aardig wat moeite met ademen doordat alles zo opgezwollen is. Heeft iemand een snel huis-tuin-keukenmiddeltje om de zwelling van mijn keel iets af te zwakken. Zodra de winkels open zijn ga ik daar even heen. Kijken wat ze me aanraden (tips daarvoor mogen ook ;) )

Bedankt.

Nienke89

Re: Moeite met ademen door verkoudheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:27

Inmiddels zijn de winkels al bijna weer dicht, maar toch! Stomen met een beetje vicks vaporub in het water helpt goed. Daar gaat alles lekker van open staan. Het is nu een beetje te laat, maar miss dat je er de rest van je verkoudheid wat aan hebt!
Beterschap!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 16:30

Ik heb nu tijgerbalsem op mijn keel en borstkas gesmeerd, heb hoestdrank en ik heb nog Mucoangin (wat ik iedereen af raad.. Als ik daar een zuigtablet van neem heb ik een half uur lang geen gevoel meer in mijn tong :P).Dus daar doe ik het mee de komende dagen :) Moet goed komen. De tijgerbalsen helpt in ieder geval om iets meer lucht te krijgen :) Scheelt al iets dus. Nu nog van de koorts en hoofdpijn af komen en wachten op dat sixpackje van al het hoesten 8-)

In ieder geval bedankt :D

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:36

Tijgerbalsem zou je eventueel ook kunnen gebruiken bij het stomen!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:12

trachitol en neusspray

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:13

Ik zweer echt bij vaporub. Heb zelf pittige astma en als ik daarbij ook nog eens verkouden ben knijp ik helemaal dicht en kan ik idd niet stoppen met hoesten. Als ik een beetje van die troep op mijn borstkas smeer of even stoom ermee kan ik in ieder geval normaal slapen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:16

Als er iets is, wat ik haat, is dat wel die enorm vervelende zeehondenhoest die je uit de slaapt houdt!
Dus even een sterkte en beterschap van mij TS.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:18

Dankjewel. Ik probeer het maar positief in te zien want ik heb gigantische spierpijn dus ik zal vast ook vetjes verbruiken nu :P

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:14

IK kan je de hand schudden op dit moment zwaar verkouden. Dichte neus en hoesten. Best wel benauwd. IK gebruik gewoon neusspray en dan houdt ik het weer een paar uurtjes vol.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:16

En dan klaag ik over een klein beetje hoofdpijn door lichte verkoudheid. Beterschap allemaal! Een tip is een eucalyptus snoepje oplossen in een kop kamille thee. Helpt goed.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:19

Eucalyptus zou ook helpen om de luchtwegen vrij te krijgen met een stoombadje eventueel. :)

Bij hoesten helpt bij mij veel slijmerige dingen eten die dus de keel smeren.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 14:57

Ademen gaat inmiddels weer goed. Maar ik ben nu alweer 3 weken ziek. Ik begin te twijfelen om maandag een afspraak bij de dokter te maken want leuk is het niet meer. Ik voel me steeds 1 a 2 dagen prima en dan heb ik ineens weer (hele) hoge koorts, begin ik over te geven, weer meer te hoesten etc. Wat denken jullie? Is het verstandig?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:05

Naar de dokter :j

Je bent al een flinke tijd ziek, het zou nu wel over moeten zijn. Laat je dan ook niet wegsturen met "wacht nog twee weken af" (wat een standaard zin is van veel huisartsen! Zeker omdat je ook koorts hebt en over moet geven. Hoesten kan weken duren, zeker als je gevoelige longen hebt, maar koorts en overgeven hoort geen drie weken te duren.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 20:59

Ik heb sinds mijn update niet meer Hoeven overgeven! :D Ik heb alleen wel 39 graden koorts op dit moment. Voel me ook behoorlijk slapjes, maar ik heb ook geen zin om naar de huisarts te gaan voor niks. Ik ben overigens wel gewoon aan het werk op dit moment :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:19

Zo lang koorts is wel iets waarvoor ik naar de huisarts zou gaan, is toch een teken dat er iets niet lekker zit in je lichaam.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:22

Stomen, ui naast je bed!