En ik voel mij voorlopig nog even ziek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Cunna

En ik voel mij voorlopig nog even ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 22:37

Bij het begin beginnen, inmiddels 4 maand geleden begonnen met het afbouwen van seroquel en citalopram.
Eind van de 3 maand was ik klaar met afbouwen en kon het afkicken beginnen.
Dat heb ik geweten, mijn huisarts vergeleek mij met een heroïne junkie die cold turkey gestopt was.
De klachten die erbij kwamen waren heftig, maar psychisch voelde ik mij goed gelukkig.
Na 2 weken werd ik ineens erg ziek, een fikse buikgriep. Die volgens de arts door kon breken omdat bepaalde verschijnselen van het afkicken al aanwezig waren en mijn lijf al verslapt was.

In de periode van die buikgriep ben ik 1 ochtend in het ziekenhuis geweest voor bloed onderzoek en een infuus omdat mijn nieren niets binnen kregen en ik uitgedroogd was. Uitdroging is hell! Per uur de situatie bekijken of ik voldoende vocht vast hield en mijn urine weer geel werd en terug kwam. Mijn darmen pruttelde wat lucht en mijn maag schreeuwde om voedsel om het daarna aan het riool te doneren.
Herstel ging moeizaam en deed pijn, erg veel pijn, al mijn ingewanden moesten langzaam wennen aan alles wat er binnen kwam. Bloeduitslag gaf aan dat ik inderdaad een fikse buikgriep had en ook een leverfunctie stoornis gekregen van de medicijnen die ik inmiddels afgebouwd/afgekickt had.

Afgelopen donderdag was dus dat ziekenhuis gedoe, vrijdag en zaterdag op bed gelegen en zondag toch mijn verjaardag gevierd. Oef wat was ik moe. Maandag en dinsdag leek ik op te knappen en was al blij dat ik vast voedsel kon verteren en mijn darmen ook weer mochten werken. Mijn ingewanden lijken nu weer stabiel buiten het misselijkheid zijn om dan. Ook lukte het maandag en dinsdag mijn hondje 4x uit te laten en dat gaf een positief gevoel!

Vanmorgen begon ik met hoesten, loopneus en kreeg ik een zere keel, inmiddels is zowel mijn keel als longen pijnlijk. En ik ben er zo ontzettend klaar mee. Ik haat ziek zijn! En dan is 1 ding niet erg verspreid over maanden maar ik ben inmiddels al 3 weken niet meer op stal geweest omdat ik omval bij de inspanning.

Hebben jullie tips hoe ik deze aanwezigheid van virussen en bacteriën met grof geschut te lijf kan gaan? zodat ik niet hierna weer wat onder de leden krijg. Ik voel mij een wrak.
Ik doe dit het liefst met gezond eten, ik houd niet zo van onderdrukken buiten de paracetamol om maar die begeleid mij meer met het ondersteunen van de griepklachten.

Helaas zal ik op eigen kracht mijn hondje moeten blijven uitlaten maar frisse lucht is goed denk ik dan maar dat ik na 20min uitlaten neerstort op de bank neem ik maar voor lief. Alle inspanning voelt als de marathon.

Iemand met magische drankjes? Wonder dokters? Wie kan mij helpen mijn lijf sterker te maken?

Warme groet,
Mieke

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:20

Hoi Mieke,
een magische tip heb ik niet, maar wellicht dat enige voedingssupplementen je kunnen helpen. Vitamine C, D en zink zijn goed voor je (momenteel lage) weerstand.
Vitamine B kun je nodig hebben na de afkick van seroquel en citalopram (beiden niet echt wat je noemt licht) en het geeft ok energie (nu ja, het hept jou om je voedsel om te zetten in energie).
En misschien L-Glutamine voor al je zere slijmvliezen.

Sterkte met het herstel!

ivy_power89

Re: En ik voel mij voorlopig nog even ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:57

Ik ben bang dat je er door heen moet!
Je weerstand is verlaagd en daar kun je nu niets aan doen.....

Ik heb een paar weken terug in het ziekenhuis gelegen met een hele zware longontsteking.
Inmiddels ben ik voor de 2e keer aan het herstellen van een virusje.....
Arts vertelde mij dat dit zo nog zeker een half jaar door kon gaan :(

Annash
Blogger

Re: En ik voel mij voorlopig nog even ziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:59

Echinaforce (druppels vermengen met water) wil nog wel eens goed helpen bij de weerstand... homeopatisch. Sterkte en beterschap!