wat hier tegen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

canela

wat hier tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:51

Ik heb nu sinds een paar dagen een hele kapotte/ontstoeken( als ik het goed heb heten deze dingen aftes? ) mond van binnen.
Het begon met een dingetje op mn tandvlees, toen kwam er bij mn rechter kiezen helemaal achteraan een, het zelfde kwam ook precies aan de andere kant, en als laatste zit er niet ook een aan de binnenkant van mn onder lip.

Ik kan zo onderhand niet meer eten en praten van de pijn en word er knetter gek van! ik zit vandaag ook thuis omdat ik er ook nog eens hoofdpijn bij krijg..

Ik eet gevarieerd, iedere dag wel een stuk fruit en groenten dus betwijfel ik dat het hieraan ligt.

Heeft iemand een idee hoe dit is gekomen en wat ik hier tegen kan doen? of is het afwachten tot het wegtrekt?

suus_pepper

Re: wat hier tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:57

Het duurt maximaal 10 dagen. weet niet hoe lang het er al zit? anders even naar de huisarts, dan kunnen ze verdovend spul voorschrijven.
Als er iemand is.met de tip om ze niet te krijgen? Graag!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:59

Van de tandarts moest ik het even aanstippen met betadine op een wattenstaafje, heel pijnlijk en ontzettend goor maar het helpt wel.

grieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:02

Ik had in het verleden ook vaak last van aften, maar heb toen het advies gekregen om mijn tanden met Paradontax te poetsen.
Sindsdien nog nooit weer last gehad!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:03

tandpasta er op smeren werkt ook! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:06

Bij de drogist verkopen ze een aanstippulletje wat je dus gewoon zonder recept kunt krijgen.
Het kan zijn dat je weerstand niet optimaal is. En dat hoeft echt niet van verkeerd eten te komen. Stress is ook een factor, en er zijn ook periodes dat je lichaam zó aan het groeien of anderszins ontwikkelen is, dat je weerstand wat terugloopt. Je zou homeopatische druppeltjes kunnen nemen, echinaeforce. Dt hebben ze ook gewoon bij de drogist.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 14:20

bedankt allemaal!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:11

YRT >> MW

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:20

Aftemed of zoiets heet het spul. Het is een gel die je aanbrengt op de aften. Het is direct pijnverlichtend. Je kunt het bij iedere drogist kopen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:42

Tanden poetsen met Parodontax.
T is even vies, maar helpt erg goed.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:49

Het kan ook het herpesvirus zijn dat kan namelijk ook in je mond voorkomen en dat is erg pijlijk

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:04

Ik denk eigenlijk ook aan een goede mondspoeling? Even langs de apotheek? HA bellen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:10

lui steen erop, steen die mannen gebruiken om wondjes bij het scheren te stoppen.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:13

pyralvex is daar speciaal voor te koop bij de drogist. het doet even heel zeer bij het aanstippen maar daarna voel je hem niet meer en het heelt ook een stuk sneller

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:17

Ik had daar eerst heel vaak last van. Heb toen de tip gekregen om met Parodontax te poetsen. Smaakt op het begin heel vies, maar wanneer je vaker je tanden ermee poets raak je er snel aan gewend. Ik heb nu nog wel eens een kleine ontsteking, maar die is altijd binnen 2 of 3 dagen weer weg. Terwijl ik er eerder altijd meer dan een week last van had.
Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 18:07

ijspeert schreef:
Het kan ook het herpesvirus zijn dat kan namelijk ook in je mond voorkomen en dat is erg pijlijk

herpes lijkt me sterk want dat krijg je toch via pijpen of beffen? en dat heb ik bijde nognooit gedaan ;p

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:10

Haha, nee hoor, een koortslip is ook een herpes virus en zo zijn er meer. Maar je kunt ook proberen te spoelen met kamille thee.

pluisje88

Spoelen met zout water wil ook nog wel eens goed helpen

liedje89

canela schreef:
ijspeert schreef:

herpes lijkt me sterk want dat krijg je toch via pijpen of beffen? en dat heb ik bijde nognooit gedaan ;p

Nee hoor, dat kan je ook gewoon krijgen als je per ongeluk uit het glas van een ander drinkt ofzo hoor :') . Mijn zus heeft het ook gehad en toen was ze nog een beetje jong voor dergelijke activiteiten, die moest toen een week alleen maar zacht eten eten (appelmoes, vla, smoothies) en het ging vanzelf weer over.

Gewoon even naar je huisarts gaan die kan het wel identificeren waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 28-09-13 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:11

Lieverd, dat is herpes genitalis.
Oftewel genitale wratten.

Aften zijn een andere herpes variant, kun je ook krijgen als je bv een wondje in je mond hebt. Een herpes is een virus.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 18:12

liedje89 schreef:
[quote="canela"

Nee hoor, dat kan je ook gewoon krijgen als je per ongeluk uit het glas van een ander drinkt ofzo hoor :') . Mijn zus heeft het ook gehad en toen was ze nog een beetje jong voor dergelijke activiteiten, die moest toen een week alleen maar zacht eten eten (appelmoes, vla, smoothies) en het ging vanzelf weer over.

Gewoon even naar je huisarts gaan die kan het wel identificeren waarschijnlijk.[/quote]

oo god, sorry dit werd mij gister wijs gemaakt en geloofde het meteen :') ik dat geval zou het herpes kunnen zijn het is in ieder geval al bijna weg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:13

Pyralvex vind ik zelf fijn :)

Ik heb zelf de pech dat ik het als kind al heb gekregen en voor altijd bij mij draag. Dus ik krijg bv bij een slechte weerstand aften, een klein wondje etc.