Al een tijd last van buikpijn, probleem zit in Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Al een tijd last van buikpijn, probleem zit in Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 04:32

Hallo,

Ik heb nu al een aantal weken last van buikpijn rechts en links in mijn onderbuik en rechts en links van mijn navel, en eigenlijk ook wel eens links en rechts tussen mijn onderbuik en navel in. Helaas ben ik zo stom geweest en heb ik hier toen ik in Nederland was niet naar laten kijken, en nu zit ik in Nieuw Zeeland en ben ik voorlopig nog niet thuis!

Ik hou (zoals de meeste) niet van dokters en al helemaal niet in het buitenland, ook weet ik niet zo goed wat ik er mee moet doen. Moet ik gewoon zomaar een dokter binnen lopen of....? Iemand ervaring hier mee of tips?

paardjes123

Re: Al een tijd last van buikpijn, probleem zit in Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 04:43

Ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat, maar misschien kan je je zorg verzekering bellen voor advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 06:00

In Nieuw Zeeland zitten ook gewoon dokters. :') Zorg verzekering bellen maakt niks uit, die raden je ook aan om naar de dokter te gaan.

Gewoon naar een dokter gaan dus. Vaak word je gevraagd om van te voren contant te betalen, hou rekening met $50-100. Bonnetje bewaren, dat kan je opgeven aan de verzekering. :)

Voor de rest kan je weinig doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:39

Ik dacht aan iets anders bij de titel. :D
Ik las dat jouw probleem in Nieuw Zeeland zat. :D

Maarre, je kan daar gewoon naar de dokter hoor. Dat zou ik je ook wel aanraden als je steeds zo´n pijn hebt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:41

Dat las ik ook :D

Ik zou ook naar de dokter gaan hoor, of nog even afwachten en pijnstillers nemen,maar het moet niet te lang zo blijven ;)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:42

Niet zwanger?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:45

Misschien even bellen met je reisverzekering om te horen naar welke dokter je het beste kunt gaan..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:49

ow jeetje wat balen, als je niet lekker bent en je bent ver weg van huis. Ik denk toch dat je als het aan houd het beste naar de dokter kan gaan, ben je ook wat geruster erop. Is er ook iemand die met je mee kan gaan? En bewaar inderdaad het bonnetje vanwege je verzekering, kun je het later terug declareren

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:50

Even een notitie bij mijn opmerking, zwangerschapstesten kan je natuurlijk in ieder land kopen.
Wat een bezoek aan de dokter betreft, als je er hinderlijk last van hebt/het niet vertrouwd zou ik toch naar een dokter gaan. Houd inderdaad rekening met eventuele kosten die je vooraf moet betalen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:51

Niet gewoon een buikgriep ofzo?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:51

Ik dacht dat je een vriendje in N-Z had en hem zo miste dat je buikpijn had :')

Ontopic: Ik denk dat er prima artsen in N-Z zitten. Het is niet dat je in een of andere jungle zit. Inderdaad even contact opnemen met je verzekering en dan gewoon naar de dokter gaan. Lijkt mij ook niet fijn om de hele tijd met buikpijn te lopen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:54

ievie schreef:
Misschien even bellen met je reisverzekering om te horen naar welke dokter je het beste kunt gaan..

De dokter die dichtbij zit wellicht? :P

Serieus, reisverzekering heeft hier vrij weinig mee te maken. Je moet straks ook eerst proberen de kosten terug te halen bij je ziekteverzekering, dan pas reisverzekering.

Ik heb wel eens gebeld toen de dokter daar eerst dacht dat ik zwanger was, toen dacht hij aan een miskraam, en hij wou graag bloed laten testen. Dit kostte echter $600 en ik was toen 18 of zo, dat was meer als de helft van mijn creditcard limit. Reisverzekering gebeld of het ook anders kon. "Ja euh, kijk het anders even aan. Sterkte he!" :')

Gewoon naar de dokter, cash & paspoort mee.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:58

Ook ik las de titel anders, haha :)

Heel vervelend zeg, vooral nu je zo ver van huis bent. Ik begrijp dat het eng is, maar ik zou toch echt naar een dokter gaan. Het lijkt mij geen goed idee om hier nog langer mee door te lopen. Gelukkig is Nieuw-Zeeland een modern land met prima medische zorg. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken :) woon je alleen? Vraag anders of er iemand met je mee wil gaan!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:58

Nou, ik weetvan toen ik op reis was (wel in afrika) dat er eerst contact opgenomen moest worden met reisverzekering, dus vandaar mijn advies..

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:32

Dank jullie wel! Ik zou morgen even contact op nemen met de huisarts en hem deze vraag voorleggen. Het is hier nu laat dus ga lekker slapen!
@eline_di Ik hoop dat zwanger zijn niet is, maar zou er maar is even naar laten kijken.

@ievie Offtopic, maar aan je profiel foto te zien was je in Ghana geweest, als ik het goed heb? Kakum national park heb ik ook gezien!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:49

En TS heb je al contact gehad met de HA?